۶۰۳۰۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راهپیمایی هزاران تن از مخالفان دوترته در فیلیپین

فعالان جناح چپ و مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور فیلیپین امروز (پنجشنبه) برای هشدار دادن نسبت به ظهور یک دیکتاتوری تحت رهبری رودریگو دوترته راهپیمایی‌هایی برگزار کردند.

خبرگزاری ایسنا: فعالان جناح چپ و مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور فیلیپین امروز (پنجشنبه) برای هشدار دادن نسبت به ظهور یک دیکتاتوری تحت رهبری رودریگو دوترته راهپیمایی‌هایی برگزار کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سیاستمداران، مردم بومی، رهبران مذهبی، تجار و حامیان جناح چپ راهپیمایی‌هایی برگزار کرده تا رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین را محکوم کنند. آنها دوترته را به بدرفتاری و حکومت دیکتاتوری شبیه به حکومت فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق فیلیپین متهم کردند.

این راهپیمایی همزمان با چهل و پنجمین سالروز اعلام حکومت نظامی تحت رهبری مارکوس صورت گرفت؛ دورانی که ۹ سال به طول انجامید و از سوی بسیاری از مردم فیلیپین به عنوان دوران سرکوب و خشونت یاد می‌شود.

لنی روبردو، معاون رئیس‌جمهور فیلیپین در گردهمایی در دانشگاه فیلیپین مرکز سنتی فعالیت‌های سیاسی حضور یافت و قرار است در راهپیمایی حزب اپوزیسیون لیبرال که رهبری آن را برعهده دارد، حاضر شود.

روبردو گفت: فیلیپینی‌هایی که پس از عصر مارکوس به دنیا آمدند نباید راحت طلب باشند و باید نشانه‌های ظهور خودکامگی و استبداد را بشناسند. اگر ما گذشته را به خاطر نیاوریم محکوم به تکرار گذشته خواهیم شد. متاسفانه آنهایی که فریب خورده‌اند حتی نمی‌دانند که در یک مسیر محکوم به نابودی و فنا گام برمی‌دارند.

مارکوس در سال ۱۹۷۲ میلادی یعنی یک‌سال قبل از برگزاری انتخاباتی که وی حق نامزدی در آن را نداشت حکومت نظامی اعلام کرد و به مدت ۱۴ سال در راس قدرت ماند تا اینکه در پی قیام خونین و قدرتمند مردم سرنگون شد.

این در حالی است که دوترته بارها در سخنرانی‌های خود مارکوس را تحسین کرده است.

این در حالی است که میلیون‌ها تن از مردم فیلیپین دوترته را قهرمان مردم عادی فیلیپین و بهترین امید این کشور می‌دانند و از وی حمایت می‌کنند.

همزمان با برگزاری راهپیمایی مخالفان دوترته هزاران تن از حامیان رئیس‌جمهور فیلیپین نیز به صورت جداگانه به خیابان‌ها آمدند.

دوترته خطاب به پلیس: قاچاقی‌ها را بکشید حتی اگر پسر من باشد

از سوی دیگر دوترته طی دستوراتی جدید به پلیس گفت تمام عاملان قاچاق مواد مخدر را بکشید حتی اگر پسر من باشد. این در واکنش به ادعاها درباره دست داشتن پسرش در قاچاق مواد مخدر بود.

وی در مراسمی در کاخ ریاست‌جمهوری‌اش در واکنش به ادعاهای یکی از اعضای سنای این کشور درباره پسرش پائولو گفت: به پلیس دستور می‌دهم حتی اگر یکی از پسران من در قاچاق مواد مخدر دست دارد او را بکشند.

من به پائولو گفتم: اگر دستگیر شود می‌گویم او را بکشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج