۶۰۳۸۴۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

صنعت حمل‌ و نقل، هدف باج افزارها

تحقیقات اخیر کارشناسان حاکی از آن است که دستگاه‌های IOT با استفاده از حملات سایبری و با توجه به عمومیت استفاده از آن‌ها تابه‌حال ۲۹ درصد از حملات سایبری را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که بخش‌های انرژی، زیرساخت‌های عمرانی و فناوری تا ۲۲ درصد از حملات را در صنعت به خود اختصاص داده است.

وب سایت سایبربان - امیرحسین شمس: چشم‌انداز تهدیدات ransomware و IOT در حال ادغام شدن است زیرا ransomware ها مداوم در حال پیشرفت هستند تا از راه‌های جدید نفوذ به سیستم‌های در حال دفاع فعالیت خود را به نمایش بگذارد.

صنعت حمل‌ و نقل، هدف باج افزارها

تحقیقات اخیر کارشناسان حاکی از آن است که دستگاه‌های IOT با استفاده از حملات سایبری و با توجه به عمومیت استفاده از آن‌ها تابه‌حال ۲۹ درصد از حملات سایبری را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که بخش‌های انرژی، زیرساخت‌های عمرانی و فناوری تا ۲۲ درصد از حملات را در صنعت به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها برای مبارزه با این تهدیدات، باید از روش‌های جامع امنیتی استفاده کنند که نیاز به مهندسین امنیتی ماهر و SIEM دارند که ممکن است نیاز به یک گروه از چهار تا هشت نفر باشد. این کار به بررسی Ransomware و IoT می‌پردازد.

شرکت‌های بدون نیروی انسانی، بودجه یا تخصص برای این منابع و اغلب بر روی محیط سنتی و محصولات نهایی برای امنیت سایبری خود پایبند هستند و تنها ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بررسی با استفاده از ابزار و محصولات تجزیه‌وتحلیل گزارش و تنها ۲۵ درصد از داده‌های تهدید خارجی استفاده می‌کنند. محققان هشدار می‌دهند که عدم امنیت مناسب می‌تواند در شرایط حمل‌ونقل مناسب باشد.

دانیل میسلر، مدير خدمات مشاوره IOActive، به خبرگزاری رویترز گفت: حمل‌ونقل رسانه‌ای یک هدف جذاب است؛ چرا که کسب‌وکارهای ترکیبی در این بخش تمایل دارند به تکنولوژی‌های قدیمی‌تر متکی باشند و از آن به‌عنوان مشخصات بالا استفاده کنند.

در این میان فقدان ضمانت‌های امنیتی مناسب در مورد امنیت سایبری در دستگاه‌های IOT به‌صورت غیرقانونی وجود دارد که به‌پیش برد اهداف مهاجمان در صنعت حمل‌ونقل کمک می‌کند.

تهدیدات دیگری که می‌توان با استفاده از IOT و حملات باج افزارها صورت پذیرد را می‌توان به سیستم‌های تهویه مطبوع، دست‌کاری وسایل و تجهیزات پزشکی یا ربودن هواپیما بدون سرنشین اشاره کرد.

محققان ESET معتقدند در اوایل سال جاری گام بعدی باج افزارها به‌صورت تکامل‌یافته با نام‌های jacKware یا ransomware طراحی‌شده‌اند که رنج وسیعی از ابزار و وسایل را هدف حملات خود قرار می‌دهد و به[۱] (ROT) معروف هستند.

محققان در گزارش‌های خود اعلام کردند بیشتر این وسایل نقلیه برای استفاده شخصی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و این در حالی است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای مهاجمان به شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج