۶۰۲۱۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روز پر کار مقامات ۴۰ شرکت فرانسوی در تهران

نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه: فقط برای تجارت به ایران نمی آییم، به دنبال همکاری بلندمدت صنعتی هستیم.

روزنامه ایران: نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه: فقط برای تجارت به ایران نمی آییم، به دنبال همکاری بلندمدت صنعتی هستیم.

بعد از امضای قرارداد شرکت‌های رنو، پژو و توتال فرانسه با طرف‌های ایرانی اکنون ۴۰شرکت فرانسوی با سفر به ایران برای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها پای مذاکره با بخش‌های دولتی و خصوصی نشسته‌اند و توافق‌ها به مرحله عملیاتی رسیده است. دبیر دولت فرانسه در اموراتحادیه اروپا و امورخارجه این کشور با سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های فرانسوی و ۴۰ شرکت عضو در انجمن کارفرمایان فرانسه (مدوف بین‌الملل) به‌عنوان بزرگ‌ترین انجمن کارفرمایان در فرانسه از روز گذشته با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ایران برای افزایش همکاری‌های صنعتی دو جانبه، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژها در قالب وام‌های خزانه‌داری فرانسه، به گفت‌و‌گو نشستند که قرار است برای پیشبرد این اهداف مرکز تجاری فرانسه در ایران مستقر شود.
آغاز دور جدید اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران
گفت‌و‌گوهای دوجانبه هیأت فرانسوی و ایران با نشست دبیر دولت فرانسه در اموراتحادیه اروپا و امورخارجه این کشور و سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های فرانسوی با وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه آغاز شد. وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک خود با مدیران ۱۴ شرکت فرانسوی به تشریح پروژه‌های عمرانی اولویت دار ایران پرداخت و در عین حال خبر داد که در آستانه تفاهمی مشخص با دولت فرانسه بر سر تأمین مالی پروژه‌ها هستیم. اعطای وام ۷۰ میلیون یورویی پاریس به تهران که شروع دورهٔ جدیدی از جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران است یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکره دو کشور بود.
به گفته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی تعداد قراردادهای ایران و فرانسه درحال گسترش است و اکنون تنها بحث عمده تأمین مالی پروژه‌ها است که تأمین مالی پروژه‌ها در قالب وام‌های خزانه‌داری فرانسه خواهد بود. وی از پیشنهاد اعطای اعتبار ۷۰میلیون یورویی فرانسه به ایران خبر داد و گفت: اکنون نامه‌ امضا شده این وام از سوی وزیر اقتصاد فرانسه خانم بورن، توسط آقای ژان باتیست لوموئن دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امور خارجه این کشور به ایران آورده شده است که به‌عنوان آغاز یک دوره جدیدی از جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران خواهد بود.
حوزه هوایی نخستین اولویت برای نوسازی
وی به تشریح حوزه‌های مورد اولویت ایران پرداخت و از حوزه هوایی به‌عنوان نخستین اولویت برای نوسازی خبر داد و گفت: درحوزه هوایی اعم از فرودگاه، هواپیما، موتور و تمام بیزینس‌های مرتبط با صنعت هوانوردی به دنبال نوسازی و ارتقای سیستم‌ها هستیم. حوزه دوم که بشدت برای ما مهم است بحث ریل است که خوشبختانه شرکت‌های فرانسوی اکنون با مقامات ریلی ما مذاکرات مستقیم دارند.
حمل و نقل حومه‌ای و حمل و نقل ریلی اطراف تهران و همچنین ریل پایه کردن بندر امام و شهید رجایی، برقی‌کردن برخی محورهای مهم شبکه حمل و نقل ایران و راه‌آهن تهران -تبریز، تهران- قم- اصفهان و نوسازی ۶۵ هزار کامیون ایرانی پروژه‌های مهمی هستند که ایران با پشتیبانی مالی دولت فرانسه انجام خواهد داد.
آخوندی گفت: به نظر می‌رسد اقدام اخیر مجلس امریکا در ممنوعیت فروش هواپیما به ایران صرفاً جنبه نمایشی داشته و با فرود دو فروند ATR تا ۱۰ روز آینده به کشور مشخص می‌شود که این طرح‌ها شانس چندانی برای تأثیر ‌گذاشتن در قراردادهای برجامی ایران و کشورهای خارجی نخواهد داشت.
افزایش مبادلات ایران و فرانسه به۴میلیارد و۸۰۰هزاردلار در سال۲۰۱۸
همچنین با سفر هیأت اقتصادی فرانسه به ایران همایش ایران و فرانسه برگزار شد. غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی در این همایش با بیان اینکه مبادلات تجاری ایران و فرانسه تا پایان سال آینده به۴میلیارد و۸۰۰ هزار دلار می‌رسد، گفت: سفرهای اکتشافی هیأت‌های خارجی تمام شده و کار وارد مرحله عملیاتی شده است.
شافعی خاطرنشان کرد: ایران با تولید ناخالص ملی ۴۲۵ میلیارد دلار دومین اقتصاد بزرگ منطقه و دومین کشور به لحاظ جمعیت است و بنابراین کمترین ریسک سرمایه‌گذاری با بیشترین بازدهی در منطقه را دارد که خود می‌تواند زمینه ساز تحولات بسیار در روابط ایران و فرانسه شود. وی تصریح کرد: فرانسه با سطح مبادلات بیش از هزار میلیارد دلار در جهان در زمره قدرت مطرح اقتصاد جهان قرار گرفته و همواره یکی از منابع تأمین‌کننده کالاهای عمده کشورمان بوده و در حال حاضر یکی از اهداف مشترک دو کشور ارتقای حجم مبادلات تجاری از سطح کنونی ۲میلیارد و ۴۰۰ هزار دلاری به حداقل دو برابر در سال آینده است که امیدواریم این امر با تلاش‌های بخش خصوصی کشور در آینده نزدیک محقق شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: پس از سفرهای متعدد هیأت اقتصادی مدوف بین‌الملل به ایران و حضور هیأت تجاری اقتصادی ایران در پاریس به همراه رئیس‌جمهوری، در حال حاضر سفرها حالت‌های اکتشافی را پشت سر گذاشته و وارد مراحل عملیاتی شده است که بر این اساس به نظر می‌رسد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور رخ دهد.
حضور 40 شرکت فرانسوی پای میز مذاکره با فعالان اقتصادی ایران
هیأت فرانسوی شامل 40 شرکت عضو در انجمن کارفرمایان فرانسه (مدوف بین‌الملل) است که با 750 هزار عضو، بزرگ‌ترین انجمن کارفرمایان در فرانسه به شمار می‌آید.این هیأت در زمینه‌های صنعت، امور بانکی، تأمین مالی، انرژی، بازاریابی بین‌المللی، کشاورزی، حمل و نقل ریلی، مدیریت هواپیمایی و سلامت فعالیت می‌کنند. در نشست رو در روی روز گذشته که پس از برگزاری همایش تجاری ایران و فرانسه برگزار شد، 40میز برای مذاکرات در نظر گرفته شد که هر کدام از اعضای هیأت اقتصادی فرانسه در یک میز مستقر شده و فعالان اقتصادی ایران با توجه به برنامه ارائه شده، با همتایان خود گفت‌و‌گو کردند.
فرانسه با سطح مبادلات بیش از یک هزار میلیارد دلار با جهان، در زمره قدرت‌های مطرح اقتصاد جهان و همواره یکی از منابع تأمین‌کننده کالاهای عمده کشور ما بوده است. «تیبو دوسیلگی»، نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه (مدوف بین‌الملل) نیز در این همایش اعلام کرد: شرکت‌های فرانسوی فقط برای تجارت و به دست آوردن سهم بیشتر در بازار به ایران نمی‌آیند، بلکه با توجه به فرهنگ صنعتی مشترک دو کشور، به دنبال همکاری‌های صنعتی بلند مدت در ایران هستند. وی به قراردادهای امضا شده توسط شرکت‌های رنو، پژو و توتال فرانسه با طرف‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: در هفته‌های آینده نیز شاهد گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج