جاباما
۶۰۴۸۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بروجردی: همه‌پرسی اقلیم را به رسمیت نمی‌شناسیم

جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی در منطقه اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است و صراحتاً بیان داشته که این همه‌پرسی به نفع کردستان نیست.

روزنامه صبح نو: آقای علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو در خصوص همه‌پرسی منطقه اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی در منطقه اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است و صراحتاً بیان داشته که این همه‌پرسی به نفع کردستان نیست.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت عراق باید تصمیم‌گیرنده امور سیاسی باشد، گفت: ایران خواهان عراق یکپارچه است و تمامیت ارضی آن را به رسمیت می‌شناسد؛ لذا ما موضوع همه پرسی اقلیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و این موضوعی است که شورای عالی امنیت ملی ایران هم اعلام کرده و خواستار لغو آن شده است.
بروجردی در پاسخ به سخنان اخیر ترامپ که در نشست سازمان ملل ایران را حامی تروریست خواند، تصریح کرد: دولت آمریکا نماد تروریست در جهان است؛ آمریکا بدترین نمونه تروریست دولتی است و با این نوع واژه‌هایی که درباره ایران به کار می‌برد، می‌خواهد فرافکنی کند.
وی افزود: آمریکا در همه بحران‌های منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن و لیبی نقش کمک‌کننده و ترویج‌گر خشونت و حمایت از نیروهای تروریستی را بر عهده دارد. رییس‌جمهور آمریکا به‌رغم همه این ادعاها بارها ثابت کرده که آمریکایی‌ها بسیار صریح و علنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و نقش نجات سران داعش را بعد از شکست در عراق و سوریه، به صراحت بازی کرده‌اند. اگر جمهوری اسلامی ایران در عراق یا سوریه از محور مقاومت حمایت می‌کند، به‌خاطر درخواستی است که دولت‌های این کشورها از ایران انجام داده‌اند.
این نماینده مجلس دهم، عنوان کرد: آمریکا با بیان کردن این نوع سخنان، خود را در انزوا قرار داده است. اگر گفت‌وگوهای هسته‌ای به نتیجه‌ای رسیده است با تلاش ۶ کشور صورت گرفته نه تنها آمریکا که امروز از تهدید کردن ایران سخن می‌گوید.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند تا برجام را به یک توافق بی‌اثر تبدیل کند. ما این توانمندی را داریم که اگر بخواهیم کار علمی جهشی انجام داده و تعداد سانتریفیوژهای خودمان را افزایش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والله بصیر بالعباد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج