۶۰۳۹۹۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پاسخ کارگردان «مادر!» به خشم تماشاگران

آرنوفسکی: می‌خواستم زوزه بکشم و این فیلم زوزه من بود!

دارن آرنوفسکی کارگردان «قوی سیاه» و «نوح» به خشم و عصبانیت تماشاگران بعد از تماشای جدیدترین ساخته‌اش «مادر!» واکنش نشان داد.

آی سینما: دارن آرنوفسکی کارگردان «قوی سیاه» و «نوح» به خشم و عصبانیت تماشاگران بعد از تماشای جدیدترین ساخته‌اش «مادر!» واکنش نشان داد. این تریلر روان‌شناسانه با بازی جنیفر لارنس و خاویر باردم از هفته گذشته در سینماهای سراسر امریکا اکران شد و در نظرسنجی مخاطبان، بدترین امتیاز سایت «سینمااسکور» را دریافت کرد. فیلمساز ۴۸ ساله امریکایی در مصاحبه اخیرش گفته از همان ابتدا می‌دانست فیلمش بحث‌برانگیز خواهد شد و واکنش تماشاگران صد در صد منفی خواهد بود.
آرنوفسکی: می‌خواستم زوزه بکشم و این فیلم زوزه من بود!

بعد از پاسخ عجیب «پارامونت» استودیوی پخش‌کننده این فیلم به واکنش‌های انتقادآمیز تماشاگران، این‌بار نوبت به آرنوفسکی رسید تا نسبت به هجمه انتقادهایی که در رابطه با فیلم اخیرش به راه افتاده واکنش نشان دهد.

در جریان نشست پرسش و پاسخی که بعد از نمایش «مادر!» در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزار شد، کارگردان «قوی سیاه» نظرش را درباره کسب کمترین امتیاز سایت سینمااسکور مطرح کرد: «مگر ممکن است بعد از تماشای این فیلم سالن را ترک کنید و پایین‌ترین امتیاز را ندهید؟ انگار مشت خورده باشید؛ مشتی محکم.»

این در حالی است که ۶۷ درصد منتقدانی که نظرشان را در سایت «راتن تومیتوز» منتشر کرده‌اند با فیلم «مادر!» همراه هستند. از سوی دیگر، نقدهای بی‌رحمانه بسیاری هم به فیلم جدید آرنوفسکی حمله کرده‌اند. برای مثال، رکس رید منتقد «نیویورک آبزرور» نوشت: «جلوی خودم را می‌گیرم لقب «بدترین فیلم سال» را به آن نچسبانم، در حالی‌که «بدترین فیلم قرن» عنوان به مراتب مناسب‌تری است.»

آرنوفسکی معترف است او دست روی نقاط حساسی گذاشته و عامدانه با باورهای مذهبی تماشاگران بازی کرده است: «این‌جور قصه‌ها به قدری قدرتمند هستند که می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و برای آدم‌های مختلف معانی متفاوتی دارند.» آرنوفسکی همچنین تاکید کرد این فیلم به لحاظ سینمایی فحشی آبدار شمرده می‌شود.

فیلمساز ۴۸ ساله در این‌باره توضیح داد: «می‌خواستیم فیلم تحریک‌برانگیز بسازیم و به مخاطب حمله‌ور شویم. و دلیل این که می‌خواستم حمله‌ور شوم این بود که بسیار غمگین بودم و کلی خشم درونم داشتم که می‌خواستم ابرازش کنم. فیلمسازی سفری دشوار است. آدم‌ها مدام در حال «نه» گفتن هستند. این که هر روز بیدار شوی و از تختت بیرون بیای و با تمام آن جواب‌های «نه» روبه‌رو شوی، ناچاری بالاخره به چیزی باور داشته باشی.»

او در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: «در نتیجه دلم می‌خواست زوزه بکشم. و این زوزه من بود. و بعضی افراد دل‌شان نمی‌خواهد به آن گوش بدهند. خیلی هم عالی.»

مدیر پخش و بازاریابی استودیوی «پارامونت» هم مدتی پیش در واکنش به انتقادهای منفی ساخته جدید آرنوفسکی را «جسورانه و بی‌پروا» توصیف کرد. مگان کالیگان همچنین به صراحت گفت قرار نیست با تماشای تمام فیلم‌ها احساس امنیت کنید و هیچ اشکالی ندارد اگر بعضی افراد از این فیلم خوش‌شان نمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج