۶۰۵۷۸۷
۱ نظر
۵۰۴۳
۱ نظر
۵۰۴۳
پ

پیام‌رسان واتس‌اپ در چین مسدود شد

چین دارای سابقه طولانی در مسدود یا محدود کردن دسترسی به وب سایت‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غربی است. ویکی‌پدیا، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و بسیاری از خدمات گوگل در حال حاضر در چین فیلتر است.

مجله سخت افزار: چین دارای سابقه طولانی در مسدود یا محدود کردن دسترسی به وب سایت‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غربی است. ویکی‌پدیا، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و بسیاری از خدمات گوگل در حال حاضر در چین فیلتر است. پیام رسان واتس اپ هم به تا حدودی مسدود بود، به صورتی که قسمت ویدئو چت و برخی دیگر از قابلیت هایش کار نمیکرد. اما حالا این سرویس به طور کامل مسدود شده است.
پیام‌رسان واتس‌اپ در چین مسدود شد

فیلترینگ جدید شامل تمامی جنبه های این سرویس، از جمله پیام‌های متنی معمولی است. حدس زدن دلیل این کار خیلی سخت نیست؛ واتس اپ یکی از بسیار پیام رسان هایی است که از قابلیت رمزگذاری پیام ها پشتیبانی میکند و این طبیعتاً نظارت دولتی را بسیار سخت و یا غیر ممکن می کند.
از دسترس خارج کردن چنین برنامه هایی، باعث شده است تا بسیاری از کاربران چینی به سرویس WeChat روی بیاورند، این برنامه در چین بسیار محبوب است و متعلق به Tencent یک شرکت چینی فعال در حوزه تکنولوژی می باشد و اغلب درخواست های دولت چین مبنی بر اطلاعات کاربران را قبول میکند.

فیسبوک کمپانی صاحب واتس اپ، نسبت به این حرکت دولت چین، هیچ عکس العملی نشان نداده است. با توجه به این نکته که قبل از آن، اینستاگرام و فیسبوک هم در چین مسدود شده بودند، احتمالاً این شرکت برای گسترش سرویس های خود در این کشور برنامه ریزی نکرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای چه کشور مستبدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج