۶۰۸۳۷۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

منتظری، سوژه روزنامه های راست و چپ شد

روزنامه جوان نوشت: یادداشتي كوتاه در صفحه اول شرق با تيتر «حضور حماسي مردم نجف‌آباد» منتشر شده كه تشييع محسن حججي را بهانه قرار داده تا او را به نفع جريان سياسي خود و تكريم و تطهير آيت‌الله منتظري بهانه كند.

روزنامه جوان نوشت: یادداشتي كوتاه در صفحه اول شرق با تيتر «حضور حماسي مردم نجف‌آباد» منتشر شده كه تشييع محسن حججي را بهانه قرار داده تا او را به نفع جريان سياسي خود و تكريم و تطهير آيت‌الله منتظري بهانه كند.
در يادداشت شرق مردم نجف‌آباد را متأثر از آموزه‌هاي آيت‌الله منتظري دانستند كه باعث شده امثال محسن حججي در آن پرورش يابند: «نجف آباد، شهري كه شهروندانش تحت‌تأثير آموزه‌هاي ديني و آزادي‌خواهانه علماي بزرگ و در رأس آنها مرحوم آيت‌الله العظمي منتظري بود، چنان فرزنداني را در خود پرورش داده كه مي‌توانند بر حسب ضرورت به ميدان‌هاي سخت مبارزه بيايند و از ميان مسئوليت‌هايي كه پذيرفته‌اند، سرافرازانه بيرون آيند و هر كدام افتخار جديدي به نام زادگاهشان بر جاي گذارند.»

مردم نجف‌آباد البته متدين‌اند و انقلابي، اما اين انقلابي بودن ربطي به قائم مقام معزول رهبري ندارد كه مقابل امام ايستاد و خون به دل امام كرد و توسط ايشان عزل شد. نمي‌شود هم انقلابي بود، آن انقلاب اسلامي 57 كه امام رهبرش بود و هم تحت تأثير آموزه‌هاي كسي كه امام برايش اينگونه نوشت كه «با دلي پرخون و قلبي شكسته چند كلمه‌اي برايتان مي‌نويسم تا مردم روزي در جريان امر قرار گيرند... از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرال‌ها و از كانال آنها به منافقين مي‌سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام را از دست داده‌ايد. شما در اكثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگيري‌هايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرال‌ها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند. به قدري مطالبي كه مي‌گفتيد ديكته شده منافقين بود كه من فايده‌اي براي جواب به آنها نمي‌ديدم.» حالا بماند كه حججي چند سال پس از عزل آيت‌الله منتظري از قائم مقامي رهبري توسط امام خميني به دنيا آمد و بماند حججي‌ها و منتظري‌ها براي خيلي‌ها فقط ابزار اثبات سياسي خود هستند.
نفاق گل درشت روزنامه غربگرا
روزنامه کیهان نوشت: یک روزنامه اجاره‌ای به بهانه تشییع باشکوه شهید مدافع حرم محسن حججی، به تمجید از شیخ آلت دست منافقین پرداخت.

روزنامه شرق در مطلبی به قلم مصطفی ایزدی از سیاست‌های باند مهدی هاشمی معدوم نوشت: «پنجشنبه‌ای که گذشت در دیار علم و ایثار، در شهر آیت‌الله منتظری و با فراخوان گروه‌ها و ارگان‌های فعال، انبوه مردمی که نزدیک به 40 روز منتظر پیکر بی‌سر شهیدمحسن حججی بودند، به خیابان‌ها آمدند تا آن شهید عزیز را به سوی آرامستان جنت‌الشهدا بدرقه کنند و به خاک بسپارند. نجف‌آباد، شهر هزاران شهید، اعم از بسیجی و جهادگر و پاسدار، یک بار دیگر خروشید...

شهری که شهروندانش تحت تأثیر آموزه‌های دینی و آزادی‌خواهانه علمای بزرگ و در رأس آنها مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری بود، چنان فرزندانی را در خود پرورش داده که می‌توانند برحسب ضرورت به میدان‌های سخت مبارزه بیایند و از میان مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌اند، سرافرازانه بیرون آیند و هر کدام افتخار جدیدی به نام زادگاهشان بر جای گذارند. پنجشنبه گذشته، همین مردمی که در سال‌های دفاع مقدس، چند روز یک بار، از کار و زندگی‌شان دست می‌کشیدند تا ده‌ها و بعضاً صدها شهید به خون آغشته را تشییع و تا گلزار شهدای نجف‌آباد همراهی کنند، باز به خیابان آمدند تا اراده جمعی و وحدت خود را به مردم ایران و جهان نشان دهند.»

بهانه کردن مراسم تشییع باشکوه شهید حججی برای تمجید از منتظری در حالی است که حضرت امام رسماً به خاطر تحلیل‌های یأس‌آفرین و ضدانقلابی منتظری درباره دفاع مقدس از مردم به ویژه خانواده‌های شهدا عذرخواهی کردند و فرمودند ما برای یک لحظه هم در جنگ پشیمان نیستیم و این جنگ پیروزی‌های بزرگ در آینده به دنبال خواهد داشت (که همان طور هم شد).

مردم شریف نجف‌آباد نیز در ماجرای اخیر به تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرمی اهتمام کردند که قبلاً توسط محافل زنجیره‌ای غربگرا، سرزنش و شماتت می‌شدند. بنابراین محافل مذکور غلط زیادی می‌کنند که بخواهند قیام کم‌نظیر و حماسی مردم برای تشییع یک مدافع مظلوم حرم را مصادره به مطلوب خود کنند.

ضمناً آقای منتظری و امثال روزنامه شرق، در سال 88 دربست در خدمت فتنه نیابتی آمریکا و اسرائیل قرار داشتند؛ فتنه‌ای که سردمداران آن با تروریست‌های فتنه‌گر در سوریه ابراز همدردی می‌کردند. از این جهت نیز، تظاهر روزنامه بدسابقه شرق به همراهی با قافله شهید حججی، نوعی نفاق گل درشت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از روزنامه زرد شرق بیشتر از این انتظار نمی رفت.

    • بدون نام

      حیف درختایی که واسه تأمین کاغذ کیهان و جوان قطع میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج