۶۰۴۰۷۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فیلم مهرداد اسکویی؛ رویاهایی که بر باد می روند؟

استقبال سینماهای فرانسه از «رویاهای دم صبح»

فیلم مستند «رویاهای دم صبح» با عنوان فرانسوی «رویاهای بدون ستاره»، ساخته مهرداد اسکویی از چهارشنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) درسه سینمای پاریس و دیگرشهرستانهای فرانسه به نمایش عمومی درآمده است.

بانی فیلم: فیلم مستند «رویاهای دم صبح» با عنوان فرانسوی «رویاهای بدون ستاره»، ساخته مهرداد اسکویی از چهارشنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) درسه سینمای پاریس و دیگرشهرستانهای فرانسه به نمایش عمومی درآمده است.
استقبال سینماهای فرانسه از «رویاهای دم صبح»
به گزارش بانی فیلم، این فیلم برای نخستین باردرجشنواره فیلم برلین درسال ۲۰۱۶ نمایش داده شد وپس از آن به جشنواره های بسیاری دعوت شد و جایزه هایی نیز دریافت کرد. پخش و فروش بین المللی فیلم را شرکت «دریم لاب» مستقر در شهر کن بر عهده دارد که مدیر این شرکت نسرین میرشب است و بسیار درزمینه فعال است.
مهرداد اسکویی یکی از بهترین مستندسازان اخیر ایران به حساب می آید که دغدغه بیشترش نوجوانانی هستند که در یک کانون اصلاح وتربیت ویژه دختران بزهکار بسر می برند.
ماجرای فیلم: در چند هفته مانده به عید نوروز، فیلمساز زندگی تعدادی از دختران نوجوان را روایت می کند.
در فیلم قهرمان تکنفره ای وجود ندارد، بلکه همه به نوعی قهرمان جمعی فیلم را تشکیل می دهند، آنها راهی به جز همیاری وهمدردی بین خود کاردیگری نمی توانند انجام دهند وروزگار را سپری می کنند به امید رهایی از این مرکز که هرچند زندان نیست، آما تماشاگر حس می کنند آنها زندانی هستند. آنها صادقانه دلایل خود را که چرا به این مرکز آورده شده اند از جمله به خاطر مواد مخدر، دزدی، قتل و… بی پروا شرح می دهند…. در نزدیکی پایان فیلم، اما یکی از این دختران نوجوان وقتی صحبت از آزادی اش به میان می آید و می تواند به جامعه برگردد، با تعجب، زندان را به بیرون ترجیح می دهد و بیرون را زندان بزرگ تری می داند…
کارگردان با این مستند که شهادت دهنده است، تلاش دارد نقبی به رویاهای این دختران بزهکار بزند، از درون آنها با خبر شود. احساس صمیمیتی که تماشاگر رفته رفته با پرسوناژهای واقعی فیلم برقرار می کند، می تواند ازهمان جنس صمیمیتی باشد که کارگردان درطول ساخت فیلم با دختران این کانون اصلاحات به دست آورده است. سازنده با هوشمندی، به تحلیل جامعه خود نشسته است.
فرم کار مهرداد اسکویی، گاه برمبنای پرسش وپاسخ وی با دختران است که کمی اثر را به شکل استیل تلویزیونی نزدیک می کند.
اگر وی نحوه هوشیارانه تری برای حرف کشیدن از این مجرمین پیدا می کرد، فیلمش جنبه سینمایی یشتر می یافت. باید یاد آوری کرد، که به هرحال ذوق سینمایی مهرداد اسکویی را نباید دست کم گرفت. وی روز به روز پخته تر می شود و باید منتظر کارهای بعدی اش باشیم.

مهرداد اسکویی که چند روزی است که درفرانسه حضوردارد در پاریس و دیگر شهرهای این کشور درجلسات پرسش وپاسخ در نمایش های فیلمش که از سوی پخش کننده فیلم ترتیب داده شرکت کرد. یکی از این جلسه ها که بازتاب خوبی هم داشت، سه شنبه شب درکنار فیلمبردارش (محمد حدادی) که کارش نیز در این مستند بسیار خوب است، برگزار شد.
این فیلم از سوی مطبوعات فرانسه از جمله، لیبراسیون، تله راما، وغیره به خوبی استقبال شده است. حال باید منتظر تماشاگران در سالنهای نمایش دهنده بود.
در مورد سینمای ایران درفرانسه باید اشاره داشت که قرار است درسه ماه مانده به پایان سال میلادی، دوفیلم دیگر ایرانی «تهران تابو» ساخته علی سوزنده و «لرد» اثر محمد رسول اف، به نمایش درآیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج