۶۰۵۷۷۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

محمد نشاط: گویا صداوسیما می‌خواهد به کاربلدها فرصت بدهد

تهیه‌کننده سریال «پرواز در ارتفاع صفر» از تجربه ساخت یک سریال مناسبتی و همچنین مشکلات تولید یک اثر تاریخ معاصر سخن گفت.

خبرگزاری ایسنا: تهیه‌کننده سریال «پرواز در ارتفاع صفر» از تجربه ساخت یک سریال مناسبتی و همچنین مشکلات تولید یک اثر تاریخ معاصر سخن گفت.
محمد نشاط: گویا صداوسیما می‌خواهد به کاربلدها فرصت بدهد
محمد نشاط در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی تجربه ساخت سریال مناسبتی «پرواز در ارتفاع صفر» که این شب‌ها به کارگردانی عبدالحسن برزیده از شبکه یک سیما راهی آنتن می‌شود، اظهار کرد: همه ما که در این کشور زندگی می‌کنیم در هر پست و مقامی که باشیم به کسانی که هشت سال از این مملکت دفاع کردند، مدیونیم و رسالتی را در این باره بر عهده داریم که باید حتما آن را ادا کنیم.
ما نیز تلاش کردیم که در سریال «پرواز در ارتفاع صفر» با نگاه دیگری به هشت سال دفاع مقدس بپردازیم و این بار خانواده‌های رزمندگان را به تصویر بکشیم. در واقع می‌توان گفت که محوریت اصلی این سریال دغدغه‌های خانواده‌های رزمندگان به صورت ویژه در بخش نیروی هوایی است؛ چراکه متأسفانه در سال‌های گذشته کمتر به نیروی هوایی در دوران جنگ پرداخته شده است.

او با بیان اینکه ساخت سریال تاریخ معاصر سختی‌های زیادی دارد، ادامه داد: حجم تولید یک کار معاصر بسیار زیاد و مشکل‌تر از کار تاریخی است که بر فرض مثال به ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال قبل اختصاص دارد. در کارهای تاریخی لباس‌ها عموماً متحدالشکل است و دکورهای مشخصی برای تصویربرداری وجود دارد، اما در یک کار معاصر حجم کار چه از نظر طراحی لباس و چه از نظر دکور بسیار زیاد است. با امکاناتی که ما برای سریال «پرواز در ارتفاع صفر» تهیه‌ کردیم می‌شد سریالی در ۳۰ قسمت تولید کرد، اما متأسفانه تنها هفت قسمت ساخته شد.

نشاط خاطرنشان کرد: اما اینکه این سریال در هفت قسمت تهیه و تولید شد، دلیل بر این نمی‌شد که ما بخواهیم از کیفیت سکانس‌ها کم کنیم؛ چرا که این توجیه مناسبی برای مخاطبان نخواهد بود که اگر سریالی در تعداد قسمت پایین تولید می‌شود سکانس‌های آن از کیفیت کمتری برخوردار باشد؛ به عنوان مثال در یک سکانس عروسی نمی‌توان به این دلیل که ما سریال هفت قسمتی داریم سکانس را تنها با ۲۰ نفر تصویربرداری کنیم. ما برای این کار بالای هزار دست لباس خریداری کردیم یا در یکی از بخش‌هایی که بیمارستان نیروی هوایی در اختیار ما قرار داده بود، دو ماه و نیم را صرف بازسازی دکور کردیم و از آنجا که مخاطب تاریخ معاصر را به خوبی به یاد دارد، سعی کردیم فضاسازی به درستی انجام شود، ولی تنها سه روز در آنجا تصویربرداری کردیم. در واقع به ما ظلم شد، چراکه تولید این سریال ظرفیت ۳۰ قسمت را داشت، ولی ما مجبور بودیم هفت قسمت بسازیم.
محمد نشاط: گویا صداوسیما می‌خواهد به کاربلدها فرصت بدهد

این تهیه‌کننده با بیان اینکه طرح سریال «پرواز در ارتفاع صفر» برای شش سال پیش است، افزود:‌ این طرح را شش سال پیش مطرح کرده بودم، اما در این مدت به مشکلاتی برمی‌خورد و کار پیش نمی‌رفت. ولی از یک سال پیش کار تولید آغاز شد.

او در پایان یادآور شد: مدتی بود که صداوسیما با تعداد مشخصی کارگردان و تهیه‌کننده کار می‌کرد و به افراد قدیمی که در این حوزه‌ها وجود داشتند، فرصت داده نمی‌شد. زمانی هم که آقای میرباقری سر صحنه سریال «پرواز در ارتفاع صفر» آمدند، این درد و دل را با ایشان کردم و گفتند که قرار است که دیگر در آینده اینطور نباشد و به همه کار بدهند. به نظر می‌رسد رویکرد این ترکیب مدیریت جدید این است که با افرادی که کارشان را بلد هستند کار کنند.

به گزارش ایسنا، در سریال «پرواز در ارتفاع صفر» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در هفت قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است، زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع مقدس روایت می‌شود.

شاهرخ استخری، علی عمرانی، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان، بیژن افشار و رضا مسعودی از جمله بازیگرانی هستند که در این آن ایفای نقش کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج