جاباما
۶۰۷۶۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

میرباقری: از ساخته نشدن «سلمان» خسته‌ام

داوود میرباقری کارگردان سریال‌های «امام علی» و «مختارنامه» در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد از مدیرانی که تولید سریال «سلمان» را عقب می‌اندازند، گفته ۱۵ سال از آماده شدن فیلمنامه این سریال می‌گذرد اما به تولید نرسیده است. او همچنین به نقش ایرانیان در قیام مختار و غیبت آنان در واقعه عاشورا اشاره کرده است.

آی سینما: داوود میرباقری کارگردان سریال‌های «امام علی» و «مختارنامه» در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد از مدیرانی که تولید سریال «سلمان» را عقب می‌اندازند، گفته ۱۵ سال از آماده شدن فیلمنامه این سریال می‌گذرد اما به تولید نرسیده است. او همچنین به نقش ایرانیان در قیام مختار و غیبت آنان در واقعه عاشورا اشاره کرده است.

میرباقری دیروز در برنامه «چهل چراغ» شرکت کرد و به سوالات محمدرضا شهیدی فرد پاسخ داد. او با گله از مسئولان فرهنگی و همچنین نیروهای متدین و مذهبی به دلیل قصور در تولید آثار فاخر گفت: «چقدر باید به خاطر «سلمان» روح و زندگی‌ام زخم بخورد؟ این زخم ها زمانی اجر دارد که نتیجه داشته باشد. من ۱۵ سال پیش «سلمان» را نوشته ام و آماده است، دیگر خسته شده ام از این نوع کار کردن، یعنی شما سال ها زحمت می کشی ولی آخر کار با آنچه که فکر می کردی تفاوت دارد و موضع گیری ها، کمبود امکانات و یک تغییر مدیریت این همه لطمه به کار وارد می کند. سلمان را اینگونه نخواهم ساخت، سلمان را همانطوری می سازم که فکر می کردم، همانطوری می سازم که نوشتم.»

این نویسنده و کارگردان با انتقاد از بهانه برخی از مدیران که بودجه را عامل تولید نکردن آثاری همچون سلمان می دانند، اظهارکرد: «مختار به روایتی ۲۵ میلیارد و به روایتی دیگر ۳۰ میلیارد هزینه داشت. فارغ از پخش چندین باره از تلویزیون و عرضه در دیگر کشورهای مسلمان، به طور متوسط چند خانواده ایرانی یک مجموعه «مختار» را خریده و در خانه دارند؟ آن هم مجموعه ای که قیمتش ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است. بر این اساس مگر می شود هزینه تولید برنگشته باشد.»

میرباقری با اشاره به حضور ایرانیان در نهضت مختار بیان کرد: «نهضت مختار بدون حضور ایرانیان معنا ندارد و به محض حذف ایرانیان بود که نهضت شکست خورد. ایرانیان از بدو تولد شیعه کنار آن بودند، اما همیشه برایم سوال بوده که چطور در روز عاشورا کنار امام حسین (ع) نبودیم؟ ریشه های شیعه توسط سلمان فارسی به این مملکت آورده شد پس چرا ایرانیان در کربلا کنار سیدالشهدا (ع) نبودند؟ باید در این باره تحقیق کرد و حتما دلایلی در این باره وجود دارد.»

او با اشاره به وقتی که برای «سلمان فارسی» گذاشته خاطرنشان کرد: «می‌خواهم باقیمانده عمرم را با سلمان بگذرانم. سلمان همان کسی بود که به دنبال منجی می گشت و قبل از اسلام به مسیح به عنوان منجی فکر می کرد اما بعد از اسلام عشق به علی است که حالش را خوب می کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج