۶۰۷۱۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمریکا در تدارک کاهش تعداد کارمندانش در هاوانا

مقامات کنگره و دولت آمریکا اعلام کردند در واکنش به رویدادهای غیرقابل توضیحی که به سلامت برخی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا لطمه وارد کرده، واشنگتن برنامه‌ای را برای کاهش تعداد کارمندان سفارتش در هاوانا آماده می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: مقامات کنگره و دولت آمریکا اعلام کردند در واکنش به رویدادهای غیرقابل توضیحی که به سلامت برخی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا لطمه وارد کرده، واشنگتن برنامه‌ای را برای کاهش تعداد کارمندان سفارتش در هاوانا آماده می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز این منابع اعلام کردند: برنامه وزارت امور خارجه آمریکا که نهایی شده و ممکن است ظرف چند روز آینده اعلام شود، خواستار خروج کارمندان غیرضروری و خانواده‌های دیپلمات‌ها می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که آیا ترک کوبا داوطلبانه خواهد بود یا اجباری و یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد: برخی جزئیات هنوز مشخص نشده‌اند.

مقامات آمریکا می‌گویند: ۲۱ تن از دیپلمات‌های آمریکایی و اعضای خانواده‌شان دچار علائم بیماری از جمله از دست دادن شنوایی، سرگیجه و حالت تهوع شده‌اند. به گفته یکی از مقامات کانادایی چند تن از دیپلمات‌های کانادایی در کوبا نیز دچار چنین علائمی شده‌اند.

این در حالی است که دولت کوبا هر گونه نقش داشتن در این رویداد را رد و تحقیقاتی را آغاز کرده است. اما تاکنون این تحقیقات نتوانسته علت وقوع این علائم را مشخص کند.

پیشنهادات در خصوص کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا از زمان دیدار رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با برونو رودریگز همتای کوبایی‌اش در واشنگتن مطرح شده که در خصوص این مساله با یکدیگر مذاکره کردند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: تیلرسون در حال بررسی تمامی گزینه‌های مربوط به حفاظت بهتر از پرسنل آمریکایی در کوباست.

مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه آمریکایی که یکی از منتقدان صریح دولت کوبا است، به این تصمیم وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: هر گونه کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت واشنگتن در هاوانا باید با کاهش تعداد برابری از کارکنان سفارت کوبا در واشنگتن همراه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج