۶۰۷۴۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

لزوم پرهیز مداحان از انحراف در کلام رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در اهمیت پرهیز مداحان از انحراف و گزافه‌گرایی فرمود: گاهی ما یک کلمه‌ای می‌گوییم که یک گرهی در ذهن جوانِ مخاطب ما به‌وجود می‌آید؛ این گره را چه کسی می‌خواهد باز کند؟

خبرگزاری تسنیم: رهبر معظم انقلاب درباره آسیب‌شناسی و نیز شناسایی فرصت‌های هیئت‌های مذهبی بیش از سه دهه بیاناتی ایراد فرموده‌اند. اهمیت بیانات معظم له از این روست که این اماکن مذهبی ـ مردمی اکنون تبدیل به یکی از ظرفیت‌های عظیم برای اشاعه فرهنگ صحیح اسلامی و ارائه مفاهیم و معارف قرآنی و اهل‌بیتی(ع) شده است؛ بنابراین مسئولان امر و مسئولان هیئت‌های مذهبی با اندکی برنامه‌ریزی و دقت در منابع و مآخذ و عرضه محتوای خود به علمای فن، می‌توانند این ظرفیت عظیم مردمی را به سوی اهداف عالی اسلام و انقلاب اسلامی سوق دهند.

اما از سوی دیگر هر نوع خطا و اشتباهی درباره فرم و محتوای هیئت‌های مذهبی تبدیل به بزرگ‌ترین معضل عقیدتی و فرهنگی جوامع شیعی می‌شود به خصوص اینکه در عصر حاضر شبکه‌های مجازی سرعت انتقال اطلاعات را نسبت به گذشته به شدت افزایش داده‌اند. از این رو با بها دادن نسبت به نصیحت‌های عالمان دینی و به خصوص رهنمودهای بصیرت‌افزایانه رهبر معظم انقلاب، هم به عنوان ولیّ فقیه مسلمین و هم به عنوان مرجعیت فقهی جهان اسلام، می‌توان از آسیب‌های هیئت‌های مذهبی کاست و از فرصت‌های آن استفاده کرد.

به عنوان نمونه معظم له در دیداری که در سال ۹۴ با جامعه مداحان داشتند، به نکات قابل توجهی اشاره کردند :

*پرهیز از انحراف، پرهیز از خرافه‌گرایی، پرهیز از مشکل‌تراشی در عقاید جوان‌ها؛ گاهی ما یک کلمه‌ای می‌گوییم که یک گرهی در ذهن جوانِ مخاطب ما به‌وجود می‌آید؛ این گره را چه کسی می‌خواهد باز کند؟ این گرهی را که ما با بیان ناقص خودمان یا بیان غلط خودمان یا بی‌توجّهی و بی‌مسئولیّتی خودمان در ذهن این جوان به‌وجود می‌آوریم و عقیده‌ی او را دچار مشکل می‌کنیم، این گره چگونه باز خواهد شد؟ اینها مسئولیّت است.

*اینکه ما مجلس عزاداری و مدح سیّدالشهدا را ــ که عظمت او به‌خاطر شهادت است، عظمت او به‌خاطر فداکاری در راه خدا است، عظمت او به‌خاطر گذشت است؛ گذشت از همه چیز، از همه‌ی خواسته‌ها، از همه‌ی مطلوب‌ها ــ تبدیل کنیم به یک نقطه‌ی سبک، به یک جایی که یک تعدادی جوان لخت بشوند، بپرند هوا، بپرند پایین و ندانند چه می‌گویند، درست است؟ این شکر این نعمت است که خدا به شما داده؟!

* این صدای خوش نعمت است؛ این توانایی اداره‌ی مجلس نعمت است؛ این‌ها چیزهایی است که خدا به همه نداده است، به شما داده؛ باید این نعمت‌ها را شکر بگزارید. بنابراین من جامعه‌ی مدّاح را از ته دل دوست می‌دارم؛ برایتان دعا میکنم؛ خداوند ان‌شاءالله به شماها توفیق بدهد، به شماها کمک کند، امّا این را هم عرض می‌کنم که انتظارات از جامعه‌ی مدّاح، امروز در جامعه‌ی ایرانی و در کلّ نگاه منطقه‌ای، انتظار بالایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج