جاباما
۶۰۴۵۱۷
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

از منصوريان تا طارمي... از كاپلو تا مظلومي

در هفته‌ای که گذشت، علیرضا منصوریان از مربیگری باشگاه استقلال استعفانیده شد و به احتمال زیاد یک مربی خارجی به زودی شروع به کار خواهد کرد.

روزنامه قانون: در هفته‌ای که گذشت، علیرضا منصوریان از مربیگری باشگاه استقلال استعفانیده شد و به احتمال زیاد یک مربی خارجی به زودی شروع به کار خواهد کرد. جدای از نکات منفی مربیگری منصوریان، مدیریت تیم‌های فوتبالی هم همواره در نتیجه‌گیری آن‌ها دخیل هستند.

سطح معلومات برخی مدیران فوتبالی در ایران به اندازه‌ای است که عکس با شورت و شلوار ورزشی که ندارند هیچ، حتی موقع عوض کردن کانال یک‌بار به صورت اتفاقی یک برنامه ورزشی را نگاه نکرده‌اند. یعنی مثلا اگر مربی تیم بگوید مشکل تیم ما در بازی اخیر آفسایدگیری بوده، از فردا دنبال خرید آفساید از بازار می‌افتند.

یکی از مشکلات اصلی مدیریت فوتبال در ایران هم مدیریت آبدوغ خیاری است. یعنی مدیر محترم فکر می‌کند با سبیل گرو گذاشتن می‌تواند بدهی‌ها را به تعویق بیندازد و با خیار کاشتن در حیاط باشگاه درآمدزایی کند. مورد داشتیم بازیکن با هزار بدبختی وسط کودتا و توپ و تانک به تیم ترکیه‌ای پیوسته تا به اروپا برود. بازیکن را که در ریزاسپورت ریز می‌آمده مثل عملیات غیرممکن به ایران کشانده‌اند و وقتی به مدیر گفته‌اند که احتمال محکومیت باشگاه هست گفته فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم و حالا هم بازیکن محروم شده و هم باشگاه. یا مثلا مربی و بازیکن و مدیرعامل روی خط برنامه زنده توی سروکله هم می‌زدند و عضو هیات مدیره انگار سیرک خلیل عقاب و استندآپ کمدی تماشا می‌کرده و قاه‌قاه به مربی می‌خندیده است.

مسئولیت‌پذیری هیات مدیره‌های ورزشی هم بسیار بالاست، یعنی وقتی تیم قهرمان می‌شود اعضای هیات مدیره اعلام می‌کنند مدیریت داهیانه و با تفکر ما باعث موفقیت تیم شد ولی بعد از اینکه تیم شکست می‌خورد، می‌گویند وظیفه ما فقط خرید بازیکن بوده که انجام دادیم، مربی هم که دارید دیگر مشکل‌تان چیه؟ احتمالا اهمیت دادن به زمین تمرین و مسائلی مثل این را هم مادی‌گرایانه و سوسول‌بازی می‌دانند.

سبک مدیریت برخی مدیران ورزشی هم کپی‌برداری شده از سایر نهادهاست یعنی همان‌طور که بعد از جلسه معارفه، مدیریت مجموعه‌ای را تحویل می‌گیرد که انگار چنگیزخان مغول با اسب آن را شخم زده، مدیران فوتبالی هم بعد از تحویل گرفتن باشگاه تازه متوجه می‌شوند که کل ارکان باشگاه،‌ تر است و پول‌ها نیست.

مدیر روز دوم مدیریت خود را آغاز کرده که نوه بازیکن دهه ۴۰ با برگه انحصار وراثت و چک‌های برگشتی وارد باشگاه می‌شود تا طلب پدربزرگش را بگیرد. نیم ساعت بعد مدیریت رستوران سر کوچه پول چنجه دو سال قبلش را می‌خواهد و درنهایت آرایشگر محله به خاطر طلب‌هایش میز و صندلی را از جلوی مدیرعامل جمع می‌کند. البته نباید به خاطر بدهی ناشی از ضعف عملکرد مدیران ناراحت بود چون طرفداران عزیز در هزینه گوشت و نان خود صرفه‌جویی کرده و با ارسال کل اعداد یک تا ۱۰۰ به ۳۳ نوع سامانه رنگارنگ از تیم خود حمایت خواهند کرد.

در نهایت عملکرد مدیران ورزشی در ایران را با همین خبر می‌توان بررسی کرد که پس از مذاکره با کاپلو و فاتح‌ تریم، پرویز مظلومی از یک قنادی و در حال انتخاب شیرینی خامه‌ای از توافق با استقلال خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ شیرینی خامه ای به نظر من مظلومی خوب بود

    • محمد

      واقعا درسته این مشکل فوتبال ما

    • بدون نام

      عالی بود.واقعا بزرگترین مشکل تو ایران ضعف مدیریته.یادمه سه چهار سال پیش هم محراب قاسمخانی به این نکته اشاره کرد و گفت بهتره بجای مربی و بازیکن خارجی مدیر کاربلد خارجی وارد کنیم.واقعا درست گفت

    • بدون نام

      خیلی عالی و منطقی ؛امیدوارم مدیران بخونن و درس بگیرن

    • بدون نام

      اره..درست فرمودی کاملا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام من یه هوادار استقلال بزرگم بعضی از ما با جان و مال خود این تیم را حمایت میکنیم اما امای بزرگ استقلال نه منصوریان است ونه بازیکنان البته باید بگویم من از منتقدان منصوریان هستم هر مربی شیوه خاص خودشو برای کوچینگ بازیکن داره وبه این مسعله کاری ندارم ولی مثل خیلی از هوادارن اعتقاد داشتم استقلال برای اقای منصوریان خیلی زود بوده وهست الان منصوریان به هر کیفیتی که داشت رفت ولی با مدیریت فعلی و مادی گرای استقلال این تیم باروزهای خوب فاصله بسیار دارد امید وارم فقط بازیکنان هم دل نباشن ودر مدیریت هم هم دلی و هم قسم شدن میتواند بسیار مفید باشد و بیشتر از این با این نام یعنی استقلال بزرگ بازی نشود اقایون مدیر بخدااستقلال کسانی را دارد که بدون حتی یک ریال حاضر به انجام وضیفه هستند شمارا به خدا ما هوادارن را باخاطر مادیات از این اشخاص محرم نکنید وبه خاطر نام استقلال کینه های شخصی که باعث شده تیم به این روزربیفته کنار بگذارید یا حق

    • آرین

      بخدا درسته مشکل ایران مدیریته بخدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج