۶۰۵۰۹۹
۵۱۳۹
۵۱۳۹
پ

خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر در شرایطی گرفتار شده باشید که خود را یک انسان بدشانس و یا فراتر از آن، نفرین شده تصور کرده اید. در چنین شرایطی فرد و خانواده ی او به طور مرتب و بی وقفه دچار بدبیاری و مصیبت می شوند و او هیچ پایانی برای این مشکلات متصور نیست.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر در شرایطی گرفتار شده باشید که خود را یک انسان بدشانس و یا فراتر از آن، نفرین شده تصور کرده اید. در چنین شرایطی فرد و خانواده ی او به طور مرتب و بی وقفه دچار بدبیاری و مصیبت می شوند و او هیچ پایانی برای این مشکلات متصور نیست. نکته ی دردناک این است که فرد یا خانواده مذکور هیچ توجیه و توضیحی برای این همه مصیبت پیدا نمی کند و چنان درمانده می شود که به این نتیجه می رسد تنها نفرین شده است. در قسمت اول این مطلب شما را با تعدادی از خانواده های سرشناسی آشنا کردیم که علی رغم ثروت و شهرت فراوان در تمام طول زندگی شان روی خوش ندیدند، به نحوی که بسیاری این بدبیاری ها را به نفرین شدگی آن ها نسبت می دادند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی دیگر از این خانواده ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
۹- خاندان براندو
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

درخشش هنری مارلون براندو چنان چشمگیر بود که زندگی خانوادگی اش را تحت تاثیر قرار داد و کمتر کسی به سراغ زندگی شخصی و خانواده ی او می رود یا دستکم اطلاع چندانی از این موضوع ندارد. اما شاید بتوان گفت که خانواده ی براندو نیز به معنای واقعی کلمه نفرین شده بودند. در سال ۱۹۷۲، پسر مارلون براندو توسط مادرش، آنا کاشفی ربوده شد. کاشفی به گروهی از هیپی ها قول پرداخت ۱۰٫۰۰۰ دلار را داده بود که پسرش کریستین را برای او بربایند اما بعد از ربوده شدن پسرک، کاشفی از پرداخت دستمزد آن ها خودداری کرد و آن ها نیز کریستین را در جایی مخفی کردند.

در ادامه، براندو گروهی کارآگاه خصوصی را استخدام کرده و آن ها نیز توانستند محل نگهداری کریستین را پیدا کرده و او را نزد پدرش بازگردانند هر چند دچار ذات الریه شده بود. در نتیجه ی این ماجرا کاشفی دستگیر شده و حضانت کامل کریستین به براندو رسید. در سال ۱۹۸۸، دیلان، دیگر پسر براندو که تنها ۲۶ سال داشت درگذشت. در سال ۱۹۹۰، بعد از این که کریستین دریافت نامزد خواهر ناتنی اش با او بدرفتاری کرده او را با شلیک گلوله به قتل رساند. بدین ترتیب کریستین ۵ سال را در زندان به سر برد و خواهر ناتنی او، شاین نیز در طول دوران محاکمه ی برادرش دو بار دست به خودکشی زد. در نهایت شاین حضانت پسرش را از دست داد و به دنبال آن خودکشی کرد.

۱۰- خاندان گینس
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

خانواده ی سرشناس گینس نیز گفته می شود که به یک نفرین خانوادگی قدیمی دچار شده بودند. در حالی که آرتور گینس، مشهورترین فرد خاندان تاجر بسیار موفقی بود اما زندگی شخصی و خانوادگی اش با فاجعه همراه شد به طوری که آرتور شاهد مرگ ۱۰ فرزند از ۲۱ فرزند خود بود. بسیاری از نوه های آرتور که صاحب یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید مشروبات الکلی جهان به شمار می آمد به مشروبات الکلی معتاد شده و یا در آسایشگاه های روانی بستری شدند. برخی دیگر نیز علیرغم ثروت عظیم خانوادگی به فقر شدید مبتلا گردیدند.

اما به نظر می رسد که این نفرین در طول جنگ جهانی دوم بدتر نیز شد به طوری که یکی از پسران گینس همراه با خانواده اش بدست گروهی از یهودیان به قتل رسیده و یکی دیگر از اعضای خانواده تنها چند هفته قبل از پایان جنگ جهانی دوم در میدان نبرد کشته شد. بعد از پایان جنگ بسیاری از اعضای خانواده ی گینس دست به خودکشی زدند، تصادف کردند و یا به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر جان دادند. با این وجود یکی از دردناک ترین این مصیبت های خانوادگی، خودکشی هنریتا گینس در سال ۱۹۷۸ بود که از پلی در ایتالیا خود را به پایین پرت کرد. دلیل خودکشی او این بود که همسرش مایکل بیبی در یک سانحه ی رانندگی درگذشته بود و هنریتا نمی توانست بدون او به زندگی ادامه دهد.

۱۱- خاندان وندربیلت
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

روزگاری خاندان وندربیلت ثروتمند ترین خانواده در ایالات متحده به شمار می رفت. کورنلیوس «کومودور» وندربیلت از هیچ به همه چیز رسید و در واقع در ابتدای کار تنها با قرض گرفتن ۱۰۰ دلار از مادرش شروع کرد اما در زمان مرگ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه داشت. فرزندان و نوه های کومودور اما شم اقتصادی و تجاری پدرشان را نداشته و تمامی ثروت او را به باد دادند. اما از هیچ همه چیز ساختن در این خانواده نیز ارثی است و اندرسون کوپر که از نوادگان کومودور به شمار می آید با نوشتن مقاله ی خبری برای آژانس های خبری کوچک کارش را شروع کرد و در نهایت به یک روزنامه نگار و مجری سرشناس تبدیل شد.

۱۲- خاندان گتی
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

ژان پل گتی، موسس کمپانی نفتی گتی تنها در سن ۲۴ سالگی میلیونر شد و زمانی که به سن ۶۵ سالگی رسید یکی از ثروتمندترین شهروندان ایالات متحده به شمار می رفت. بدشانسی این خانواده اما از زمانی آغاز شد که پسر تی در اوایل دهه ی ۶۰ میلادی خانواده و فرزندانش را رها کرد و با یک بازیگر آلمانی به نام تالیثا پول ازدواج نمود. ۵ سال بعد پول به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر درگذشت. در سال ۱۹۷۳، نوه ی گتی در شهر رم ربوده شد و ربایندگان در قبال آزادی او خواستار پرداخت ۱۶ میلیون دلار شدند. گتی از پرداخت این مبلغ سر باز زد و گفت که وی ۱۴ نوه دارد و اگر امروز یک پنی پرداخت کند باید با ربوده شدن ۱۴ نوه ی دیگر خود مواجه شود. در ادامه ربایندگان یکی از گوش های نوه ی او را بریده و برای جراید ایتالیایی فرستادند.

گتی کمی عقب نشینی کرد و به پسرش ۳ میلیون قرض داد که قرار بود مستقیماً به ربایندگان پرداخت شود. نوه ی گتی پس از آزادی به دلیل سوء مصرف مواد مخدر دچار حمله ی قلبی شد و برای باقیمانده ی عمرش کور و از کمر به پایین فلج گردید. در سال ۱۹۹۹ گوردون، دیگر پسر گتی، در انظار عمومی اعلام کرد که از داشتن خانواده ای با مشکلات خانوادگی عمیق شرمنده است.

۱۳- خاندان وودیار
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

در سال ۱۶۱۰، شاه تیرومالاراجا که در سریرانگاپاتنا حکومت می کرد بیمار شد به همین دلیل همراه با همسر اولش به تالاکاد رفت تا برای بهبود بیماری اش در معبد وایدیاناثا دعا کند. تیرومالاراجا هنگام خروج از قلمرو خود همسر دومش، آلاملاما را به عنوان جانشین خود برای اداره ی امور انتخاب کرد. اما در ادامه شرایط جسمی پادشاه بدتر شده و همسر دوم او نیز به تالاکاد رفت. در غیاب آلاملاما، مردی به نام راجا وودیار به شهر حمله کرده و خود را شاه نامید. اما شاه بودن برای وودیار کافی نبود. آلاملاما جواهرات بسیاری به همراه داشت که از آن ها برای تزیین مجسمه ی خدای نگهبان خود استفاده کرده بود و وودیار برای بدست آوردن این گنج مردانش را به سراغ او فرستاد.

اما آلاملاما از دادن جواهرات خودداری کرده و در نهایت خود را از یک صخره به پایین پرتاب کرد. اما قبل از پرت کردن خود به پایین، وی نفرین کرد که شهر تالاکاد به بیابان تبدیل شده، شهر ملانگی که در مجاورت تالاکاد قرار داشت به یک گرداب مبدل گردد و وودیار هیچ فرزندی نداشته باشد و دستکم نفرین او در زمینه ی نداشتن فرزند پسر در خاندان وودیار موثر واقع افتاد و این خانواده به ندرت صاحب فرزند پسر شد.

۱۴- خاندان همینگوی
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

شاید باور نکنید اما گفته می شود که خاندان همینگوی نیز قربانی نفرین شده بودند. در ۴ نسل از این خانواده، ۵ نفر خودکشی کرده اند. این افراد شامل پدر همینگوی، سه تن از خواهران او و نوه ی او هستند.ارنست همینگوی نیز در سن ۶۱ سالگی در سال ۱۹۶۱ خودکشی کرد و در آن زمان بیش از ۱۰ سال از آخرین باری که پسرش، گرگوری را دیده بود می گذشت. دلیل رنجش گرگوری این بود که پدرش در یک تماس تلفنی مادرش را آزرده بود و گرگوری نمی توانست گناه پدرش را ببخشد. همینگوی نمی دانست که همسرش دچار تومور مغزی شده و استرس باعث مرگ او می شود به همین دلیل ناخواسته باعث مرگ همسرش، پائولین و رنجش خاطر پسرش شد. گرگوری در نهایت جنسیت خود را تغییر داده و در سال ۲۰۰۱ به دلیل فشار خون و بیماری قلبی و عروقی درگذشت.

۱۵- خاندان اوناسیس
خانواده‌های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ (۲)

برخی بر این باورند که نفرین از یک خانواده به خانواده ی دیگر نیز منتقل خواهد شد. برای مثال بسیاری می گویند که وقتی جکی کندی بعد از مرگ جان اف کندی ازدواج کرد، نفرین خاندان کندی را با خود به خانواده ی جدیدش برد. در سال ۱۹۶۸، جکی کندی با یک تاجر سرشناس یونانی به نام آریستوتل اوناسیس ازدواج کرد. ۵ سال بعد، تنها پسر آریستوتل که الکساندر نام داشت در حادثه ی سقوط هواپیما کشته شد. در سال ۱۹۷۴، و یک سال پس از مرگ الکساندر، همسر اول اوناسیس خودکشی کرد. یک سال بعد نیز آریستوتل به دلیل مشکل قلبی درگذشت. در سال ۱۹۸۸، کریستینا، دختر آریستوتل سکته قلبی کرد و جان داد و در ادامه بخش زیادی از ثروت خاندان اوناسیس از بین رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج