جاباما
۶۰۴۶۳۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«نفس» چطور راهی اسکار شد؟

امیر اسفندیاری سخنگوی کمیته انتخاب فیلم ایرانی اسکار ۲۰۱۸ با تشریح روند انتخاب فیلم «نفس»، در مورد احتمال ضایع شدن حقوق برخی فیلم‌ها در جریان این انتخاب، گفت: «حق فیلم «ماجرای نیمروز» یا سایر فیلم‌ها به هیچ وجه پایمال نشد.»

سینماسینما: امیر اسفندیاری سخنگوی کمیته انتخاب فیلم ایرانی اسکار ۲۰۱۸ با تشریح روند انتخاب فیلم «نفس»، در مورد احتمال ضایع شدن حقوق برخی فیلم‌ها در جریان این انتخاب، گفت: «حق فیلم «ماجرای نیمروز» یا سایر فیلم‌ها به هیچ وجه پایمال نشد.»
«نفس» چطور راهی اسکار شد؟

بعد از انتخاب فیلم «نفس» از سوی هیات انتخاب برای معرفی در بخش فیلم های خارجی در اسکار حرف و حدیث هایی در مورد شکل انتخاب این فیلم شنیده شد. برخی نسبت به این انتخاب موضع گرفتند و عقیده داشتند فیلم های دیگری هم بودند که می توانستند در اسکار شرکت داشته باشند. اما امیر اسفندیاری و هیات انتخاب عقیده دارند که فیلم «نفس» با توجه به تمامی مسائل و به درستی انتخاب شده است.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۷ گفت: «یک هیات نه نفره که همه آنها افرادی شناخته شده و مجرب هستند فیلم «نفس» را انتخاب کردند. این افراد همه از کسانی‌اند که در سینما جایگاه محترمی دارند و از افراد فرهیخته ما محسوب می شوند. برای این هیات منافع ملی و اینکه چه فیلمی می تواند به خوبی ایران را در اسکار نمایندگی کند جایگاه ویژه‌ای داشت.
هیات انتخاب بر اساس زبان فیلم ،چگونگی ارتباط برقرار کردن فیلم با مخاطب جهانی و کیفیت فیلم‌ها تصمیم گرفتند. البته موفقیت‌های داخلی و خارجی فیلم ها نیز این میان تاثیر گذار بود. مجموع تمام این موضوعات باعث شد که فیلم «نفس» انتخاب شود. البته با توجه به جمیع جهات و کلیه ی امتیازات فیلمها در گام نخست ده فیلم از بین صدو سه فیلم انتخاب شد .
سپس با مرور مجدد همین معیارها فهرست چهارتایی فیلم ها اعلام شد و در نهایت هم با در نظر گرفتن جمیع جهات از جمله موفقیت های بین المللی فیلم نفس که حدود بیست و هشت حضور بین المللی و دریافت جایزه کارگردانی از جشنواره «تالین » که یک جشنواره رقابتی مطرح است بسیار مهم بود‌.»

او ادامه داد: «همه چیز بررسی شد و ما به «نفس» رسیدیم. البته معتقدم که اگر هیات انتخاب دیگری بود شاید به این انتخاب نمی رسیدند و شاید هم شبیه به همین هیات عمل می کردند. به هر حال این میان یک فیلم انتخاب می شود. حواشی به وجود آمده نیز موضوع عجیبی نیست. وقتی شما صدو سه فیلم را مورد بررسی قرار می دهید و فقط یک فیلم انتخاب می شود.
طبیعتا حواشی هم به وجود می آید. نکته‌ای که اکنون در کشور ما مهم شده و مردم به آن توجه ویژه ای دارند ارسال فیلم برای شرکت در بخش رقابتی فیلم خارجی اسکار است. سینمای ما قبل از کسب جایزه در اسکار نیز سینمای پر افتخاری بود. قبل از اسکار منظورم زمانی است که هنوز فیلم «بچه های آسمان » در این رویداد جهانی کاندیدا نشده بود.ما قبل از حضور در اسکار هم سینمای معتبری داشتیم و انشالله از این به بعد هم خواهیم داشت.»

اسفندیاری در واکنش به انتخاب نشدن فیلم «ماجرای نیمروز » و معرفی نکردن آن به اسکار گفت: «به هیچ عنوان چنین توصیفی درباره اینکه حق فیلم «ماجرای نیمروز» نادیده گرفته شده است صحت ندارد. «ماجرای نیمروز» از دیدگاه هیات انتخاب فیلمی خوب ، مهم و قابل اعتنا بود.
این فیلم به دلیل اینکه شاخصه‌های مهمی را داشت بین ده فیلم منتخب قرار گرفت. به هیچ وجه نگاه غیر حرفه ای به این فیلم صورت نگرفته است.«ماجرای نیمروز » از تمامی جهات با فیلم های دیگر مقایسه شد و مورد بررسی قرار گرفت و لی به فهرست بعدی راه پیدا نکرد و این موضوع و عدم راهیابی آن چیز عجیبی نیست. «ماجرای نیمروز» قربانی نشد و فیلمی که انتخاب شد حاصل رای اکثریت هیات انتخاب بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج