۶۰۶۸۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هر آنچه در مورد دیابت بارداری باید بدانید

یک متخصص دیابت با اشاره به اینکه دیابت بارداری معمولاً نشانه خاصی ندارد، گفت: همه زنان باردار در طول هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری باید آزمایش قند خون انجام دهند.

خبرگزاری فارس: مهریار خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار، در ارتباط با دیابت بارداری اظهار داشت: زنان باردار بهتر است از افزایش وزن مجاز در طول بارداری و میزان وزنی که در این دوران به دست می‌آورند با خبر باشند.
وی با اشاره به اینکه دیابت بارداری معمولاً نشانه خاصی ندارد، گفت: به همین علت تمام زنان باردار در طول هفته‌های 24 تا 28 بارداری باید آزمایش قند خون بدهند.

متخصص دیابت ادامه داد: چنانچه زنان در خطر ابتلا به دیابت یا نشانه‌هایی از آن همچون وجود قنددر ادرار باشند، پزشک متخصص آزمایش تست قند را در معاینات اولیه گرفته و مجدد آن را در بین هفته‌های 24 تا 28 بارداری تکرار می‌کنند.

این متخصص دیابت اضافه کرد: به طورکلی بیماران دیابتی حتماً باید معاینات منظم داشته باشند و 2 تا 4 مرتبه در سال به پزشک مراجعه کنند تا اگر انسولین مصرف می‌کنند یا نیاز به کمک دارند، میزان قند خون خود را در حد تعادل نگه دارند و دفعات بیشتری به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: همچنین این افراد لازم است سالانه معاینه فیزیکی و معاینه چشم داشته باشند و از نظر سلامت چشم، عصب‌ها، کلیه و عوارض احتمالی دیگر دیابت بررسی شوند.

خسروشاهی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به دیابت 2 بار در سال لازم است به دندانپزشک مراجعه کنند، گفت: در مورد خنثی کردن عوارض مصرف زیاد انسولین نیز در افرادی که مبتلا به دیابت هستند و انسولین دریافت می‌کنند، باید توجه داشت حداقل 15 گرم کربوهیدرات ساده در هر زمان همراه خود داشته باشند.

این متخصص دیابت گفت:‌کربوهیدرات ساده باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و با عارضه ناشی از مصرف زیاد انسولین می‌جنگد که این کربوهیدرات ساده شامل نصف لیوان آبمیوه یا نوشابه غیررژیمی، یک لیوان شیر، 2 قاشق غذاخوری کشمش، 3 عدد قرض گلوکز یا شکلات است.

خسروشاهی اضافه کرد: اگر قند خون بیمار دیابتی بعد از 15 دقیقه همچنان پایین بود، 15 گرم کربوهیدرات ساده دیگر را علاوه بر 15 گرم قبلی، بیمار باید مصرف کند و به طورکلی 30 گرم کربوهیدارت مصرف داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج