۶۰۷۸۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

وقتی خنده، پول می سازد

چگونه بخندیم تا جوانتر بمانیم، بیشتر عمر کنیم، زیباتر شویم و اضطراب را از خود دور کنیم. خنده های شما می تواند طول عمرتان را پیشگویی کند.

وقتی خنده، پول می سازد

مجله موفقیت: چگونه بخندیم تا جوانتر بمانیم، بیشتر عمر کنیم، زیباتر شویم و اضطراب را از خود دور کنیم. خنده های شما می تواند طول عمرتان را پیشگویی کند.

در اینجا می خواهم دلیل خوبی برای شاد بودن برایتان بیاورم: بر اساس تحقیقی مشخص شد که عمق خنده اشخاص با طول عمر آنها مرتبط است. طول عمر افرادی که واقعی و از ته دل می خندند و اصطلاحا هنگام خنده تمام صورتشان می خندد به طور متوسط 80 سال تخمین زده شده است.

این میزان برای کسانی که نصف و نیمه می خندیدند حدود 75 سال و آنهایی که فقط به لبخند اکتفا می کنند تا 72 سالگی برآورد شده است. البته خنده به تنهایی سبب عمر بیشتر نمی شود اما احتمالا می تواند نشانه ای از کیفیت و چگونگی زندگی افراد باشد.

وقتی خنده، پول می سازد

آیا زندگی شما به جدایی می انجامد؟

با بررسی آلبوم عکس های سالیانه تان می توان این موضوع را دریافت. مشاوره قبل از ازدواج را فراموش کنید: چرا قبل از «بله گفتن» آلبوم عکس های سالیانه طرف مقابلتان را چک نکنید؟ در تحقیقی از خنده های دانشجویان در آلبوم عکس هایشان طی سال های متمادی دریافتند که میزان طلاق در ۱۰ درصد کسانی که سیار خنده رو بودند یک در بیست بود اما این میزان در ۱۰ درصد مقابل (که کمترین خنده ها را داشتند) ۵ برابر بیشتر بود «خنده روها طبعا شادتر، اجتماعی تر و از لحاظ عاطفی باثبات تر هستند که اینها همگی ویژگی هایی هستند که منجر به روابط بهتر و موفق تر می شود.»

در ضمن، خنده مسری است و باعث می شود دیگران نیز بخندند. در نتیجه، در برخوردها و ملاقات ها متقابلا برای هر دو طرف مفید واقع می شود.


خنده پول ساز است

طبق تحقیقات مشخص شده است مردم محصولاتی را که با لب های خندان و روی خوش تبلیغ می شوند بیشتر می خرند تا محصولاتی که در تبلیغشان خنده ها ساختگی و کمرنگ است.


حتی به زور خندیدن هم اضطراب را دور می کند

برای اینکه بتوانی هر چیزی را تحقق ببخشی باید ابتدا بتوانی آن را تجسم کنی: بله، مطالعات نشان می دهد که خندیدن امور را به مراتب آسانتر می کند. خنده های واقعی و صمیمی باعث می شود سطح استرس و اضطراب، کاهش چشمگیری پیدا کند. در این میان، حتی خنده های ساختگی نیز موثر واقع می شود و بهتر از نخندیدن است.

نگرشی دیگر حاکی از آن است که حتی قابلیت پرهیز از اخم کردن موجود بهبود حال انسان می شود. در تحقیقی با تزریق بوتاکس در ماهیچه اخم شرکت کنندگان که دچار افسردگی بودند باعث شدند که صورت نتواند حالت غم انگیز و ناراحت به خود بگیرد. بعد از گذشت ۶ هفته، افسردگی در ۲۷ درصد بیماران این گروه در مقایسه با گروهی که تزریق نمایشی در آنها انجام شده بود. کاهش یافت.

وقتی خنده، پول می سازد


کدامیک را ترجیح می دهید: خنده یا یک شکلات؟

خندیدن سیستم بازدهی مغز را بیشتر از شکلات تحریک می کند.

براساس یک تحقیق بریتانیایی، خنده 2000 برابر یک شکلات (بله درست خواندید: 2000 برابر) برای مغز تحریک کننده می باشد. دیدن خنده کودکان دلبندتان به طور طبیعی انرژی شما را بالا می برد.

هیچ چیز در دنیا مثل دیدن نخستین خنده شیرین کودک دلبندتان نیست. در تحقیقی از مادرانی که نوزادانی بین 5 تا 10 ماهه داشتندو به دستگاه MRI برای اندازه گیری فعالیت های مغزی متصل بودند، عکس های نوزادان خودشان و دیگر نوازدان با چهره های متفاوت نشان داده شد. هنگامی که آنها عکس های نوزاد خندان خود را می دیدند نقاط کلیدی در مراکز بازدهی مغز روشن می شدند ولی در هنگام دیدن عکس های سایر بچه ها یا چهره ناراحت تاثیر اندکی دیده می شد.


حدس بزنید: خانم ها بیشتر می خندند یا آقایان؟

احتمالا حدس می زنید خانم ها و البته حق با شماست - اما نه همیشه محققان بیش از ۱۸۶ تحقیق در مورد ارتباط تفاوت های جنسی و خندیدن انجام دادند. آنها دریافتند که خانم ها بیش از آقایان می خندند اما نه خیلی بیشتر و این تفاوت در جاهایی که افراد فکر می کنند کسی نگاهشان نمی کند خیلی کمتر می شود، (به عبارت دیگر خانم ها و آقایان زمانی که فکر می کنند کسی یا کسانی نگاهشان می کنند به ترتیب بیشتر و کمتر می خندند و این احتمالا به خاطر انتظاراتی است که از نوع جنسیت آنها می رود.) بعلاوه، محققان دریافتند که خانم ها و آقایان در شغل، قدرت و نقش های اجتماعی برابر به یک میزان می خندند. یک ماهیچه فقط مختص خنده واقعی و صمیمانه است.

وقتی خنده، پول می سازد

چه چیزی یک خنده صادقانه واقعی را از یک خنده ساختگی متمایز می سازد؟ ماهیچه ای به نام orbicularis oculi که اطراف کاسه چشم را احاطه کرده است. زمانی که خنده فرد واقعی، صادقانه و سرشار از عواطف مثبت است این ماهیچه منقبض می شود که در نتیجه چروکی به صورت پای کلاغ در گذشته های خارجی چشم و چین هایی پت پلک چشم ها ایجاد می شود و البته بیشتر افراد نمی توانند عمدا و دانسته اینگونه بخندند.


بچه ها بیشتر از بزرگترها می خندند

چند بار در روز می خندید/ در مقایسه با یک سوم بزرگترها که بیشتر از بیست بار در روز و 14 درصد بقیه که کمتر از 5 بار در روز می خندند. بچه ها بیش از 400 بار در روز می خندند. خنده در وجود کودکان نهفته شده است، تصاویر سه بعدی نشان می دهد که جنین در رحم هم می خندد. لبخند نوزدانی که تازه به دنیا آمده اند در همان چند روز اول شروع می شود و نوزاد در 6 هفتگی وقتی که مستقیما به والدین خود نگاه می کند می خندد در 6 سالگی کودکان قادر می شوند به طور ساختگی بخندند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج