۶۰۴۹۸۶
۸ نظر
۵۱۳۴
۸ نظر
۵۱۳۴
پ

ژست سانتی مانتال خانم تهرانی و آقای کیانیان!

اینکه تا همین دو سال پیش، به ندرت یکی از هنرمندان، زمانی را صرف پرداختن به موضوعات محیط زیستی می‌کرد اما امروز محیط زیست، از جاذبه بسیاری در میان سلبریتی‌ها برخوردار شده را بدون شک باید حاصل تلاش‌‌های گسترده و موفقیت‌آمیز فعالان محیط زیست دانست.

خبرگزاری اصولگرای تسنیم در یادداشتی نوشت: هدیه تهرانی، بی‌آنکه درباره ورود بی‌حاصلش به مقوله تدوین قانون حمایت از حیوانات و سپس دعوتش برای پیوستن به "کمپین حمایت از حیوانات هدیه تهرانی", سپس "کمپین من دریاچه ارومیه هستم" پاسخی به افکار عمومی داده باشد، کمپین یوز تا ابد را راه انداخت تا برای پاکسازی پارک ملی توران از ۱۲ آغل، ۸۰۰ میلیون تومان اعانه جمع کند؛ اقدامی که ۴ سال پیش به منظور اجرای آن، ۸۵ هزار یورو از نهادهای بین‌المللی دریافت شده اما هرگز هزینه نشد و آزادسازی پارک ملی توران از گله‌های دام نینجامید.
ژست سانتی مانتال خانم تهرانی و آقای کیانیان!

کمپین یوز تا ابد که ابتدا مدعی بود کاملاً مستقل و بدون دخالت سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده امروز در آستانه دست یافتن به مبلغ مورد نظر، بسیاری از اعضای خود را دلزده کرد چرا که چند روزی است مشخص شده این کمپین نه به صورت مستقل بلکه از ابتدا با نظارت معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار کرده است.

حالا هم که چند روزی است برگزاری همایش رونمایی از کمپین من صدای آب هستمِ کیانیان خبرساز شده. واکنش توهین‌آمیز این بازیگر که بی‌آن‌که در جایگاه مجری همایش ظاهر شده باشد به خود اجازه داد، فعالان محیط زیستی که سالهاست بدون هیچ چشمداشتی برای برداشتن باری از شانه‌های نحیف محیط زیست کشور تلاش می‌کنند را در برابر دوربین‌ها تحقیر کند زنگ خطری است که اشغال جایگاه اندیشه و دانش را توسط شهرت هشدار می‌دهد؛ دستکم در حوزه محیط زیست.

موجی از اعتراض که به دنبال رفتار حساب‌نشده کیانیان در فضای مجازی به راه افتاده همچنان ادامه دارد و اکنون شاهد رفتارهای دیگری هستیم که قطعاً نام دیگر به جز موج‌سواری نمی‌توان بر آن نهاد. رفتارهایی که حاصل عدم نظارت بر ورود بی‌حساب و کتاب بازیگران به حوزه محیط زیست است و می‌تواند امنیت عمومی را چالش بکشد. رفتارهایی که سبب می‌شود از خود بپرسیم آیا چالش جدید محیط زیست کشور، "قربانی تسویه حساب‌های شخصی بازیگران شده" است؟
نقطه اوج این موج اعتراضی که پس از سه روز هنوز آرام نگرفته توهین رضا کیانیان به یک فعال محیط زیست استان لرستان است که با پوشش بختیاری در همایش ظاهر شده و سوار بر این موج، بهنوش بختیاری است. بازیگری که بی‌آنکه تا به امروز جایی نامش را در کنار عبارت بحران آب شنیده باشیم، با به اشتراک گذاشتن تصاویری فرقه‌گرایانه از بختیاری‌های مسلح می‌نویسد: زاگرس مظلوم، تنها نیستی. با بحران آب و بی‌بحران آب، همیشه ارتش بختیاری همراه توست.

اینکه تا همین دو سال پیش، به ندرت یکی از هنرمندان، زمانی را صرف پرداختن به موضوعات محیط زیستی می‌کرد اما امروز محیط زیست، از جاذبه بسیاری در میان سلبریتی‌ها برخوردار شده را بدون شک باید حاصل تلاش‌‌های گسترده و موفقیت‌آمیز فعالان محیط زیست دانست. تلاش‌هایی ارزنده که روا نیست اکنون، به ژستی سانتی‌مانتال و بازیچه‌ای برای رقابت‌های بازیگران بدل شده در برخی موارد روزنه‌ای برای اعمال نفوذ برخی گروه‌ها و نهادها باز کند. بازیگرانی که بدون شک اگر دلسوز محیط زیست باشند با خلق آثار هنری و نگارش مطالبی تاثیرگذار، هنرشان را اختیار محیط زیست قرار خواهند داد نه محیط زیست را در اختیار شهرتشان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدالعنت کنه این بازیگرارو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

        کاملا درست گفتی

        احسنت

        اینها لکه ننگ هستند

      • آرال

        واقعا خیلی بی ادب و بی شخصیت هستید که اینکحرف رو میزنید...بازیگری مانند موسیقی و طراحی هم یک هنره و یک شغل...شما یک پزشک یا یک وزیر رو مسخره نمیکنید ...پس لطفا به بازیگران و هنرمندان لعنت نفرستید که به قول مادر بزرگم نفرین یک آدم به خودش بر میگرده

    • احمد

      خدا به همه شفای عاجل عنایت کند

    • احمد

      این دنيای مجازی که میگن در این رابطه کجاست؟؟
      شاید هم دنيای مجازی من در آوردی مسئولان برای فرار از انتقاد باشه

    • بدون نام

      آخی چقدر همه علامه دهر شدن می دونید مشکل ما چیه؟همه تو کارهم دخالت می کنن و بعضی ها هم فکر میکنن خیلی محبوبند متاسفم فقط خودشون رو خراب میکنن و ازطرف دیگه زحمات دیگران رو به باد میدن حکایت شعر مگس و زحمته شعرش رو که شنیدید

    • بدون نام

      شاید اگر یک نفر رو قابل لعن نفرین بدونیم بشه قبولش کرد ولی چقدر راحت بعضی ها هرگروه و ملتی رو دوست نداشتن میگن خدا لعنت کنه انگار خدا هم منتظر بوده ایشون دستور بفرمایند تا اطاعت بشه این حرف یعنی ته بی فرهنگی و بی منطقی
      واقعا آدم متاسف میشه

    • مهدی

      من گفته دوستمون رو تائيد و تصحیح میکنم
      خدا لعنت کنه همه بازیگرها و باصطلاح هنرمندای شبه روشنفکر رو که خیلی خودشون رو بالا می دونن
      اینکه تو خیابون چند نفر میان با اینا عکس بیاندازن یا خانم x و y که 6 میلیون فالوئر داره توهم بزرگ شدن براشون ایجاد کرده
      متاسفانه این باصطلاح هنرمندا بیشتر تو معرض این بیماری هستند چون پول و شهرت کاذب اونها رو احاطه کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج