۶۰۵۶۶۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کوچ پرندگان به زیستگاه های شمال خوزستان

با شروع فصل پائیز، کوچ پرندگان از مناطق سردسیر از جمله سیبری در روسیه به زیستگاه های شمال استان خوزستان آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا: با شروع فصل پائیز، کوچ پرندگان از مناطق سردسیر از جمله سیبری در روسیه به زیستگاه های شمال استان خوزستان آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اظهارکرد: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها ، آبگیرها و رودخانه های منطقه شمال خوزستان آغاز شده است و تا اواسط آبان ادامه دارد.
فرهاد قلی نژاد گونه های مختلف پرندگان مهاجر را شامل انواع مرغابی ،غاز، پرندگان شکاری شامل باکلان(قره قاز)،انواع اردک،کشیم عنوان کرد و گفت: تعدادی از این پرندگان در مسیر کوچ در حاشیه رودخانه دز و نیز تالاب ها و میکروتالاب های شمال خوزستان توقف و سپس به تالاب های شادگان، هورالعظیم و دیگر آب های گرم جنوب استان مهاجرت می کنند.
وی بیان داشت: گونه های مختلف از پرندگان مهاجر نیز تا پایان فصل سرما در زیستگاه های شمال خوزستان بسر برده و زاد و ولد می کنند.
پرندگان مهاجر در زیستگاه های حاشیه رودخانه دز، بالارود در اندیمشک، دریاچه سد دز ، تالاب ها و میکروتالاب های حاجات، باقر ،میانرود و زاویه ها و عباس آباد دزفول فصل پائیز و زمستان را سپری می کنند و فروردین ماه به مناطق سردسیر بازمی گردند.
برخی از این پرندگان همه ساله با پیمودن هزاران کیلومتر از مناطقی چون سیبری برای زمستان گذرانی به منطقه شمال خوزستان می آیند.
شمال خوزستان با وجود تالاب ها ، آبگیرها و نیز رودخانه هایی چون دز ، کرخه و شاوور محل زیست گونه های مختلف جانوری بومی و مهاجر است.
جنگل های حاشیه رودخانه دز از سال ۱۳۴۰ پس از یافتن باقی مانده گونه جانوری گوزن زرد ایرانی ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده با مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست درآمد.

جنگل دز زیستگاه اصلی گونه های جانوری بسیاری چون گوزن زرد ایرانی ، انواع پرندگان نظیر بلبل خرما ، لیکو و دراج و نیز پستاندارانی چون رودک عسل خوار و گربه جنگلی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دزفول

      باسلام خدمت عزیزان..بنده کشاورز هستم..حدود 10روزه چندتا شکارچی افتادن به جون این پرنده های بیزبون باور کنیدصب تاشب حدود1000شکار میکنن..شاید10بار زنگ زدم به اداره محیط زیست دزفول که بیاد جلوشونو بگیر..الکی گفتن باشه الان میاییم ولی خبری نشد..از مسئولین خواهش دارم ی کم رسیدگی هم بدنیست..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج