جاباما
۶۰۵۶۸۱
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش ۶ ساله سن ازدواج در ایران

رئیس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن ازدواج در ایران در یک دهه گذشته بین ۴ تا ۶ سال در استان های مختلف افزایش یافته و بیشترین رشد در تهران بوده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن ازدواج در ایران در یک دهه گذشته بین ۴ تا ۶ سال در استان های مختلف افزایش یافته و بیشترین رشد در تهران بوده است.

محمد اسماعیل مطلق افزود: گزارش هایی که در برخی رسانه های معاند درباره کاهش سن ازدواج در ایران منتشر شده صحت ندارد، افرادی مغرض می روند و مثلا در یک روستای دورافتاده یک استان محروم آماری از کاهش سن ازدواج به دست می آورند و بعد آن را به کل کشور تعمیم می دهند در حالی که چنین مسئله ای در کشور موضوعیت ندارد.
وی گفت: مسئله ای که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، افزایش سن ازدواج است که در اکثر استان ها با آن مواجه هستیم. به طور کلی سن ازدواج در هر استان هر میزان که بوده، بین ۴ تا ۶ سال در یک دهه گذشته افزایش یافته که بیشترین آن در استان تهران بوده و میانگین سن ازدواج در این استان ۶ سال بیشتر شده است.
مطلق افزود: افزایش و بالارفتن سن ازدواج باعث شده تعداد زیادی از جوانان از سن مناسب ازدواج عبور کنند. هم اکنون حدود ۱۳ میلیون فرد ازدواج نکرده و مجرد در کشور داریم که تقریبا نیمی از آنان دختر و نیمی پسر هستند یعنی ۶.۵ میلیون دختر و ۶.۵ میلیون پسر مجرد در کشور داریم که از سن مناسب ازدواج عبور کرده اند.
وی گفت: بالارفتن سن ازدواج موجب افزایش افسردگی و استرس در جامعه و نیز افزایش ناباروری و مشکلات اجتماعی در جامعه می شود.
وی گفت: برای اصلاح شاخص های سلامت خانواده و رشد مناسب جمعیت باید بیش و پیش از هر اقدامی تلاش کرد که انگیزه ازدواج و امکان ازدواج افراد مجرد در کشور افزایش یابد، کاهش میزان ازدواج تبعات نگران کننده و عوارض ناگوار فردی و اجتماعی به دنبال دارد که باید به دور از حاشیه سازی های سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

مطلق افزود: توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه از جمله مسئله اشتغال و درآمد جوانان و نیز فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ زندگی سالم در خانواده و کاهش اختلافات زناشویی و نزاع های خانوادگی که به افزایش طلاق منجر می شود، به بهبود شاخص های سلامت خانواده در کشور منجر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      توقع دخترابالارفته

    • بدون نام

      آخه ازدواج احساساتی تو سن کم به چه درد میخوره؟
      سن ازدواج رفت بالا چون تحصیلات رفت بالا و جوونا عاقل تر شدن و نسبت به جامعه آگاه تر شدن.
      دارن پدر و مادرشون رو میبینن و احیانا خواهر و برادر بزرگترشونو

    • بدون نام

      این یعنی فاجعه یعنی اقنصادی فلج یعنی کشوری رو به نابودی و فنا با کدوم کار پول و سرمایه جوانان ازدواج کنن پولی که صرف کشور های دوست و همسایه خر ج تحصیل خرج مسکن و خیلی هزینه های دیگر کشورهای دوست و برادر میشود بایدم انتظار این رو داشت که ایران همچی فاجعه عظیمی را تجربه کند

    • بدون نام

      با این وضعیت اقتصادی ملت بیکارن خودشونو بندازن تو هچل، جوونا همه بیکارن

    • بدون نام

      خخخخ پس پسرای ترشیده هم به میزان دختران هستند ( قابل توجه اون افراد بی فرهنگی که حرف از نبود شوهر میزنن) پس به تعداد دختران مجرد پسر مجرد داریم اینکه تمایل ازدواج در هر دو گروه کم شده بحثیست جدا

    • علی

      والا اشتباه محضه ازدواج کردن در این اوضاع من خودم حسابی پشیمونم

    • بدون نام

      اینکه سن ازدواج بالا رفته دولت باید جوابگو باشه چرا ؟ من به عنوان یک زن 55 سال با چه امیدی بچه خودم را تشویق کنم برای تشکیل خانواده که بیکار هنوز صبح به صبح منتظر ببینه من چقدر پول روی میز برایش میگذرم
      فقر به چی گفته میشه گاهی از سر خسته بودن کار به خودم میگم ای کاش این بچه را نداشتم
      از همان روز تولد به خوبی نتواستم نیاز های اون تهیه کنم .حال این جامعه از بالا رفتن سن ازداوج حرف میزنه

    • بدون نام

      اغا چه جوری لایک کنیم .نمیشه خیلی نفر اخری حرف خوبی زد

    • بدون نام

      ببین وقتی نظارتی بر کارهای دولتی نیست بازنشته ها رو دوباره بر میگردونن سر کار برای اینکه حق بیمه ندن خوب معلومه که جوونا نباید ازدواج کنن اخه با کدوم کار با کدوم پول خودشون چرا بدبخت کنن مگر ازدواج کردن الکیه تا نظارت بر دستگاه های دولتی نباشه هر روز امار افزایش سن ازدواج بالاترهم میره و این معضلی است در اینده نزدیک برای ما پس لطفاا بیشتر نظارت کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج