۶۰۸۳۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

افزایش انتقادها به ابتکار جدید مسعود بارزانی

در پی تصمیم انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی مبنی بر تغییر نام این انجمن به «رهبری سیاسی کردستان» عراق، انتقادها در داخل اقلیم افزایش یافت و منتقدین این تصمیم را غیرقانونی اعلام کردند.

خبرگزاری ایرنا: در پی تصمیم انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی مبنی بر تغییر نام این انجمن به «رهبری سیاسی کردستان» عراق، انتقادها در داخل اقلیم افزایش یافت و منتقدین این تصمیم را غیرقانونی اعلام کردند.

جنبش تغییر در اولین واکنش با صدور بیانیه ای این اقدام را فاقد مشروعیت سیاسی و قانونی دانست و تاکید کرد این اقدام تلاشی برای نقض اصول ملی سازی ارگانهای رسمی اقلیم کردستان عراق و بازگشت به عقب می باشد.

همزمان شماری از روزنامه نگاران و سیاسیون اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای تصمیم انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق را به تصمیمات رهبری حزب بعث تشبیه و اعلام کردند، «رهبری سیاسی کردستان- عراق» در هیچ قالب سیاسی و قانونی جای نمی گیرد.

این بیانیه افزود: این رهبری جدید در حالی تشکیل می شود که اقلیم کردستان عراق دارای ارگانهای رسمی و قانونی چون پارلمان و هیات دولت می باشد .

به باور مخالفان تشکیل ارگان جدید در اقلیم کردستان عراق در حالیکه انتظار می رفت با توجه به بحرانهای پیش آمده بعد از همه پرسی، رهبران اقلیم به ارگانهای مشروع و قانونی اقلیم پناه بیاورند اما از فرصت سوء استفاده کرده و بر اوضاع متشنج اقلیم افزودند.

امضا کنندگان بیانیه اتفاقات اخیر را تهدیدی برای اقلیم به حساب آورده و همچنین از احزاب کرد عراقی بدلیل سکوت در مقابل این تصمیمات بشدت انتقاد کرده اند.

انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه به ریاست مسعود بارزانی تشکیل جلسه داد و نام خود را به رهبری سیاسی کردستان- عراق تغییر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج