۶۰۶۷۰۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پرونده «فرش، گلیم» ۱۳ هزار نفر مالباخته دارد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پرونده "فرش، گلیم و گبه" بیش از ۱۳ هزارنفر مالباخته دارد.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پرونده "فرش، گلیم و گبه" بیش از ۱۳ هزارنفر مالباخته دارد.

محمدحسین صادقی در نشست با وکلای معاضدتی پرونده "فرش، گلیم و گبه " اظهار کرد: پیگیری جدی این پرونده بدون تردید یک اولویت اساسی برای دادگستری استان است.

صادقی گفت: این پرونده بیش از ۱۳ هزارنفر مالباخته دارد که در بستر ضعف مفرط نظارت مستمر و ساختارمند از سوی دستگاه های مرتبط، تبلیغات گسترده واغواءکننده محیطی ورسانه ای ازسوی متهم، وضعیت خاص اقتصادی و معیشتی مردم استان و خلاء ناشی ازفراهم نبودن زمینه برای سرمایه گذاری مطمئن و عدم اهتمام به جذب نقدینگی دراختیار مردم شکل گرفته است.

صادقی افزود: اگر مداخله ریس کل دادگستری استان نبود، یا متهم در فرصت مقتضی پس از انتقال وجوه گردآوری شده موفق به خروج از کشور می شد و یا فراوانی کمی مالباختگان به عددی بسیار بزرگ تر از تعداد کنونی می رسید.

وی با بیان اینکه روند مراجعه شکات برای ثبت اظهارات و تعیین وکیل رایگان مطابق برنامه زمان بندی درحال انجام است و روند رضایت بخشی دارد، گفت: همزمان پرونده آماده ارسال به دادگاه‌ می شود و فرایند بازاریابی و فروش اموال در معرض تضییع نیز دنبال می شود.


وی با بیان اینکه شکات پرونده اغلب این سئوال را مطرح می کنند که بالاخره به پول خود می رسند، افزود: دادگستری با وصف آنکه درشکل گیری وایجاد این پرونده همانند سایر پرونده های قضایی نقشی نداشته، اما از هیچ کوششی برای استیفاء حقوق شکات فروگذار نخواهد کرد. بی شک دستگاه قضایی از همه ظرفیت های قانونی پیش روی برای استیفای حقوق مالباختگان استفاده خواهد کرد.

صادقی از مالباختگان این پرونده نیز خواست به شایعات توجه نکرده و اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند.

دادستان کرمانشاه در ادامه یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضایی را پیگیری مطالبات عمومی درحوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: پیگیری ها ی دادسرا منحصر به رسیدگی به شکایات کیفری مردم یا گزارش های ضابطین نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می شود به دلیل ضعف آگاهی حقوقی مردم وعدم مشورت آنان با کارشناسان مرتبط قبل از اقدام است، افزود: وکلاء می توانند با وقوف واحاطه ای که بر قواعد الزام آور، قوانین موضوعه و دامنه حقوق و تکالیف اشخاص و دستگاه های دولتی دارند، در جهت دهی مطالبه گری عمومی و هدایت آن درمسیر صحیح نقش سازنده ای ایفا کنند.

مدعی العموم کرمانشاه گفت: آموزش های حقوقی وکلا برای ارتقاء سطح دانش حقوقی جامعه خصوصا با بهره مندی ازبستر رسانه ها و ‌فضای مجازی بعنوان یک راهبرد اساسی وتکلیف صنفی باید مورد توجه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج