۶۰۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

باشگاه ثروتمندان دنیا

پادشاه تلویزیون جنوب هندوستان

کالانتی ماران یک میلیاردر هندی و فردی سرشناس در حوزه رسانه است. وی با ثروت ۹/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده سیصد و چهل و دوم در فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.

از کالانتی ماران به عنوان پادشاه تلویزیون جنوب هند یاد می‌شود. او موسس و مالک عمده سهام شرکت شبکه تلویزیونی سان در جنوب هند است.

کالانتی ماران در سال ۱۹۶۴ در تامیلاندو در هندوستان به دنیا آمد. وی فرزند وزیر اسبق بازرگانی هند، موراسولی ماران و برادر وزیر اسبق نساجی هند، دایانیدی ماران است.

کالانتی ماران در مدرسه دون بوسکو در چنای تحصیل کرد و سپس به کالج لویولا در همین شهر رفت. کالانتی ماران تحصیلات خود را در دانشگاه اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ادامه داد و از این دانشگاه با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد. ماران در سال ۱۹۸۷ به هندوستان بازگشت و در مجله کانگومام تامیل که در اواخر دهه ۱۹۸۰ خانواده‌اش مالک آن بودند، مشغول به کار شد. وی در سال ۱۹۹۰ در تامیل یک مجله اخبار ویدئویی را با نام پومالای راه‌اندازی کرد که در سال ۱۹۹۲ به خاطر استفاده غیرقانونی از مطالب فردی دیگر بسته شد.

کالانتی ماران در سال ۱۹۹۳ با دریافت وامی‌به مبلغ ۸۶ هزار دلار از بانک به عنوان سرمایه اولیه، شرکت شبکه تلویزیونی سان را تاسیس کرد. ثروت خالص کالانتی ماران به این شکل تا سال ۱۹۹۵ به ۱۰ میلیون دلار و تا سال ۲۰۰۰ به ۱۰۰ میلیون دلار و تا سال ۲۰۰۵ به یک میلیارد دلار رسید. گروه سان در حال حاضر در زمینه رسانه، تولید فیلم و مخابرات دوربرد فعالیت می‌کند. این گروه خدمات خود را به ۲۷ کشور جهان شامل ایالات متحده، کانادا، کشورهای اروپایی، سنگاپور، مالزی، سریلانکا، آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزلند ارائه می‌کند.

پادشاه تلویزیون جنوب هندوستان

کالانتی ماران در حال حاضر مالک ۷۷ درصد شرکت شبکه تلویزیونی سان که بزرگ‌ترین شرکت رسانه محلی با بیش از ۲۰ کانال تلویزیونی و ۴۶ ایستگاه رادیویی FM است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ وارد بازار سهام بمبئی شد و این امر، درآمدی ۱۳۳ میلیون دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد.

کالانتی ماران همچنین به طور اشتراکی با گروه آسترو مالک بخشی از سهام سان دیرکت (یک شرکت خدمات تلویزیون خانگی است که بیش از ۵/۴ میلیون مشترک دارد) نیز همکاری دارد. آناندا کریشنان، یک میلیاردر دیگر هندی مالک گروه آسترو است.

کالانتی ماران همچنین مالک یک شرکت دیگر تولید فیلم به نام سان پیکچرز است که در سال ۲۰۱۰ در حال تولید یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های هندوستان بود. ماران همچنین در حال گسترش کسب و کار خود در صنعت هوایی است.

کالانتی ماران ازدواج کرده و یک فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر چنای در هندوستان است. وی جایزه مرد کسب و کار یانگ را از CNBC، ارنست اند یانگ دریافت کرد. همچنین مجله فوربز او را پادشاه تلویزیون جنوب هند معرفی کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پادشاه تلویزیون جنوب هندوستان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج