۶۰۳۲۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نگرانی مصر از همه پرسی اقلیم کردستان عراق

وزارت امورخارجه مصر پنجشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قاهره نگرانی شدید خود را از همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه) برگزار شود، ابراز می دارد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امورخارجه مصر پنجشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قاهره نگرانی شدید خود را از همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه) برگزار شود، ابراز می دارد.

به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه مصر، در ادامه این بیانیه آمده است: نگرانی قاهره از برگزاری همه پرسی به دلیل تمایل مصر به حفظ وحدت ویکپارچگی عراق و روابط برادرانه ما با همه قشرهای مردم این کشور است.

در بیانیه وزارت امورخارجه مصر بر ضرورت درک پیامدهای بلند مدت همه پرسی و نتایج منفی ناشی از آن بر ثبات و امنیت عراق و منطقه خاورمیانه تاکید شد.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: وجود ابزارهایی برای گفت وگوی بیشتر دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان درخصوص مسائل مورد اختلاف و رسیدن به توافق ضرورت دارد، اقدامی که می تواند وحدت و یکپارچگی عراق را حفظ کند تا این کشور بتواند نقش منطقه ای و بین المللی خود را بازپس گیرد.

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر نیز پنجشنبه شب با ارسال نامه ای به رهبران کرد درباره استقلال کردستان عراق، ضمن درخواست از آنان برای گفت و گو، این اقدام را درحکم خودکشی این منطقه دانست.

اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد عراقی ۱۷ خرداد ماه (هفتم ژوئن ۲۰۱۷) بدون حضور دو حزب سیاسی، در نشستی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم،سوم مهرماه آینده (۲۵سپتامبر) را برای برگزاری همه پرسی استقلال کردستان تعیین کردند.

از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق تنها رژیم صهیونیستی حمایت می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج