جاباما
۶۰۷۱۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ورزش های مناسب برای بیماران مبتلا به آرتروز

افرادی که مبتلا به آرتروز یا ورم مفاصل هستند غالباً تصور می‌کنند که ورزش کردن برای آنها مضر است و احتمال دارد که ورزش شرایط بدنی آنها را بدتر کند.

خبرگزاری ایسنا: افرادی که مبتلا به آرتروز یا ورم مفاصل هستند غالباً تصور می‌کنند که ورزش کردن برای آنها مضر است و احتمال دارد که ورزش شرایط بدنی آنها را بدتر کند.
به نقل از Heraldnet، بر خلاف تصور بیماران مبتلا به آرتروز ، ورزش کردن می‌تواند باعث کاهش درد و سختی مفاصل شود. ورزش باعث می‌شود که عضلات اطراف مفاصل قدرتمندتر شود و انعطاف پذیری بدن افزایش یابد.

این که فرد باید چه نوع ورزشی را انجام دهد بستگی به شدت بیماری و فرم بدن فرد دارد. بهتر است بیماران مبتلا به آرتروز با پزشک خود برای انتخاب ورزش مشورت کنند. با این حال ورزش هایی که بیشتر به این بیماران پیشنهاد می‌شود عبارتند از:

- ورزش‌های کششی:

این ورزش ها باعث می‌شود که مفاصل سختی خود را از دست بدهند. ضمناً با انجام ورزش‌های کششی توانایی فرد برای حرکت دادن مفاصل بیشتر می‌شود. این ورزش‌ها باید هر روز انجام شوند.

- ورزش‌های قدرتی:

ورزش با وزنه و کشش‌های ورزشی دو بار در هفته‌ به بیماران آرتروز توصیه می‌شود. این کار باعث افزایش قدرت عضلات و در نتیجه‌ حفاظت از مفاصل می‌شود.

- ورزش‌های هوازی:

ورزش‌های هوازی آرام مانند پیاده روی، دوچرخه‌سواری و شنا پنج بار در هفته‌ توصیه می‌شوند.

برای انجام ورزش ابتدا بدن را گرم کنید، پنج تا ۱۰ ‌دقیقه حرکات کششی انجام دهید و بعد ورزش‌های قدرتی یا هوازی انجا م دهید.

اگر به هنگام ورزش درد زیادی احساس می کنید بهتر است در ورزش مرتباً تغییر ایجاد کنید. اگر درد بسیار شدید است و التهاب های ناحیه مفاصل احساس می کنید ورزش را متوقف کنید و باز با پزشک خود مشورت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج