جاباما
۶۰۶۵۴۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آمادگی ایران برای استقرار دولت عراق در مناطق مرزی مشترک

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با رئیس ستاد ارتش عراق در تهران تصریح کرد: تغییر جغرافیای عراق و جدا شدن بخشی از آن به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

خبرگزاری ایلنا: سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از انجام دیدار خصوصی با عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق در نشست خبری مشترک اظهار کرد: در جلسه امروز، پاکسازی برخی مناطق عراق از لوث وجود تروریست‌ها را به رئیس ستاد ارتش کشور همسایه (عراق) تبریک گفتم. همچنین ادامه پشتیبانی‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ ایران از دولت و ارتش و حشدالشعبی و همچنین حاکمیت کشور عراق را اعلام کردم.

وی با اشاره به مواضع مشترک ایران و عراق درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان اظهار کرد: در این جلسه مواضع مشترک و یکسان ایران و عراق در موضوع عدم پذیرش همه‌پرسی در شمال عراق مطرح شد که تغییر جغرافیای عراق و جدا شدن بخشی از این کشور برای ما قابل قبول نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران صرفاً عراق یکپارچه و واحد و حاکمیت قانون اساسی عراق در تمام این کشور را قبول دارد و جدا شدن بخشی از مردم را به رسمیت نمی‌شناسد. همچنین درباره مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق همانطور که نخست‌وزیر عراق مطرح کرده ما حاکمیت عراق را در این مناطق به رسمیت می‌شناسیم و حاکمیتی برای احزاب یا گروه‌های دیگر در شمال عراق در مرزهای جمهوری اسلامی ایران قائل نیستیم و این موضوع نظر نیروهای مسلح دو کشور است.

باقری گفت: دوستان ما که از ستاد مشترک و بخش‌های عملیاتی ارتش عراق آمده‌اند، فردا از مرزهای مشترک از سمت ایران بازدید می‌کنند و ما نیز آمادگی خود را برای استقرار دولت عراق در مناطق مرزی مشترک اعلام کردیم.

عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق نیز در جمع خبرنگاران به بیان برخی اهداف خود از سفر به تهران به همراه هیات عالی‌رتبه نظامی این کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این سفر همکاری نظامی میان دو کشور و هماهنگی در این زمینه است.

وی اظهار کرد: در سفر تهران در ارتباط با تامین امنیت مرزهای مشترک نیز صحبت‌هایی خواهیم کرد. همچنین یکسری توافقات در این زمینه میان دو کشور انجام خواهد شد.

رئیس ستاد ارتش عراق در پایان اظهار کرد: در جریان سفر به تهران خواسته‌های دولت عراق را به برادران خود در جمهوری اسلامی ایران منتقل خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری نشست خبری مشترک روسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و ستاد ارتش عراق، طرفین به همراه هیات‌هایی عالی رتبه نظامی در جلسه مشترک حضور یافتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج