جاباما
۶۰۴۶۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک قدم نزدیک‌تر تا تحقق رویای هایپرلوپ

دیروز شرکت «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) خبر از افزایش ۸۵ میلیون دلاری سرمایه‌ی خود داد؛ طوری که در حال حاضر سرمایه‌ی این شرکت به ۲۴۵ میلیون دلار و ارزش آن به چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: دیروز شرکت «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) خبر از افزایش ۸۵ میلیون دلاری سرمایه‌ی خود داد؛ طوری که در حال حاضر سرمایه‌ی این شرکت به ۲۴۵ میلیون دلار و ارزش آن به چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.
یک قدم نزدیک‌تر تا تحقق رویای هایپرلوپ
این رقم برای یک استارتاپ تازه تاسیس که نه محصولی تولید کرده، نه درآمدی دارد، نه دولت هنوز اجازه‌ی کار او را صادر کرده و نه حتی مدرکی برای محقق شدن ایده‌اش وجود دارد، بسیار زیاد است.
با این حال، شرکت هایپرلوپ وان توانسته است سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی زیادی را متقاعد کند که ایده‌ی بزرگش عملی می‌شود؛ ایده‌ای که قرار است طبق آن افراد و بسته‌ها در داخل لوله‌های بدون هوا با سرعت فوق صوت حرکت کنند.

حتی قبل از اینکه رقم سرمایه‌ی جدید هایپرلوپ وان اعلام شود، مسوولان این شرکت از ورود به مرحله‌ی ساخت صحبت می‌کردند. شروین پیشه‌ور، مدیر عامل شرکت هایپرلوپ وان در این باره گفته بود: «به زمان استفاده از هایپرلوپ رسیده‌ایم. می‌خواهیم که شرکت اصلی باشیم، می‌خواهیم سیستم اصلی را تولید کنیم، می‌خواهیم به هزاران شرکت دیگر در تمام دنیا کمک کنیم تا این سیستم حمل و نقل را در کشور خود بسازند.»
یک قدم نزدیک‌تر تا تحقق رویای هایپرلوپ

هایپرلوپ وان تنها شرکتی نیست که مشغول ساخت یک سیستم حمل و نقل فوق سریع بر اساس ایده‌ی «ایلان ماسک» است. شرکت Boring Company ماسک به تازگی خبر داده که برای ساخت تونل‌هایی بین نیویورک و واشنگتن از دولت امریکا مجوز گرفته است. هایپرلوپ ایلان ماسک که با برند تسلا هم ساخته شده، توانست اخیرا به سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت برسد؛ سرعتی که از رقم ثبت شده از بهترین آزمایش هایپرلوپ وان بالاتر است. در نتیجه رقابت برای ساخت هایپرلوپ بسیار جدی شده است.

افزایش سرمایه‌ی هایپرلوپ وان تنها خبر خوب این شرکت نبود. هایپرلوپ وان اخیرا هم‌چنین ۱۰ ایده‌ی برتر مکان برای ساخت هایپرلوپ را انتخاب کرده است. این ایده‌ها برخلاف برنامه‌های شرکت اسپیس ایکس، از سوی دانشجویان و دانش آموزان ارایه نشده بودند؛ بلکه دولت‌ها و مهندسان ایده‌های کامل خودشان را برای ساخت مسیرهای هایپرلوپ به هایپرلوپ وان ارسال کرده بودند.
یک قدم نزدیک‌تر تا تحقق رویای هایپرلوپ

خود شرکت هایپرلوپ وان در دبی، انگلستان، روسیه و ایالات متحده برای ساخت سیستم حمل و نقل خود تحقیقات زیادی انجام داده است. تنها مشکل این شرکت، گرفتن مجوز رسمی از سوی دولت‌ها است. هنوز هیچ سازمان مسوول یا دولتی ساخت سیستم حمل و نقل هایپرلوپ را تایید نکرده است.

ایلان ماسک پیش بینی کرده بود که ساخت سیستم هایپرلوپ از لس آنجلس تا خلیج سان فرانسیسکو ۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد؛ آن هم بدون اینکه هزینه‌ی طراحی، توسعه، ساخت و آزمایش آن را در نظر گرفته باشد. در نتیجه این ۲۴۵ میلیون دلار سرمایه هایپرلوپ وان، این شرکت را زیاد هم پیش نخواهد برد. با این حال، موفقیت هایپرلوپ می‌تواند انتقلابی بزرگ را در آینده‌ی حمل و نقل رقم زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج