۶۰۷۱۰۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

دقایقی پیش حرکت عزاداران حسینی در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این مسجد به طرف امام‌زاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان آغاز شد.

ایسنا: دقایقی پیش حرکت عزاداران حسینی در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این مسجد به طرف امام‌زاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان آغاز شد.

در این مراسم که جمع کثیری از مردم زنجان و سایر هم‌وطنان‌مان حضور دارند، عزاداران در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه می‌زنند و ارادت خود را بار دیگر به اهل‌بیت (ع) اعلام می‌کنند. امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی یک‌بار دیگر با گردهم آمدن در روز هشتم محرم، اجتماع عظیم دیگری را خلق کردند تا همگان بر این باور استوار بمانند که زنجان پایتخت عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) است.

هشتم محرم هر سال که می‌شود، دیار غواصان دریادل حال و هوای دیگری پیدا می‌کند، حال و هوایی که چشم جهانیان را به خود معطوف کرده و از بزرگ و کوچک، پیرو و جوان و زن و مرد خود را به پایتخت شور و شعور حسینی می‌رسانند تا در واقعه‌ای که فقط در این نقطه از کره زمین تکرار می‌شود حضور می‌یابند.

آری، امروز هشتم محرم است، روزی که سال‌ها است مردم زنجان با هر مشغله و گرفتاری که دارند، خود را به روز واقعه یا یوم‌العباس می‌رسانند تا حماسه‌ای بی‌نظیر را در این روز رقم بزنند. امروز زنجانی‌ها مهمانان ویژه‌ای چون وزیر کشور و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز میزبانی می‌کنند تا نشان دهند اگر هزاران سال از واقعه عاشورا بگذرد، زنجانی‌ها اجازه نخواهند داد این روز به فراموشی سپرده شود، به همین خاطر خلق روز واقعه‌ای دیگر را از دقایقی پیش آغاز کردند.

سرنوحه مراسم هشتم محرم هر سال توسط استاد ولی‌الله کلامی به اقتضای زمان و در قالب ارادت به حضرت ابوالفضل (ع) سروده می‌شود که امسال نیز به شرح زیر است:

ای هامی عالمه / رهبر امام زمان

سینه زنلر سنی / سسلر امام زمان

عمووین یاسیدی / یوم العباسیدی

آجرک الله / یا بقیه الله
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا حسینیه اعظم زنجان مراسمشون عالی هست.
      همیشه مراسم نگاه میکنم از تلویزیون .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج