۶۰۶۳۴۹
۲۳ نظر
۵۰۰۴
۲۳ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش به همنشینی رئیس اصلاحات و لاریجانی

یک چهره اصولگرا در رابطه با همنشینی علی لاریجانی و حجت‌السلام سیدمحمد خاتمی در مراسم ختم آیت‌الله راستی کاشانی گفت: این دیدار نه فاجعه‌آمیز است و نه مسرت‌بخش! هرکدام عقاید خودشان را دارند و ممکن است لاریجانی هم مثل من، آقای خاتمی را مقصر بداند. این دیدار عرفی بوده نه سیاسی.

جماران نوشت: یک چهره اصولگرا در رابطه با همنشینی علی لاریجانی و حجت‌السلام سیدمحمد خاتمی در مراسم ختم آیت‌الله راستی کاشانی گفت: این دیدار نه فاجعه‌آمیز است و نه مسرت‌بخش! هرکدام عقاید خودشان را دارند و ممکن است لاریجانی هم مثل من، آقای خاتمی را مقصر بداند. این دیدار عرفی بوده نه سیاسی.

گزیده ای از اظهات احمد توکلی را در ادامه می خوانید:

*مجلس ختم هم مانند مجلس عروسی است. همه فامیل‌ها همدیگر را می‌بینند. همه دوستان و آشنایان برای ابراز همدردی می‌آیند. به خصوص در مراسم علمای بزرگ این مسأله بیشتر دیده می‌شود. این جور حوادث در این چنین مراسمی طبیعی است و در لحظه تصمیم گرفته شده است. به نظر نمی‌رسد این مسأله برنامه‌ریزی شده باشد. احتمالاً آقای خاتمی، آقای لاریجانی را خیلی قبول نداشته باشد و عکس آن هم صادق است. این دیدار یک اتفاق معمولی است.

*این دیدار نه فاجعه‌آمیز است و نه مسرت‌بخش! نه از این دیدار چیزی به آقای خاتمی می‌رسد و نه به آقای لاریجانی. هرکدام عقاید خودشان را دارند و ممکن است آقای لاریجانی هم مثل من، آقای خاتمی را مقصر بداند. این دیدار عرفی بوده نه سیاسی.

*دیدار با آقای خاتمی که جزو حرام‌های اولیه نیست. اگر کسی بخواهد با او دیدار و گفت‌وگو کند این عمل را انجام می‌دهد. نیازی به داستان‌سازی ندارد. من مجلس ختم والده آقای خاتمی رفته بودم. این به این معنی نیست که مواضع آقای خاتمی در سال ۸۸ را قبول دارم یا ایشان را بدون مسئولیت در این اتفاق می‌دانم. حضور من و امثال من در آن مراسم به خاطر ادب دینی بود و نه مواضع سیاسی. من با مواضع آقای خاتمی در ماجرای فتنه ۸۸ موافق نیستم و ایشان را مقصر و سهیم می‌دانم اما زمانی که والده ایشان به رحمت خدا رفت در مجلس ختم شان شرکت کردم. این درست است که عده‌ای بخواهند این دیدار را به تغییر ایدئولوژی من تفسیر کنند؟ خیر. اینجا بحث اخلاق است که رعایتش لازم است و من حداقل سعی می‌کنم رعایت کنم.

*در نامه ای خطاب به خاتمی نوشتم: شما با عنوان فرزند معنوی امام وارد انتخابات ریاست جمهوری شدید و شعار «سلام بر سه سید فاطمی؛ خمینی و خامنه‌ای، خاتمی» را مطرح کردید و اینگونه از مردم رأی گرفتید و سابقه شما هم نشان می‌دهد که با امام بودید. بعد نوشتم که «اگر عصاره سیاست خارجه امام را بگیریم دفاع از فلسطین است؛ و اگر از سیاست داخلی امام عصاره بگیریم عصاره آن حمایت ولایت فقیه است. اینکه عده‌ای شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» سر دادند، چه معنی می‌دهد؟ افرادی که این شعار را مطرح کردند حاضر نیستند حتی یک سیلی برای ایران بخورند. سیلی و گلوله را بسیجی‌های بیچاره‌ای می‌خورند که علیه آن‌ها همیشه صحبت می‌شود». به ایشان نوشتم که شما خود را فرزند معنوی امام می‌نامیدید، شما یا آقای موسوی که مشهور به نخست وزیر امام بودید، نسبت به این اتفاقات موضع بگیرید. شما حیف می‌شوید. البته این نامه خطاب به آقای خاتمی و آقای موسوی بود که همان ایام در رسانه‌ها منتشر شد. به ایشان نوشتم عده‌ای در این تجمعات شعار «مرگ بر ولایت فقیه» مطرح می‌کنند، چرا شما موضع‌گیری نمی‌کنید و سکوت می‌کنید؟

*ابتدا باید تقصیر مقصران حادثه حل شود و بعد به الزامات آشتی ملی پرداخته شود. این عده باید بگویند پشیمانند و قبول دارند که در آن موقع اشتباه کردند یا خیر! کسی نمی‌خواهد آن‌ها را محاکمه کند. شاید عذرخواهی این افراد خیلی مسائل را بتواند حل کند. عوارض آن حادثه هنوز هم وجود دارد. حجم حادثه باعث می‌شود تا در انتخابات مجلس عده زیادی رد صلاحیت شوند و مجلس به دست کسانی بیفتد که مشخص نیست می‌خواهند سرنوشت مجلس را به چه سمتی ببرند. در نهایت این موضوع به اسم آقای خاتمی با حمایتی که از این افراد کردند تمام می‌شود. قدم اول را باید آقای خاتمی و سایر کسانی که در این حادثه تقصیر داشتند بردارند و در مقابل آن قدمی از سوی نظام برداشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما قاضی هستی که کسی رو مقصر بدونی یا بیگناه؟ چرا سعی میکنین تفکرات خودتون رو به زور به دیگران غالب کنین؟
      کمی از تاریخ درس بگیرین بد نیست

    • زهرا

      اگر ملاک مردم باشند ، باید مشخص شود چند درصد از مردم با عقیده و نظر شما موافقند و چند درصد با عقیده و عملکرد آقای خاتمی، ولی بعید میدانم شما اعتقادی به رای و نظر مردم داشته باشید

    • یوسف

      در انتخابات مردم نشان دادند که به کدام سمت علاقه دارند

      پاسخ ها

      • ماندانا

        همه ی مردم نگفتند 24 میلیون گفتند ما 16 میلیون نفر موافق سمت شما نیستیم ولی احترام میگذاریم به نظرات هم میهنان مخالف

    • بدون نام

      بجای این حرف های بچهگانه بفکر مملکت و جوانان باشید

    • بدون نام

      باید به نظر مردم توجه کرد

    • بدون نام

      درود بر سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان

    • بدون نام

      با نظر زهرا مواغقم

    • بدون نام

      خاتمی آزاد اندیش است وبه کسی وصل نیست وبه همین دلیل محبوبیت دارد٪

    • بدون نام

      خاتمی را از صمیم قلب دوست دارم ٪

    • بدون نام

      خاتمی از سران فتنه است و باید مجازات شود.

    • بدون نام

      خاتمی انسانی باتفکر ودوراندیش است

    • رضا

      مرگ بر فتنه گر

    • بهروزافشاری

      خاتمی‌محبوب‌قلب‌هاست‌

    • بدون نام

      مشخصه مردم به کدوم طرف علاقه دارن. چندتا انتخابات اخیر این رو نشون داده

    • بدون نام

      تاکی اینقدرخودرابزرگ میبینی.اگررای گیری درهرنقط ایران باشه تواخری.

    • بدون نام

      حقوق همسان سازی بازنشستگان چی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آب شو کشیدیم چلو شد خخخخخخخ تو هم توی دعوا نرخ تعین میکنی چه ربطی داره به حقوق بازنشستگان

    • بدون نام

      واقعا خاک بر سر ان مردمی که بی بصیرت عمل کند وطرفدار اشوب گران وفتنه گران ان هم روز عاشورا که رقص و پایکوبی بود باشد پس اهل کوفه هنوز وجود دارد

    • بدون نام

      شما که سنگ احمدی نژاد را به سینه میزدید درآن حادثه مقصر بودید آقای توکلی اگه بنا بر عذرخواهی باشه شما و همفکرانتان باید از پیشگاه مردم معذرت خواهی بکنیدکه از اون آقا حمایت کردید که آثار این ویرانیها حالا هاازبین نمیرود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره راس میگی الان روحانی خیلی خوبه اگه احمدی بده

    • بدون نام

      بانظر زهرا موافقم.

    • سور یاس

      چرا همه خیلی کلی نظر می دهند همه خودشان را نماینده مزدم که نه اصلا خود مردم می دانند ما 80 میلیون جمعیت داریم حالا بگوئیم 13 میلیون دانش اموز می ماند 67 میلیون یعنی به اندازه 67میلیون نظر مختلف ومتفاوت وجود دارددر انتخابات اخیر 56 میلیون حائز رای دادن بودند که فقط 23 میلیون به این دولت رای دادند پس این دولت انچنان هم دولت اکثریت نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج