۶۰۳۱۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

قیمت طلا افزایش یافت

بهای طلا در بازار جهانی روز دوشنبه بیشترین رشد را در بیش از یک سال گذشته داشت و از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد.

خبرگزاری ایسنا: بهای طلا در بازار جهانی روز دوشنبه بیشترین رشد را در بیش از یک سال گذشته داشت و از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد.

طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک با ۳.۳ درصد افزایش بها به ۱۳۳۷ دلار در هر اونس رسید که بزرگترین صعود از ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۲ بود. بهای این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات تا ۱۳۴۰ دلار نیز رسید که بالاترین قیمت از ۲۰ ژوئن تاکنون بود.

دورنمای تداوم اجرای محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا، تقاضا برای طلا به عنوان پناه امن سرمایه را تقویت کرده است. طلا هفته گذشته ۱.۳ درصد رشد قیمت داشت که دومین رشد هفتگی متوالی بود. بن برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا پنج شنبه گذشته اظهار کرد هنوز برای تصمیم گیری در مورد زمان آغاز کاهش روند خرید اوراق قرضه در ماه سپتامبر زود است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از کاهش روند محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا که کاهش تقاضا برای این فلز را به دنبال داشته، ۲۰ درصد کاهش یافته و ۵۷ میلیارد دلار از ارزش ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری بزرگ طلا کاسته است.

بهای معاملات نقره برای تحویل در ماه سپتامبر در کامکس، ۵.۴ درصد صعود کرد و به ۲۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید که بیشترین قیمت از ۲۵ آوریل بود.

در بازار بورس کالای نیویورک نیز بهای معاملات پلاتین برای تحویل در ماه اکتبر با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۴۴۸ دلار در هر اونس رسید. پالادیم برای تحویل در ماه سپتامبر با ۰.۱ درصد رشد قیمت، ۷۵۰ دلار و ۴۵ سنت در هر اونس معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج