جاباما
۶۰۳۸۰۷
۵۱۸۰
۵۱۸۰
پ

اسکناس ۱۰ پوندی با تصویر جین آستن در چرخه پولی انگلستان

اسکناس ۱۰ پوندی جدید نخستین اسکناس بریتانیاست که تصویر زنی به جز ملکه روی آن نقش بسته و این تصویر متعلق به جین آستن رمان‌نویس بریتانیایی است.

بانی فیلم: اسکناس ۱۰ پوندی جدید نخستین اسکناس بریتانیاست که تصویر زنی به جز ملکه روی آن نقش بسته و این تصویر متعلق به جین آستن رمان‌نویس بریتانیایی است.
اسکناس 10 پوندی با تصویر جین آستن در چرخه پولی انگلستان
به نقل از آسوشیتدپرس، این اسکناس همزمان با گرامیداشت دویستمین سالگرد مرگ نویسنده برجسته انگلیسی وارد چرخه مالی شده است.
پشت اسکناس ۱۰ پوندی تصویر جین آستن همراه نقل قولی معروف از رمان معروف «غرور و تعصب» مشاهده می شود که شامل این عبارت است: اعلام می کنم هیچ لذتی مانند خواندن وجود ندارد.
رییس بانک انگلستان اعلام کرد این ۱۰ پوندی برای گرامیداشت جین آستن و آثار وی منتشر شده است. رمان‌های این نویسنده با گسترشی جهانی امروز نیز همچنان پرقدرت هستند و به همان اندازه نخستین چاپ آنها، تاثیرگذار و الهام‌بخش هستند.
بیش از یک میلیارد نسخه از این اسکناس جدید که از پلیمر ساخته شده از این پس در چرخه پولی بریتانیا گردش خواهد داشت.
به کارگیری پلیمر در این اسکناس ۱۰ پوندی به هر چه زیباتر شدن آن کمک کرده است و به گفته کارشناسان بانکی، جعل آن را بسیار سخت می‌کند. عمر این اسکناس حدود ۵ سال برآورد می‌شود که نسبت به عمر فعلی اسکناس ۱۰ پوندی حداقل ۲ برابر بیشتر است.
اسکناس ۱۰ پوندی جدید منقش به تصویر جین آستن نویسنده مشهور بریتانیایی در عین حال نخستین اسکناسی است که برای استفاده نابینایان نیز ترفند خاصی را به کار برده است.
در قسمت زیرین این اسکناس تعدادی حروف و اعداد انگلیسی درج شده که فقط زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است.
بر مبنای کتاب‌های جین آستن فیلم‌های متعددی خلق شده و بارها در قالب سریال‌های تلویزیونی نمایش داده شده‌اند. زندگی خود جین آستن نویسنده نامدار کلاسیک نیز در قالب فیلم بارها ساخته شد.
چندی پیش نیز اعلام شد قرار است یک فیلم کمدی رمانتیک جدید با یان موضوع ساخته شود. این فیلم با عنوان «جین کنار دریا» ترکیبی از زندگی خالق «غرور و تعصب» را با الهام از آنچه در کتاب‌هایش تصویر کرده است، روی پره نقره‌ای ‌می‌برد.
زندگی این نویسنده محبوب بر مبنای رمانی از کارولین وی موری ساخته می‌‌شود. در این فیلم کمدی رمانتیک روابط مهم زندگی آستن و این که چگونه این روابط بر خلق آثارش تاثیر گذاشتند مورد توجه قرار می‌دهد و ترکیبی از صحنه‌های زندگی جین آستن و صحنه‌هایی که او در کتاب‌هایش خلق کرده را تصویر می کند.
زندگی جین آستن همیشه مورد توجه بوده و پیش از این آن هاتاوی در فیلمی با عنوان «جین بودن» در سال ۲۰۰۷ در نقش او ظاهر شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج