۶۰۴۰۳۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نظر کارگردان «اکسیدان» درباره «شهرزاد»

کارگردان فیلم سینمایی «اکسیدان» گفت، خوشحالم که دختر نوجوانم به تماشای یک عشق ناب می‌نشیند و به جای تمثال و نمادهای عجیب و غریب، گردن آویز مرغ آمین به گردن می‌اندازد.

خبرگزاری خبرآنلاین: کارگردان فیلم سینمایی «اکسیدان» گفت، خوشحالم که دختر نوجوانم به تماشای یک عشق ناب می‌نشیند و به جای تمثال و نمادهای عجیب و غریب، گردن آویز مرغ آمین به گردن می‌اندازد.

حامد محمدی، نویسنده و کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «اکسیدان» را بر پرده سینماها دارد، درباره سریال «شهرزاد» گفت: «بارها شنیده‌ایم که تعریف عشق، حقیقتی ساده و عینی است اما هیچگاه به این راحتی قابل شرح و بسط نبوده است. از عشق نوشتن و عاشقانه ساختن به ظاهر ساده می‌آید اما اینکه مخاطب، جادوی عشق را باور کند و با عاشقان قصه همذات پنداری کند، دشوار است و جناب فتحی در آثارش نشان داده این لحظات جادویی عاشقانه را می‌تواند آنچنان به دل مخاطبین بنشاند که با غم شهرزادهایش اشک بریزند و از شادی لحظه‌هایشان هم اشک شوق به چشم‌شان بیاید.»

حامد محمدی ادامه داد: «عشق و سرنوشت عاشقان افسانه‌ای مانند «لیلی و مجنون»، «ویس و رامین»، «خسرو و شیرین»، «بیژن و منیژه» و... در ادبیات ما در ظاهر همراه با هیجان و شوری عجیب بوده اما همیشه غمی پنهان در خودش داشته که هیچ وقت سرنوشت شیرینی برای این عشق‌های اساطیری رقم نخورده است:

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست

آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست»

او خطاب به حسن فتحی نیز گفت: «جناب فتحی این فهم کامل را از عشق داشته که این غم و اندوه حقیقی عشق را در تمام لحظه‌های سریال «شهرزاد» و شخصیت‌هایش ساخته و روایت کرده است.»

محمدی ادامه داد: «چندسالی می‌شد که عاشقانه گفتن در سینمای ایران با سانتی مانتالیسم و روشنفکرنمایی و قرارهای کافه‌ای همراه شده بود، ولی خوشحالم که جناب فتحی به اصالت این لحظات و واقع‌گرایی جادویی عشق در اجرای عاشقانه «شهرزاد» مقید بود و عاشقانه‌ای خالص را برای مخاطب تصویر کرد و باز برای خودم خوشحالم که دختر نوجوانم به تماشای یک عشق ناب می‌نشیند و به جای تمثال و نمادهای عجیب و غریب، گردن آویز «مرغ آمین» به گردن می‌اندازد. برای خلق این همه عشق خسته نباشید جناب فتحی.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج