جاباما
۶۰۲۱۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

امیر قطر: تحریم ها علیه ما ظالمانه است

امیر قطر در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که حفظ صلح جزء اولویت سیاست خارجی کشورش است.

خبرگزاری تسنیم: امیر قطر در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد، تمیم بن حمد با بیان اینکه زمان برای گفت‌وگو به عنوان راه حلی برای درگیری‌های بین‌المللی فرا رسیده، تأکید کرد که حفظ صلح جزء اولویت سیاست خارجی کشورش است.

وی در مورد بحران قطر گفت که کشورش توانست به لطف گذرگاه‌ها و خطوط هوایی که کشورهای تحریم کننده بر آن سیطره نداشتند، با موفقیت امورات خود را بچرخاند.

وی با بیان اینکه صحنه بین‌المللی همانند آن است که تابع قانون جنگل باشد، از دولت میانمار خواست برای جلوگیری از خشونت‌ها علیه مسلمان‌های روهینگیا اقدامات لازم را اتخاذ کند.

تمیم بن حمد گفت که به رغم اینکه حملات سایبری به مراکز قطر برملا شده است، ولی کشورهای تحریم کننده هنوز عذرخواهی نکرده‌اند.

امیر قطر از توسل برخی کشورها به دلار انتقاد کرد و گفت: برخی معتقدند که با داشتن پول این امکان را به آن‌ها می‌دهد که علیه سایر کشورها اعمال فشار و باج خواهی کنند.

وی در مورد روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران گفت: ما کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ایران را به گفت‌وگوی سازنده بر اساس منافع مشترک دعوت می‌کنیم.

وی همچنین خواستار ایجاد راه حلی در سوریه شد که خواسته‌های مردم این کشور را برآورده کرده و وحدت و حاکمیت ملی آن را حفظ کند.

امیر قطر با بیان اینکه جامعه جهانی همچنان از ایجاد راه حلی برای بحران سوریه ناتوان است، از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در قبال سوریه عمل کنند.

تمیم به موضوع فلسطین اشاره کرد و از فلسطینیان خواست به مواضع و منافع مشترکی دست یابند. وی رژیم اسرائیل را عاملی در برابر تحقق صلح پایدار و همیشگی در منطقه خواند.

امیر قطر از رفتار دوگانه در ارتباط با تروریسم انتقاد کرد و اظهار داشت که مقابله با پدیده تروریسم در رأس اولویت‌های قطر خواهد بود.

وی همچنین خواستار تسریع در ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج