۶۰۶۴۰۲
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

روایت یک آقازاده از پروژه بلاتکلیف «ماه تی‌تی»

هرچند بیشتر از یک ماه میشود که حسین هدایتی سرمایه گذار سریال خانگی «ماه تی تی» آزاد شده اما هنوز وضعیت ادامه تولید این سریال تاریخی-فانتزی مشخص نیست.

نمایش خانگی: هرچند بیشتر از یک ماه میشود که حسین هدایتی سرمایه گذار سریال خانگی «ماه تی تی» آزاد شده اما هنوز وضعیت ادامه تولید این سریال تاریخی-فانتزی مشخص نیست.
روایت یک آقازاده از پروژه بلاتکلیف «ماه تی‌تی»

داوود میرباقری برای نگارش متن این سریال و سپس پیش تولید آن انرژی بسیاری گذاشت و سعی کرده بود شرایطی را فراهم آورد که یکی دیگر از آثار تاریخی ماندگار خلق شود با این حال نشد آنچه باید بشود و بازداشت هدایتی کار را معلق کرد و بعد از آزادی نیز همچنان این تعلیق ادامه دارد.

در معدود تصاویر منتشره از «ماه تی تی» این حجم بالای گریم کاراکترهاست که رخ می‌نماید؛ بخصوص گریم بازیگرانی مانند پیمان معادی و شهرام حقیقت‌دوست.

بابک اسکندری آقازاده عبدالله اسکندی گریمور این کار که در ایالات متحده تحصیل کرده درباره چگونگی پیوستن به این پروژه به «مهر» گفت: من برای گذراندن یک دوره کارگاهی به آمریکا رفتم و در «مل استودیو» مشغول به کار شدم. بعد از آن یک بار برای طراحی چهره فیلم «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی به ایران آمدم و بعد رفتم و دوباره سال گذشته به خاطر «ماه تی تی» بازگشتم اما متأسفانه بعد از پنج ماه کار «ماه تی تی» متوقف شد و دیگر هم روی غلتک نیفتاد.

اسکندی با اشاره به درام این سریال ادامه داد: «ماه تی تی» قصه هیجان انگیزی داشت؛ قصه ای که شخصیت های آن از جن و جادوگر گرفته تا مغول ها برای گریم و چهره پردازی، جذابیت زیادی داشتند. این قصه در دوره سلجوقیان می گذشت و حالتی افسانه گونه داشت و دوست داشتم با آن همکاری کنم.

وی با اشاره به گریم معادی گفت: پیمان معادی قرار بود یک سردار دلاور و جنگجوی ایرانی به نام «چمروش» باشد که مقابل حمله مغول ها می ایستد. من قصه را خوانده بودم، حساسیت های داوود میرباقری را می دانستم و تاکید بر این بود که ما قرار است یک اسطوره ایرانی بسازیم. یکی از چالش های من هم این بود که این چهره در طراحی کار، عرب نشود یا به چهره هایی که پدرم در سریال های تاریخی دوران اسلام کار کرده است، شبیه نشود چراکه وقتی از ریش استفاده می کنید بسیار می تواند با کارهای تاریخی اسلامی مشابهت پیدا کند. من با خود پیمان معادی گپ و گفت های زیادی داشتم و اول مجسمه وی را ساختم و بعد به چند ویژگی از جمله صلابت، دلاوری و شجاعت فکر کردم و بر این اساس طراحی خود را شروع کردم.

اسکندری درباره طولانی ترین شخصیتی که در «ماه تی تی» طراحی گریم کرده بیان داشت: گریم پیمان معادی از همه طولانی تر بود که حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه طول کشید. ما تقریبا یک ماه و نیم قبل از اینکه تصویربرداری شروع شود در شهرک غزالی مستقر شدیم و البته گروهی کار کردیم و با این ریتم باید کار را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: من قبل از اینکه بخواهم طراحی اصلی را شروع کنم برای خودم روی کاغذ خط خطی ها و طراحی هایی دارم و بعد روی صورت های دیگر آدمهای شبیه به آن فرد بررسی هایی می کنم و بعد شخصیتم را با ویژگیهای آن افراد ترکیب می کنم و همانطور که گفتم بعد از مطالعات و تحقیقات و استفاده از داشته های ذهنی ام به خلق نهایی مدنظرم می رسم.

اسکندی در گفتگویی دیگر با «فیلم» گفت: هر شخصیتی که قرار است گریم وی طراحی شود نیاز به مطالعه و تحقیق دارد. در «ماه تی تی» چون داستان به یک دوره تاریخی تعلق دارد میتوان به کتب و عکسها و منابع تحقیقاتی همان دوران رجوع کرد. البته به واسطه اینکه از دوره سلجوقیان عکس چندانی وجود نداشت من بیشتر به نقاشیهای مینیاتوری خودمان در آن تاریخ مراجعه کردم. بخشی هم از تخیل خودم بود و کنارش از عنصر زیبایی شناسی هم استفاده کردم.

بابک اسکندری ادامه داد: همه اینها را باید کنار هم گذاشت به علاوه صورت بازیگر و پس از آن است که گریمی مثل پیمان معادی یا شهرام حقیقت دوست را درمی‌آورم؛ من حتی برای قصه های رئال هم مطالعه دارم و تماشا میکنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج