۶۰۶۴۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نماز تاسوعا و عاشورای حسینی در ۳۱۰۰ امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا اقامه نماز بوده است گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در ۳۱۰۰ بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم عزادار ایران اسلامی و با قدردانی از حضور گسترده مردم شهید پرور تهران در تشییع با شکوه شهید مدافع حرم شهید محسن حججی گفت: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، از ابتدای محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ روحانی در بیش از ۲ هزار و ۴۵۱ بقعه متبرکه و امامزاده با اقامه نماز جماعت و برپایی ۸۱۰ خیمه معرفت و هزاران مراسم سوگواری و عزاداری در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و مرثیه سرایی واطعام سوگواران و عزاداران از محل نیات موقوفات مرتبط از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی است، گفت: در این راستا، یکی از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی محفل انس با قرآن، مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار کرد: در این زمینه همچنین برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا در راستای اهداف قیام و جنبش ظلم ستیزانه امام حسین (ع) نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری و جمعیت سوگوار برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی توضیح داد: همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در ۳۱۰۰ بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری «شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ختم قرآن و برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در یک هزار و ۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج