جاباما
۶۰۶۹۱۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«نامه ای به رییس جمهور»‌ به اسکار می‌رود

افغانستان فیلم «نامه‌ای به رییس‌جمهور» را به عنوان نامزد خود برای بخش خارجی زبان اسکار ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از ورایتی، «نامه‌ای به رییس جمهور» ساخته رویا سادات درامی درباره یک زن جوان دولتی است که تلاش کرد قوانین را در افغانستان تغییر دهد. وی سعی کرد تا زنی را که به اتهام قتل همسرش محکوم به اعدام بود، از تنبیه قبیله‌ای محافظت کند ولی خودش دستگیر شد. او برای نجات خود، نامه‌ای به رییس جمهوری نوشت به این امید که شاید بتواند از این راه عدالت را برقرار کند.

رییس جمهوری پس از خواندن این نامه ناگفته‌های پرونده او را می‌فهمد.

رویا سادات در گفتگویی با بی‌بی‌سی در مورد این فیلمش گفت: تلاش کردم از لحاظ فنی و محتوایی، بعد از گذشت چندین سال و با تجربه ساختن سریال‌ها و فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند، این فیلم معیارهای خاص خود را داشته باشد.

فیلم «نامه‌ای به رییس‌جمهور» در جشنواره فیلم لوکارنو اکران شد و قرار است به زودی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان نیز روی پرده برود.

پیش از این نیز شماری از فیلم‌ها از افغانستان به جشنواره‌های بین‌المللی راه یافته‌اند. فیلم «اسامه» ساخته صدیق برمک از افغانستان در سال ۲۰۰۴ میلادی برنده جایزه بخش زبان‌های خارجی گلدن گلوب شد. «اسامه» نخستین فیلم در تاریخ سینمای افغانستان بود که چنین جایزه‌ای را ‌برد.

افغانستان از سال ۲۰۰۲ تقریبا به طور مرتب نماینده‌ای به اسکار معرفی کرده است اما در این مدت موفق نشده تا به جمع فیلم نامزد دریافت اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی اسکار راه پیدا کند.

سال گذشته، فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی برادرش جمشید محمودی به عنوان نماینده افغانستان به بخش فیلم‌های خارجی‌زبان اسکار معرفی شد اما نتوانست نامزد این بخش شود.

«نامه‌ای به رییس جمهور» فیلمی با بودجه پایین است که در کره جنوبی ساخته شده است. رویا سادات اولین فیلمنامه‌اش را در قالب مستندی با عنوان «سه نقطه» و در سال ۲۰۰۳ که افعانستان تحت سلطه طالبان بود نوشت.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار سال آینده روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۸ اعلام می‌شود و مراسم اسکار چهارم مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج