جاباما
۶۰۴۹۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ است و مرکز اقتصادی زیرمجموعه صحرای آفریقا نیز به شمار می رود. این شهر بسیار شاد، زنده و زیبا است و سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ





برترین ها: بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ است و مرکز اقتصادی زیرمجموعه صحرای آفریقا نیز به شمار می رود. این شهر بسیار شاد، زنده و زیبا است و سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. آژانس های متعددی از سراسر دنیا از جمله ایران برای سفر به این شهر تور برگزار می کنند.

دوربین های امنیتی که در سرتاسر شهر وجود دارند، میزان جرم و جنایت را در این منطقه کاهش داده اند. از آنجا که این شهر برای جام جهانی 2010 انتخاب شده بود، جاذبه های گردشگری زیادی به آن اضافه و نام خیابان ها همه نو و جدید شدند.

ژوهانسبورگ، مرکز استان گائوتنگ، ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است و هیچ دریا، دریاچه یا رودخانه ای در خود ندارد.

مکان های دیدنی ژوهانسبورگ

موزه آپارتاید

موزه آپارتاید ژوهانسبورگ حاوی مدارک بسیار جالب توجه در رابطه با نژادپرستی و جشن ملی در سال 1948 میلادی به دنبال آزادی نلسون ماندلا و تولد دموکراسی در جهان است. در میان همه زیبایی های این موزه باید به اتاقی اشاره کرد که 121 طناب دار از سقف آویزان است که نشانه 121 زندانی سیاسی در طول دوران نژاد پرستی است. از دیگر جاذبه های این موزه می توان به فیلم مصاحبه با نلسون ماندلا در سال 1961 میلادی و اتاق نمایش دهنده آتش گشودن پلیس روی دانش آموزان بی پناه اشاره کرد.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

زمان بازدید: سه شنبه تا شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

گالری های هنری

ژوهانسبورگ گالری های متعددی از گالری های معمولی گرفته تا خصوصی و غیرمعمول دارد. گالری هنری ژوهانسبورگ که توسط ادوارد لوتینس طراحی شده است، حاوی هنرهای دستی آفریقا و مجموعه بسیار زیبای ویلیام کنتریج است. گالری گودمن حاوی آثار هنری هنرمندان معاصر آفریقای جنوبی است. در حالی که گالری ساکس حقایق و صنایع دستی و هنری ویژه آفریقای جنوبی را به تصویر کشیده است.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

موزه Hill

این موزه در مجموعه چهار زندان قدیمی قرار دارد که زمانی محل اسارت ۲ تا ۳ هزار زندانی سیاهپوست در روز بوده است. از جمله مشهورترین زندانی های باید به نلسون ماندلا و ماهاتما گاندی اشاره کرد. دیوار نوشته های اصلی این زندان همچنان پشت درهای سلول ها وجود دارند. زندانی های این منطقه با سوپ و آش های آبکی تغذیه می شدند. این زندان سلول های انفرادی نیز دارد که زندانیان مجبور بودند در سال مدتی را در این اتاقک ها سپری کنند و هیچ چیز غیر از آب برنج به آنها داده نمی شد. در سرتاسر موزه تلویزیون هایی وجود دارد که مصاحبه های زندانیان سابق این زندان ها رابه تصویر می کشد.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

زمان بازدید: دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر - شنبه و یکشنبه ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر

پارک گولد ریف

در سال ۱۸۹۰ میلادی این پارک شامل بزرگ ترین ترن هوایی در نیمه جنوبی ژوهانسبورگ، تئاتر بین المللی و تئاتر موزیکال بود. دلیل آن نیز کشف طلا در این منطقه بود که باعث شده رونق بگیرد. در زیر این پارک نیز معدن طلایی بود که از سال ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۱ میلادی تحت عملیات استخراج قرار داشت. بازدیدکننده های امروز می توانند حدود ۲۰۰ متر زیرزمین بروند و محل کار معدن چی ها و کارگران بیچاره ای را ببینند که در همان جا زحمت کشیده و مرده اند. لایه های زیرزمینی این معدن بسیار جالب توجه هستند.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

زمان بازدید: سه شنبه تا شنبه ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

باغ گیاه شناسی ژوهانسبورگ

این باغ حدود ۳۶۵ آکر مساحت و تپه ای بلند دارد که از ساحل غربی تا سد امارنتینا کشیده شده است. این باغ یکی از باصفاترین و آرامش بخش ترین بخش های شهر است. سد، قایق تفریحی دارد و باغ شامل باغچه رز است که در میان آب قرار دارد زیبایی منحصربه فردی به آن بخشیده است. نگهبان این باغ به بازدیدکننده ها توصیه می کند تنها به مناطق خلوت و دورافتاده نروند. پیک نیک و کباب پزی در این باغ آزاد است. رستوران نیز دارد.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش ژوهانسبورگ بیش از دو هزار حیوان در خود دارد و در مکانی سرسبز واقع شده است. این باغ وحش بخش های مختلفی همچون Spice Route (حیوانات آسیایی)، قلب آفریقا (گوریل، شامپانزه و دیگر حیوانات آفریقای مرکزی)، سافاری جنوبی (حیوانات محلی)، زیستگاه های دیگر (شتر، خرس قطبی و پنگوئن) و آمازونیا است که شامل حیوانات آمریکای جنوبی است.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

زمان بازدید: هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

پارک ملی Kruger

پارک ملی کروگر با ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت یکی از بزرگ ترین شهربازی های آفریقای جنوبی است و گونه های جانوری متعددی در این پارک حضور دارند. این پارک در سال ۱۸۹۸ میلادی به منظور محافظت از گونه های گیاهی آفریقای جنوبی ساخته شده است و نام آن از رئیس جمهور، پاول کروگر گرفته شده است. اکنون این پارک محل زندگی حیات وحش همچون چیتا، لئوپارد، شیر، کرگدن گوزن یالدار، بوفالو، فیل، زرافه، بزکوهی و ایمپالا است. این پارک همچنین برای آثار باستانی و تاریخی خود نیز شهرت دارد.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

از تپه Thulamela بازدیدکننده ها می توانند آثار باقی مانده از زندگی عصر آهن و روستای ماسورینی که نمونه بارزی از شکار در عصر پاره سنگی بوده است را تماشا کنند.

روستای فرهنگی Lesedi

Lesedi به معنای «روشنایی» است و از یابنده آن گرفته شده است. در تور دو ساعت و نیمه از این شهر می توانید مکان های زیبایی را مشاهده کنید و در رستوران های محلی غذاهای محلی میل کنید.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

تفرج‌گاه طبیعی Melville Koppies

این تفرج‌گاه شامل آثار باستانی باقی مانده از دو عصر پاره سنگی و آهن و شامل کوره های آهنی است. پیاده روی و قدم زدن در این تفرج‌گاه لذت بخش است و می توانید دنیای پیش از تاریخ را تا حدی لمس کنید. انواع کافه و فروشگاه نیز در این منطقه وجود دارند.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

شهرجدید

برخلاف جنوب شهر که بیشتر مردم زاغه نشین هستند، شهرجدید بسیار شیک و تمیز است: میدان مری فیتجرالد، پل نلسون ماندلا و ترمینال مینی بوس مترو مال از جمله مکان های نوساز هستند. موزه MuseuMAfricA در ساختمان پیروزی قرار دارد و در زمینه عکاسی است. فروشگاه مرکزی این شهر اکنون بیشتر حاوی لباس ها و خوراکی های هندی با قیمت پایین است. موزه Bernberg نیز در زمینه مد و پوشاک است.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

موزه تاریخ ارتش آفریقای جنوبی

در نزدیکی باغ وحش، یک موزه کوچک وجود دارد که تاریخ ارتش آفریقای جنوبی را به تصویر کشیده است. این موزه شامل یونیفورم، تانک، توپخانه، زیردریای ارتش و CASSPIRS است.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

زمان بازدید: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر

Soweto

این محله محل زندگی نلسون ماندلا پیش از اسارت بوده است. خانه های کوچک این منطقه بیشتر خوابگاه کارگران معدن بوده است تا به طور موقت در این خانه ها زندگی کنند و اکنون محل زندگی یک میلیون نفر انسان است که وضع مالی خوبی ندارند. خیابان های این منطقه هیچ پلاک و نشانی و وسیله نقلیه عمومی ندارند و به همین دلیل بسیاری از مردم مشتاق بازدید از آن هستند. تور نصف روزه این منطقه به خوبی تاریخچه آن را نشان می دهد.

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج