۶۰۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آدرس خانه‌باغ پایتخت‌نشین‌ها

معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام اینکه در محدوده شهر تهران هیچ برنامه‌ای برای تامین زمین مخصوص باغ‌شهر وجود ندارد از پیش‌بینی مناطقی در شهرهای اطراف پایتخت برای جانمایی زمین‌های ۱۰۰۰ متری خبر داد.

معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام اینکه در محدوده شهر تهران هیچ برنامه‌ای برای تامین زمین مخصوص باغ‌شهر وجود ندارد از پیش‌بینی مناطقی در شهرهای اطراف پایتخت برای جانمایی زمین‌های ۱۰۰۰ متری خبر داد.

محمدرضا محمودی درباره نحوه اجرای طرح رییس‌جمهور مبنی بر واگذاری یک قطعه زمین ۱۰۰۰ متری به هر خانوار برای احداث خانه‌باغ در آنها گفت: در داخل شهر تهران و همین‌طور در حریم شهر زمین قابل ساخت برای باغ‌شهر وجود ندارد، اما مصوباتی در شورای عالی شهرسازی و معماری تنظیم شده که با استناد به آن می‌توان در نقاطی از شهرهای اطراف تهران مجموعه‌هایی از باغ‌شهرها را احداث کرد.

معاون استاندار تهران همچنین تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهرهای اطراف تهران همچون دماوند یا ورامین اجازه استفاده تکه‌هایی از شهر برای باغ‌شهر داده شده است و در چارچوب طرح تفصیلی که هر گونه مجوز ساخت‌وساز در این شهرها بر مبنای آن باید انجام ‌شود، در نظر داریم خانه‌باغ‌ها را در آنها احداث کنیم.

محمودی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا شهرهای اطراف تهران گنجایش تامین ۲۰۰ هزار هکتار زمین برای ۲ میلیون خانوار تهرانی را دارد؟» گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از خانوارهای تهرانی در شهرهای اطراف صاحب باغچه و خانه‌باغ یا ویلاهای مسکونی هستند و در صورتی که طرح جدید دولت نهایی شود، مطمئنا اولویت واگذاری زمین‌ ۱۰۰۰ متری شامل این افراد نمی‌شود. بنابراین ظرفیت طرح برای ساکنان تهران، در حد تامین زمین برای نیمی از دو میلیون خانوار موجود در این کلانشهر خواهد بود.

محمودی تاکید کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی خاصی برای احداث باغ‌شهر در اطراف تهران انجام نمی‌شود و هر گونه اقدام در این خصوص بعد از نهایی‌شدن طرح مدنظر رییس‌جمهور و اخذ موافقت از مراجع رسمی در حوزه شهرسازی و معماری آغاز می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره «مشکل آب» که کارشناسان شهری آن را چالش اصلی برای ساخت باغ‌شهر عنوان می‌کنند، نیز گفت: اگر شیوه توزیع و مصرف آب به همین شکل کنونی سنتی ادامه پیدا کند به مشکل خواهیم خورد، اما در نظر داریم برای احداث این مجموعه‌ها از روش‌های مکانیزه و مدرن آبیاری و آبرسانی‌ شهری استفاده کنیم.

آخرین اطلاعات دفتر حریم شهرداری تهران درباره موقعیت شهرهای اطراف تهران نشان می‌دهد در حال حاضر ۵۰ شهر و بیش از ۳۰۰ روستا و آبادی، به دور پایتخت حلقه زده‌اند.

در خیلی از این شهرها اغلب املاک باغ‌گونه هستند و مالکان اغلب آنها ساکنان فعلی تهران هستند.

معاون عمرانی استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: با اجرای طرح باغ‌شهر قرار نیست مساحت شهرهای اطراف تهران افزایش یابد، بلکه در محدوده کنونی آنها قسمتی از فضای شهر به قطعات ۱۰۰۰ متری تفکیک و واگذار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آدرس خانه‌باغ پایتخت‌نشین‌ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج