۶۰۵۶۶۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۰۰ سالگی دین مارتین

دختر دین مارتین از پدرش و میراث او می‌گوید

دینا مارتین می‌دانست که می‌خواهد یک هنرمند سرگمی‌ساز باشد و از همان زمانی که در ردیف جلوی کوپا روم در هتل سندز لاس‌وگاس نشسته بود و هنرنمایی پدرش دین مارتین را نگاه می‌کرد، می دانست فردای او جز این نخواهد بود.

بانی فیلم: دینا مارتین می‌دانست که می‌خواهد یک هنرمند سرگمی‌ساز باشد و از همان زمانی که در ردیف جلوی کوپا روم در هتل سندز لاس‌وگاس نشسته بود و هنرنمایی پدرش دین مارتین را نگاه می‌کرد، می دانست فردای او جز این نخواهد بود.
دختر دین مارتین از پدرش و میراث او می‌گوید
به نقل از فاکس نیوز، این دختر که حالا ۶۹ ساله است در این باره گفته است: پدرم را با یک تاکسیدو روی فرش قرمز میدان به یاد می‌آورم. او داشت به علاقه‌مندانش امضا می‌داد و خیلی شاد بود. خیلی عالی به نظر می‌رسید و تماشاگرانش عاشقش بودند. انگار یک جادوست. همیشه دلم می‌خواست من هم یک هنرمند باشم.
دینا که در سراسر جهان سفر کرده و با موسیقی جاز هنرنمایی کرده است، اخیرا آلبوم جدیدش با عنوان «خیابان شناور» را منتشر کرد. این آلبوم در استودیو کاپیتول ضبط شده و این همان جایی است که او پدرش را در حال ضبط کردن اولین آلبوم پرفروشش که «نامبر وان» شده بود، تماشا کرده بود. این آلبوم سال ۱۹۵۵ با عنوان «خاطرات از این ساخته می‌شوند» منتشر شده بود.
این خواننده می‌گوید: فرانک سیناترا اولین کسی بود که این عشق را در من ایجاد کرد. من به فرانک گفتم چطور می‌توانی این کار را بکنی و روی صحنه آواز بخوانی؟ و او گفت: اوه، با یک نفس عمیق، به دیافراگمم فشار می‌آورم و می‌توانم حتی پیش از این که یک نت بیرون بیاید بگویم می‌توانم عالی باشم یا نه. من به او گفتم: واقعا پدرم هم همین کار را می‌کند؟ و او گفت: نه پدرت هیچ ایده‌ای درباره این که چطور باید این کار را کرد ندارد، او فقط این کار را انجام می‌دهد.
اما زندگی تنها یک موسیقی عالی در پلاک شماره ۶۰۱ مانتین درایو در کنار پدر بی‌احساسش نبود.
دختر دین مارتین درباره پدرش می‌گوید: او یک پدر ایتالیایی بود. باید می‌رفت، این قانون زندگی است. صبح رختخوابت را درست می‌کنی، خودت را تمیز می‌کنی و بعد مستقیم از مدرسه به خانه برمی‌گردی، تکالیفت را انجام می‌دهی، سر وقت باید شام بخوری. وهمین است که هست. اگر نمی‌خواهی با این قوانین زندگی کنی، در خروجی آنجاست، باید بروی. می‌گفتم: بابا، من ۹ سالم است و او می‌گفت زود باش! قانون قانون است! وما هیچ وقت دوست نداشتیم کاری کنیم که او را ناامیدی کنیم.
و البته مزایای بی‌شماری هم برای دختران عزیز دین مارتین وجود داشت. دینا «رت پک» را عموهای خودش می‌دانست که بالای خانه آنها در بورلی هیلز زندگی می‌کردند. شب‌های کریسمس، او با رزمری کلونی که آن زمان یک نوجوان بود آواز می‌خواند و خیلی از بت‌های راک را می‌دید.
او می‌گوید: الویس (پریسلی) پدرم را می پرستید. یادم می‌آید با الویس دیداری داشتیم و او کسی بود که به من گفت پدرم من کینگ کول است. هیچ وقت این را فراموش نخواهم کرد. یک زمان افسانه‌ای و فراموش نشدنی دیگر وقتی بود که پدرم میزبان برنامه شبانه «هالیوود پلیس» بود. راکوئل ولش هم آنجا بود و رولینگ استونز در همان شو برنامه اجرا می‌کردند.
دختر خواننده اسطوره‌ای می‌گوید: ۱۶ سالم بود که پدرم پای تلفن مرا خواست و گفت: نمی‌دانم این‌ها کی هستند، اما فکر می‌کنم تو و خواهرت باید بیایید وبا این بچه‌ها آشنا شوید. وقتی ما آنجا رسیدیم، پدرم آمد و گفت: خب خانم‌ها و آقایان محترم، گروه بعدی روی صحنه می‌آیند. انگار داشتم می‌چرخیدم و مثل سنگ قل می‌خوردم. ولی دیگر هرگز چیزی شبیه آن برنامه رولینگ استونز ندیدم!
و البته رویدادی هم موجب شد دینای نوجوان از شرم آب شود و آن وقتی بود که پدرش در برنامه‌ای با پل مک‌کارتنی در سال ۱۹۶۴ روبه روشده بود.
دینا در این باره می‌گوید: پدرم به یک مهمانی رفت و پل مک‌کارتنی هم آنجا بود. پدرم گفت: سلام جان، از آشنایی با تو خوشوقتم. پل گفت: من جان نیستم، من پل مک کارتنی هستم. پدرم پاسخ داد: من به همه می گویم جان. بعد که به خانه برگشت این را برایم تعریف کرد. و من گفتم: وای پدرم من که از خجالت مردم.
یک سال بعد وقتی دین صفحه «هر کسی یکی را دوست دارد» را ضبط کرد، مطمئنا پل مک کارتنی را به یاد داشت.
دینا می‌گوید: آن ترانه موجب شد بیتلز از جایگاه اول خارج شوند. هیچکس دیگری نمی‌توانست این کار را انجام دهد. نه فرانک سیناترا، نه حتی الویس پریسلی. بابا دو تا تلگرام فرستاد؛ یکی برای پریسلی و دیگری برای سیناترا و تنها نوشت: «من توانستم».
امروز دینا پس از هر یک از اجراهایش دوست دارد تا هوادارانش را ملاقات کند ؛ هوادارانی که بلافاصله از خاطرات فراموش نشدنی خود از دین مارتین با او حرف می‌زنند. در هر حال، او هنوز تعجب می‌کند که این همه از مردم پدرش را به یاد می آورند و در عین حال باور دارند که او یک الکلی بی حساب و کتاب بود. سال ۲۰۱۵ دینا در گفتگو با لس آنجلس تایمز تاکید کرد که پدرش همیشه یک لیوان آب سیب روی میزش می‌گذاشت، نه مشروب الکی و همیشه سر وقت برای صرف شام در کنار خانواده اش در خانه بود.
دختر دین مارتین می‌گوید: از این که مردم پس از اجرا به سراغ من می‌آیند و می گویند چطور پدرت می‌توانست بعد از این که همیشه نوشیدنی الکلی مصرف می کرد، این همه کار کند؟ تعجب می‌کنم. ومن باید برایشان توضیح دهم که پدرم فقط آب میوه می‌خورد. و این کلک او بود. من فکر می کنم که او واقعا بازیگر خوبی بود زیرا مردم همیشه فکر می‌کردند که در مورد او درست فکر می کنند…کمی مایوس می‌شوم وقتی مردم این حرف ها را می زنند… هنوز هم سعی می‌کنم این مسایل را برای آنها روشن کنم.
این خواننده با اشاره به این که این همه سال از آن روزها گذشته، از آواز خواندن در کلوپ‌های شبانه با مارتین و جری لوییس چنین می‌گوید: این بزرگترین گروه کمدی دوران بود.
وی در ادامه می‌گوید: و همه آن فیلم‌ها، همه آن آلبوم‌ها، همه آن ترانه‌هایی که «نامبر وان» و پرفروش شدند وهمه آن شوهای تلویزیونی که بیست سال ادامه داشت، چطور مردم هنوز او را درست نشناخته‌اند؟ واضح است که این نمی‌تواند درست باشد! وقتی مردم این چیزهای عجیب را می‌گویند، من فقط لبخندمی‌زنم. چون این اتفاقی نبود که واقعا می‌افتاد.
اما یک شایعه درباره مارتین هست که درست است. دینا تایید می‌کند که پدرش پیش از این که در هالیوود به شهرت برسد یک دماغ بزرگ داشت و یک حامی مالی اسرارآمیز پیدا کرد که به او پول دارد تا دماغش را عمل کند.
دینا می‌گوید: او این یک کار را انجام داده. خودم عکس‌هایش را دارم!
وچیزهایی هم هست که هواداران جدی هم ممکن است درباره این خواننده پاپ که در ۵۵ فیلم سینمایی بازی کرد، ندانند.
دینا می‌گوید: آنها احتمالا نمی‌دانند که او از آسانسور می‌ترسید. او هرگز دوست نداشت سوار آسانسور شود. بنابراین وقتی به هتل میرفت، حالا هر جایی که بود، سوییت او باید همیشه در طبقات پایین می‌بود تا بتواند از پله‌ها پایین وبالا برود. و البته خیلی‌ها هم می‌دانند که او عاشق گلف بازی کردن بود. او خیلی زود می خوابید تا بتواند صبح زود بیدار شود و گلف بازی کند. دینا می‌گوید: در واقع، او به من گفته بود دلیل این که این همه کار می کند این است که بتواند هم با ما بچه‌ها بازی کند هم به گلف برسد. او یک گلف باز خبره هم بود.
صدمین سالگرد تولید دین مارتین شنبه ۲۳ سپتامبر برگزار شد. این مراسم با حضور شماری از افراد شاخص سرگرمی از جمله تونی دیاز، جیانی روسو، مایکل گارین و دنی باچر برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی نظیربود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج