جاباما
۶۰۲۱۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقلال با اين اوضاع، محبت كرده كه چهار امتياز گرفته

بامداد روز گذشته در برنامه ۹۰، اظهارنظرهاي شگفت‌انگيزي مطرح شد. امير عباسي ملكي، سيد رضا افتخاري، سيد مهدي رحمتي و عليرضا منصوريان در گفت‌وگويي افشاگرانه، نمايش عرياني از حال و روز استقلال داشتند. اتفاقات رخ داده در برنامه واكنش‌هاي فراواني را به همراه داشت.

روزنامه قانون: بامداد روز گذشته در برنامه ۹۰، اظهارنظرهاي شگفت‌انگيزي مطرح شد. امير عباسي ملكي، سيد رضا افتخاري، سيد مهدي رحمتي و عليرضا منصوريان در گفت‌وگويي افشاگرانه، نمايش عرياني از حال و روز استقلال داشتند. اتفاقات رخ داده در برنامه واكنش‌هاي فراواني را به همراه داشت. در همين رابطه با كاظم اوليايي، مديرعامل پيشين استقلال تماس گرفتيم تا نظر او را در اين‌باره بشنويم. اين گفت‌وگو را در ادامه پي مي‌گيريم.
با اتفاقاتي كه بامداد روز گذشته در برنامه ۹۰ رخ داد، مشخص شد اوضاع اين تيم بسيار وخيم است. نظر شما در اين‌باره چيست؟

شرايط افتضاح است، چيزي شبيه به آبروريزي. ما قبل از برنامه 90 بازي‌ها را از نظر فني واگذار كرده بوديم ولي بعد از اين برنامه اخلاق، ادب و امانت‌داري را نيز باختيم. متوجه شديم كه سطح آقايان چيست. نفري را آورده‌اند براي كمك اقتصادي به باشگاه اما در عمل براي افزايش ابهت هيات مديره، به مديرعامل مي‌گويد كاپيتان‌ها را اخراج كن. از طرف ديگر سرمربي براي بقاي خود سكوت مي‌كند و حرفي نمي‌زند. اين مسائل نقص‌هاي بزرگي در فوتبال است.

البته منصوريان پس از صحبت‌هاي ملكي سعي كرد جزييات بيشتري از ماجرا را بيان كند.

سرمربي بايد حوزه كاري خود را حفظ كند و به ديگران اجازه دخالت ندهد اما در فوتبال ايران، سرمربيان بيش از آنكه حوزه خود را حفظ كنند، وارد مسائل ديگران مي‌شود. اگر قرار بود ملكي براي منصوريان تصميم بگيرد، پس نقش قراب چيست؟ نقش دستيارها در باشگاه چيست؟ هيات مديره،‌ مديرعامل و سرمربي در حد اداره تيم محلات نيز نيستند. چند روز است كه مي‌گوييم بزرگ‌ترين خدمت آقايان اين است كه بروند تا شخصي بيايد كه كاربلد است.

در اين بين حمله‌هاي زيادي نيز به صفحه اينستاگرام سلطاني‌فر انجام شد. نقش وزير ورزش را در رخ دادن چنين اتفاقاتي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

وزير، دستورالعمل كاري را كه روحاني به او ابلاغ كرده مطالعه كند. آيا رييس‌جمهور از او خواسته كه تصدي‌گري كند؟ بايد يك نفره بنشيند كاري كند كه در نهايت عضو اقتصادي هيات مديره در كار فني دخالت داشته باشد؟ سرمربي بيايد جان بچه‌اش را قسم بخورد كه فلان حرفم درست است؟ يا افتخاري در مقابل دوربين سرخ شود و از خود دفاع كند؟ اين چه بلبشويي است كه راه افتاده؟ مشخص است كه از مديريت اين تيم بيرون مي‌آيد. كار هيات مديره، مديرعامل و سرمربي در برنامه 90 بي‌شرمانه بود و اگر استعفا نكرده و نروند، نشان مي‌دهند خيلي پررو هستند. افرادي كه استقلال را دوست دارند و با باخت اين تيم گريه مي‌كنند، بامداد روز گذشته برنامه 90 را ديدند و ناراحت شدند. حال هرچه بيانيه بدهند فايده‌اي ندارد. هواداران اين برنامه را ديدند كه در آن مديراني نشان داده مي‌شود كه شرم و حيا ندارند. چرا هيات مديره را رو در روي سرمربي قرار مي‌دهيد؟ ادامه كار چه معني مي‌دهد؟ من فكر مي‌كنم مساله آن‌قدر مهم است كه بايد سفرش را لغو كند و بازگردد. همه اين هيات‌مديره و مديرعامل را به سلطاني‌فر معرفي كرده‌اند و او آن‌ها را انتخاب كرده است. اگر نمي‌خواهند استعفا بدهند، بيايند عذرخواهي كنند و به كار خود بازگردند.

چه راه حلي را براي برطرف كردن مشكلات موجود پيشنهاد مي‌كنيد؟

بايد خبرگان، استقلال را دور يكديگر جمع كنند و در اين‌باره تصميم‌گيري شود. اين مسائل بايد براي آقايان مهم باشد. مگر رييس جمهوري حرف از جوانگرايي در مديريت نزد؟ اين جوانگرايي بود؟ اگر دولت نمي‌خواهد در اين‌باره جواب بدهد، چرا تيم را در اختيار دارد؟ استقلال را به بخش خصوصي واگذار كنند و ديگر درباره آن پاسخگو نباشند.

در برنامه 90، افتخاري بارها به فتح‌ا... زاده حمله كرد و دستاورد او را چك برگشتي دانست. شما با نظر افتخاري موافق هستيد؟

افتخاري به مدير قبلي حمله مي‌كند؛ مدير قبلي مجمع و هيات مديره داشته، هزينه زيادي كرده و نتيجه گرفته است. شما چرا هر بار چند كاغذ مي‌آوريد و مديرقبلي را مقصر مي‌دانيد؟ چه ارتباطي به مدير قبلي دارد؟ شما نتوانستيد در برابر ميليون‌ها بيننده خودتان را كنترل كنيد و هر حرفي را نزنيد ولي مقصر مدير قبلي استقلال است؟

در چند روز گذشته شما بارها از لزوم عزل سيد رضا افتخاري گفته بوديد، فكر مي‌كنيد با شرايط فعلي هيات مديره بايد به كار خود ادامه بدهد؟

من فكر مي‌كنم پيشنهادم كارشناسي بوده است و آقايان بايد قدر مرا بدانند. من مي‌گويم خودشان بروند تا دست وزير باز باشد. در حال حاضر گفته مي‌شود استقلال سهميه‌بندي شده و هر جناحي به دنبال سهم‌خواهي است. هيات‌مديره و مديرعامل بايد بروند تا دست وزير باز باشد و افراد ديگري را در اين پست انتخاب كنند. جرات داشته باشند و خودشان استعفا دهند، به دنبال راهكار‌هاي ديگري نباشند. وزير بايد نظرات پيشكسوتان و مديران استقلال را بشنود و در اين‌باره تصميم‌گيري كند. من با تيم مديريتي به مديرعامل استقلال انتخاب شدم كه هر كدام در حال حاضر پست‌هاي مهمي دارند، حضور آن‌ها منجر به كسب عنوان قهرماني در آسيا شد. در حال حاضر اين هيات‌مديره و مديرعامل قرار است استقلال را به كجا ببرند؟

موضوع اين است كه با اين كارها اقدامات وزير ورزش را نيز زير سوال مي‌برند و باعث مي‌شوند او در مقابل هواداران استقلال قرار بگيرد.

ببينيد، وزير ورزش ما از جمله وزرايي بود كه راي بالايي داشت و بدون مخالف از مجلس راي اعتماد گرفت اما چنين كارهايي به حيثيت او لطمه مي‌زند و سبب مي‌شود كه اين وجهه را از دست بدهد. آقايان اگر دوستي و علاقه‌اي به وزير دارند، كنار بروند اما اگر مي‌خواهند در حوزه قدرت باشند، شخص سلطاني‌فر بايد درباره آن‌ها تصميم‌گيري كند.

اتفاقات رخ داده درباره مديران استقلال سبب شده تا در فضاي مجازي شوخي‌هايي نيز جريان داشته باشد. برخي معتقدند با اين هيات‌مديره، استقلال نتايج خوبي گرفته است.

من معتقدم با اين هيات‌مديره و مديرعامل استقلال نتيجه خوبي گرفته است. بايد از منصوريان و دستيارانش تشكر كنيم كه چهار امتياز گرفته‌اند. استقلال با اين مديريت جايگاه بالايي كسب كرده و محبت كرده كه چنين نتايجي گرفته است و بايد از بازيكنان و كادرفني تشكر كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج