۶۰۳۸۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

داوری کارگردان «شکسپیر عاشق» در جشنواره فیلم بمبئی

جان مدن فیلمساز بریتانیایی که فیلم‌هایی چون «هتل فوق‌العاده شگفت‌انگیز گل همیشه بهار» را که در هند ساخته شده در کارنامه دارد به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم بمبئی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

بانی فیلم: جان مدن فیلمساز بریتانیایی که فیلم‌هایی چون «هتل فوق‌العاده شگفت‌انگیز گل همیشه بهار» را که در هند ساخته شده در کارنامه دارد به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم بمبئی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.
داوری کارگردان «شکسپیر عاشق» در جشنواره فیلم بمبئی
در گروه داوری سلینا جید بازیگر هنگ‌کنگی-آمریکایی که با بازی در فیلم چینی بسیار پرفروش «جنگجوی گرگ۲» درخشید نیز حضور دارد. فیلمبردار مکزیکی آلکسیس زابی، کونکونا سنشارما بازیگر-کارگردان هندی و سانتیاگو میتره فیلمساز آرژانتینی دیگر اعضای گروه داوری هستند.
امسال در بخش رقابتی بین‌المللی برای کارگردان‌های فیلم اول فیلم‌هایی از سراسر جهان انتخاب شده‌است. فیلم کارگردان ژاپنی آتسوکو هیرایاناگی با عنوان «اوه لوسی!» که در بخش دو هفته منتقدان جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد از جمله این فیلم‌هاست. دانیل کوکوتاجلو کارگردان بریتانیایی با فیلم انگلیسی و اردو زبان «ارتداد» و سمیر اولیوروس فیلمساز کلمبیایی با فیلم «بز بد شانس» و جان ترنگاو کارگردانی از آفریقای جنوبی با فیلم «زخم» از جمله حاضران در این بخش هستند.
امسال قرار است جشنواره بمبئی کارش را با نمایش فیلم «جنجال‌به پاکن» ساخته آنوراگ کاشیاپ فیلمساز هندی که به تازگی در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد شروع کند. این فیلم در سینمای نمادین لیبرتی در تاریخ ۱۲ اکتبر نمایش داده می شود.
در بخش رقابتی طلای هند نیز عناوینی چون «در سایه‌ها» ساخته دیپش جین، «جوز» ساخته میرانشا نیک و فیلم «دهکده ستاره‌های راک» ساخته ریما داس حضور دارند.
این جشنواره در بخش خارج از رقابتی نیز فیلم‌هایی چون «پوشکار پوران» ساخته کمال سواروپ و «پیاده روی با باد» ساخته پراون مورشهال را نمایش می‌دهد. در بخش سینمای جهان نیز عناوین متنوعی از فیلم‌ها از «بی‌عشق» ساخته آندری زویاگینتسف روسی تا «واجب» ساخته آنماری جسیر و «مارلینا قاتل در چهار پرده» ساخته مالی سوری را نمایش می دهد.
جان مدن متولد سال ۱۹۴۹ در همپشایر کارگردان ۶۸ ساله انگلیسی است که از سال ۱۹۸۲ تاکنون در این عرصه فعالیت دارد.
وی که کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی برای فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ بود، فیلم‌هایی چون «اتان فروم»، «گلدن گیت»، «خانم براون»، «ماندولین کاپیتان کارولی»، «برهان» و «بدهی» را در کارنامه دارد. او سال ۲۰۱۲ با «بهترین هتل عجیب گل همیشه بهار» راهی پرده‌های نقره‌ای شد و سال ۲۰۱۵با «دومین هتل فوق‌العاده شگفت‌انگیز گل همیشه بهار» توجه زیادی را برانگیخت.
«دومین هتل فوق‌العاده شگفت‌انگیز گل همیشه بهار» فیلمی کمدی رمانتیک با بازی چهره‌های سرشناسی چون جودی دنچ، ریچارد گر، مگی اسمیت و دیو پاتل، از فیلم‌های سینمای مستقل بریتانیا بود که در گیشه خوب عمل کرد و در حالی که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده بود؛ تنها در بریتانیا بیش از ۳۰ میلیون دلار فروش کرد.
با این حال نام مدن بیش از همه برای فیلم «شکسپیر عاشق» شناخته می شود. این فیلم درام و رمانتیک که جایزهٔ اسکار بهترین فیلم را در سال ۱۹۹۸ به دست آورد، بخش عمده‌ای از داستان خود را بر مبنای تخیل و بخش‌های کوچکی از آن را بر مبنای حقایق زندگی شکسپیر بنا کرد.
این فیلم با بازی گوینت پالترو و جوزف فاینز برنده اسکار بهترین موسیقی غیراقتباسی، برنده اسکار بهترین طراحی لباس، برنده اسکار بهترین طراحی هنری،برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و برنده اسکار بهترین فیلم سال شد. و ۶ نامزدی اسکار از جمله بهترین کارگردانی را نیز کسب کرد.
جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی (MIFF) هرسال در بمبئی مرکز ایالت مهاراشترا در هند برگزار می‌شود. این جشنواره دولتی، توسط بخش سینمای وزارت اطلاعات و رادیو تلویزیون با تمرکز بر فیلم‌های مستند، کوتاه و انیمیشن در سال ۱۹۹۰ بنیان گذاشته شد. شیام بنگال کارگردان سرشناس سینمای هند، رییس این جشنواره معتبر است. اصغر فرهادی کارگردان ایرانی ریاست هیئت داوران بخش «طلای هند» پانزدهمین دوره این جشنواره را که سال ۲۰۱۳ برگزار شد، بر عهده داشت.
جشنواره فیلم بمبئی در سال ۲۰۱۷ از ۱۲ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج