۶۰۸۳۲۱
۵ نظر
۵۱۲۱
۵ نظر
۵۱۲۱
پ

چرا رنگ پرچم گنبد امام حسین(ع) قرمز است؟

علت نصب پرچمهای قرمز رنگ به این دلیل است که اعراب اعتقاد دارند اگر کسی کشته شود و انتقام خونش گرفته نشود بر بالای مزار او پرچم قرمز رنگ نصب می‌کنند بنابراین بر فراز گنبد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز پرچمهای قرمز رنگ افراشته شده است که البته همه ساله در ایام محرم نیز به رنگ مشکی در می‌اید.

خبرگزاری تسنیم: میر مسعود حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار درباره برگزاری مراسمهای سوگواری در دهه اول محرم و روز عاشورا در کربلای معلی اظهار کرد: مراسمهای دهه اول ماه محرم و روز عاشورا با شکوه بسیار فراوانی در کربلای معلی، بین الحرمین و صحنهای مطهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در شب اول ماه محرم پرچمهای قرمز رنگ گنبدهای حسینی و عباسی به احترام ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به پرچم مشکی رنگ تغییر یافت، گفت: علت نصب پرچمهای قرمز رنگ به این دلیل است که اعراب اعتقاد دارند اگر کسی کشته شود و انتقام خونش گرفته نشود بر بالای مزار او پرچم قرمز رنگ نصب می‌کنند بنابراین بر فراز گنبد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز پرچمهای قرمز رنگ افراشته شده است که البته همه ساله در ایام محرم نیز به رنگ مشکی در می‌اید.

سرکنسول ایران در کربلای معلی با بیان اینکه از روزهای اول محرم موکبهای عزاداری در شهر کربلا و اطراف بین الحرمین و خیابانهای منتهی به حرم برپا شد، گفت: موکبها از نخستین روزها فعالیت خود را آغاز کردند که اوج پذیرایی نیز در روزهای نهم و دهم بود که تمامی عاشقان اهل بیت(ع) به هر طریقی از زائران پذیرایی می‌کردند.

حسینیان تصریح کرد: از اکثر شهرهای عراق، کربلای معلی و کشورهای مختلف زائران برای زیارت اهل بیت و سید و سالار شهیدان حضور یافته بودند و جمعیت به حدی بود که گفت می‌شود در روز عاشورا بیش از سه میلیون نفر در کربلا حضور یافتند؛ طبق برآوردها از میان این جمعیت در مجموع حدود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسمهای روزهای گذشته شرکت کردند.

وی، حال و هوای روز عاشورا را وصف ناشدنی دانست و تصریح کرد: در این تمامی بین الحرمین با نور قرمز رنگ و موکتهای به رنگ قرمز تزیین شده بود و سیل عظیم جمعیت به همراه دسته‌های عزاداری بر سروسینه زنان برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش گریستند.

سرکنسول ایران در کربلای معلی حرکت دسته طویریج در روز عاشورا را بسیار مهم و زیبا دانست و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های عاشورا حرکت دسته بسیار طویل و بزرگ طویریج است؛ طویریج منطقه‌ای در اطراف کربلا است که عده‌ای از عاشقان اهل بیت در روز عاشورا و بعد از نماز ظهر به صورت حروله کنان(دوان دوان) از این منطقه به سمت بین الحرمین و حرمهای مطهر حرکت می‌کنند و به عزاداری باشکوهی می‌پردازند.

به گفته حسینیان، بنابر پیش‌بینی‌ها حدود دو میلیون نفر از عاشقان اهل بیت(ع) دیروز با همراهی این دسته حضور یافته و عزاداری کردند که جلوه‌ای بسیار حزن انگیز و زیبا داشت.

وی توضیح داد: مراسمهای روز عاشورا و شام غریبان با حضور سیل عظیم جمعیت برگزار شد و رفته رفته کربلای معلی خلوت می‌شود و همه آماده اربعین حسینی خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جانم فدایت یا حسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بر حسین

    • امیرعلی

      این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست . جانم به فدای تو حسین .

    • بدون نام

      یا مولای روحی فداک

    • زهرا

      ای منتقم خون حسین در ظهورت تعجیل بنما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج