جاباما
۶۰۲۹۴۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«ناپدید می‌شوی» نماینده دانمارک در اسکار شد

قرقیزستان، الجزایر، اندونزی، اسلوونی و... دیگر کشورهایی هستند که نمایندگان خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را معرفی کرده‌اند.

هنرآنلاین: قرقیزستان، الجزایر، اندونزی، اسلوونی و... دیگر کشورهایی هستند که نمایندگان خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را معرفی کرده‌اند.
دانمارک روز چهارشنبه فیلم "ناپدید می‌شوی" (You Disappear) به کارگردانی پیتر شونائو فو را به نمایندگی از خود برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم اولین بار در سطح بین‌المللی این ماه در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره تورنتو نمایش داده شد. "ناپدید می‌شوی" از روی رمانی پرفروش نوشته کریستیان یونگرسن ساخته شده و متمرکز بر زنی است که با یک مدیر مدرسه موفق ازدواج کرده و مبتلا به تومور مغزی است.

دانمارک سابقه خیلی خوبی در اسکار دارد. این کشور تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان شده و ۱۱ بار دیگر هم شانس دریافت این جایزه را داشته است. دانمارک آخرین بار در ۲۰۱۰ با فیلم "یک دنیای بهتر" ساخته سوزان بیر اسکار فیلم خارجی‌زبان را برد و آخرین بار سال گذشته با "سرزمین مین" ساخته مارتین ساندپیت نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

"قنطورس" (Centaur) به کارگردانی آکتان آریم کوبات به نمایندگی از قرقیزستان در اسکار رقابت می‌کند. اتفاقات فیلم در نواحی کوهستانی خارج از بیشکک پایتخت قرقیزستان روی می‌دهد و داستانی تمثیلی درباره انسان‌ها، حیوانات و طبیعت و متمرکز بر یک دزد اسب با نام مستعار "قنطورس" است.

«ناپدید می‌شوی» نماینده دانمارک در اسکار شد
"قنطورس"

فیلم اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش پانوراما جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت و جایزه CICAE را برد. "قنطورس" تولید مشترک قرقیزستان، آلمان و هلند است.

آکتان آریم کوبات کارگردان فیلم "فرزند‌خوانده" است که در 1998 در جشنواره لوکارنو برنده جایزه یوزپلنگ نقره‌ای شد. "دزد نور" دیگر فیلم او در 2010 در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن نمایش داده شد.

"قنطورس" دهمین فیلمی است که قرقیزستان بعد از استقلال در 1991 برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی می‌کند. هیچ‌کدام از فیلم‌های قبلی نامزد نشدند.

"جاده استانبول" (Road to Istanbul) به کارگردانی رشید بوشارب فیلمساز کهنه‌کار الجزایری نماینده این کشور در اسکار است. این فیلم تولید مشترک الجزایر و فرانسه است و اولین بار در دنیا در بخش پانوراما شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت.

داستان درباره زنی به نام الیزابت است که می‌کوشد دخترش را که در سوریه به نیروهای داعش پیوسته است، پیدا کند.

"جاده استانبول" ششمین فیلم به کارگردانی بوشارب است که به نمایندگی از الجزایر به آکادمی معرفی می‌شود. سه فیلم او شامل "غبار زندگی"، "روزهای افتخار" و "خارج از قانون" پیش از این نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده‌اند.

الجزایر از سال 1969 تا سال پیش 18 بار به آکادمی فیلم معرفی کرده و یک بار با فیلم "زد" به کارگردانی کوستا گاوراس برنده اسکار فیلم خارجی‌زبان شده است. این کشور چهار بار دیگر هم نامزد اسکار این بخش بوده است: "Le Bal" ساخته اتوره اسکولا و سه فیلم بوشارب.

"بازماندگان" (Leftovers) به کارگردانی ویکاکسونو ویسنو لگوو نماینده اندونزی در اسکار خواهد بود. این فیلم نگاهی از نزدیک به مشکلات اجتماعی دهکده فقیرنشین تیرانگ در ساحل شمالی تگال در جاوا مرکزی دارد. اندونزی تاکنون 18 فیلم به اسکار معرفی کرده است.

«ناپدید می‌شوی» نماینده دانمارک در اسکار شد
"معدنچی"

"معدنچی" (The Miner) به کارگردانی هانا آنتونینا وویچیک اسلاک به نمایندگی از اسلوونی در اسکار رقابت می‌کند. این فیلم از روی داستانی واقعی ساخته شده و متمرکز بر آلیا یک معدنچی بوسنیایی است که به اسلوونی مهاجرت کرده است. او در یک معدن متروک، بقایای قربانیان کشتار انتقامجویانه بعد از جنگ جهانی دوم را پیدا می‌کند. او تصمیم می‌گیرد مردم اعدام‌شده را به طور شایسته دفن کند، اما با مخالفت روسای خود روبرو می‌شود و شغلش را از دست می‌دهد.

"معدنچی" تولید مشترک اسلوونی و کرواسی است و اولین بار این ماه در جشنواره فیلم اسلوونی روی پرده رفت.

این بیست و یکمین فیلمی است که اسلوونی از زمان استقلال در 1991 به آکادمی معرفی می‌کند. هیچ‌یک از فیلم‌های قبلی نامزد اسکار نشدند.

"فوکس‌تروت" (Foxtrot) به کارگردانی ساموئل مائوز نیز نماینده اسرائیل در اسکار است. این فیلم امسال در جشنواره ونیز برنده جایزه بزرگ هیئت داوران شد. "فوکس‌تروت" تولید مشترک آلمان، فرانسه، اسرائیل و سوئیس است. اسرائیل تا سال پیش 49 بار فیلم به آکادمی معرفی کرد و 10 بار در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد شد، اما هنوز برنده نشده است.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر 2017 (10 مهر) است. رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها 23 ژانویه 2018 (3 بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس 2018 (بامداد دوشنبه 14 اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.

سال گذشته 85 کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج