۶۰۴۴۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار ترکیه درباره مخاطرات همه پرسی کردستان

نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه در جلسه فوق العاده مجلس ملی این کشور که عصر امروز برگزار شد، گفت: مخاطرات منطقه ای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از جنگ داخلی سوریه هم بیشتر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه در جلسه فوق العاده مجلس ملی این کشور که عصر امروز برگزار شد، گفت: مخاطرات منطقه ای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از جنگ داخلی سوریه هم بیشتر خواهد شد.

جانیکلی افزود: برگزاری این همه پرسی منجر به شرایطی مشابه سوریه خواهد شد که هم اکنون شاهد عرض اندام قدرت های جهانی در سوریه هستیم.
وی برگزاری این همه پرسی را غیر مسئولانه‌ خواند و تاکید کرد: این اقدام می تواند باعث آتشی شود که جلوگیری از آن ناممکن خواهد بود.
وی ادامه داد: تصمیم به برگزاری همه پرسی از سوی اقلیم کردستان عراق می تواند به واکنش های زنجیره ای در منطقه منجر شود.
وی اظهار کرد: تکاندن حتی یک آجر از بنایی با تعادل بسیار حساس و شکننده منطقه، همه چیز را نابود خواهد کرد و این مساله بذر کینه، نفرت و جنگ جدیدی را در منطقه خواهد پاشید که تبعات و پایان آن نامشخص است و منجر به درگیری هایی خواهد شد که احتمال گسترش آن به تمام جهان نیز وجود دارد.
جانیکلی با بیان این که مخاطرات مخل امنیت ترکیه همچنان فعال است، گفت: مجوز عملیات برون مرزی که سال گذشته از سوی مجلس تصویب شد، مانند خنجری بود که در قلب ساختار سیاسی تحت کنترل گروه های تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه وارد شد.
وی با ابراز خرسندی از تمدید مجوز عملیات برون مرزی ترکیه اظهار کرد: عملیات سپر فرات که با استفاده از مجوز اعطایی از سوی مجلس ترکیه انجام شد، اقدام مثبتی برای دفع تهدیدها بود ولی تهدیدها در این زمینه هنوز هم موجود است و به تمدید مجوز عملیات برون مرزی از سوی مجلس کشورمان نیاز داریم.
وزیر دفاع ترکیه در رابطه با انتقادها به عملیات‌ پهپادهای مسلح ارتش نیز گفت: تلاش برخی محافل برای حمایت از گروه های تروریستی تحت پوشش شعارهای حقوق بشری غیر قابل پذیرش است و ترکیه به تولید سلاح های ملی به ویژه پهپادهای مسلح جهت نابودی تمامی گروه های تروریستی ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، مجلس ملی ترکیه لایحه تمدید مجوز عملیات برون مرزی ارتش این کشور را برای اقدام در خاک کشورهای عراق و سوریه تصویب کرد.
مجلس ترکیه، لایحه ارائه شده از سوی دولت درباره تمدید یک ساله مجوز عملیات ارتش کشور در عراق و سوریه را در جلسه فوق العاده امروز تصویب کرد.
این لایحه با رای موافق نمایندگان سه حزب عدالت و توسعه، جمهوری خواه خلق و حرکت ملی تصویب شد.

با تصویب این لایحه، دولت ترکیه مجوز قانونی برای اقدام نظامی در خاک سوریه در شهر ادلب سوریه بر اساس توافقنامه مذاکرات آستانه و نیز اقدام نظامی احتمالی در شمال عراق برای دفاع از ترکمن های ساکن کرکوک به دست آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج