۶۰۸۶۷۸
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

هر ساله گزارش های مختلفی از آمار ایمنی خودروها در جاده ها منتشر می شود که برخی به آن بی تفاوت هستند اما این آمار و اطلاعات برای برخی از مصرف کنندگان که قصد خرید ماشین دارند بسیار مهم به نظر می رسد.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: هر ساله گزارش های مختلفی از آمار ایمنی خودروها در جاده ها منتشر می شود که برخی به آن بی تفاوت هستند اما این آمار و اطلاعات برای برخی از مصرف کنندگان که قصد خرید ماشین دارند بسیار مهم به نظر می رسد.
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید
در چهار سال گذشته خودروهای کمپانی های تویوتا، مرسدس های کلاس E و سدان های فورد هیچ موردی از سانحه منجر به مرگ نداشته اند. با توجه به گزارشات و آمار سال 2017 تعداد ماشین های ایمن نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است. در ادامه به معرفی 10 خودروی ایمن حدفاصل سال های 2012 تا 2015 می پردازیم.

لکسوس CT 200h
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

وقتی لکسوس یک کامپکت هیبریدی که از تویوتا پریوس الهام گرفته بود، ساخت، همگان از دغدغه مصرف سوخت بالای این ماشین سخن گفتند. امکانات این ماشین نسبت به مدل های 2011 به طور چشمگیری افزایش یافته است و در بسیاری از ویژگی های ایمنی نیز تقویت شده است.
برای فردی که برای اولین بار سوار این ماشین می شود، حس سواری در تویوتا پریوس که یکی از ایمن ترین ماشین های تویوتا است، به او دست می دهد. ایمنی در لکسوس ct 200h نیز به اندازه تویوتا پریوس بالا است به طوری که حدفاصل سال های 2012 تا 2015 هیچ تصادف منجر به مرگی از این ماشین گزارش نشده است. IIHS نام این ماشین را برای چند سال متوالی در صدر ایمن ترین ماشین های جاده ها قرار داد.

BMW 535i
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

سدان های BMW در سال های اخیر آمار خوبی در کاهش تصادفات منجر به مرگ داشته اند اما این خودروساز بزرگ آلمانی تا قبل از ساخت نسل ششم سری 5 هرگز به این رکوردهای خوب دست نیافته بود. حد فاصل سال های 2010 تا 2016 بر طبق امار رسمی منتشر شده، هیچ تصادف منجر به مرگی برای این مدل از BMW ثبت نشده است. هر دو مدل دو محوره و تک محوره BMW 535i در صدر این لیست قرار می گیرند و این دو مدل لوکس کمپانی BMW را در زمره مدل های اختصاصی و ویژه آن قرار می دهند.

جیپ چروکی
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

یک مدل خاص از جیپ را نمی توان در بین ایمن ترین خودروها در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ پیدا کرد اما در سال ۲۰۱۳، مدل SUV این خودروساز به تنهایی در بین ایمن ترین خودروها دیده می شد. به طوری که در چهار سال متوالی هیچ گزارش منجر به مرگی از تصادفات این مدل جیپ وجود نداشت و این در حالی است که در همان دوران جیپ کامپس در بین خطرناک ترین خودروهای جاده ها قرار داشت، چرا که این SUV کوچک در هر یک میلیون تصادف، جان ۳۹ نفر را گرفته است.

مزدا CX-۹
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

با نگاهی به آمار تصادفات مزدا CX-۹ حد فاصل سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ شاید برخی خریداران از تصمیم خود صرف نظر کنند. کارشناسان IIHS این مدل را در آن سالها در جلوبندی جلو و مقاومت سقف ضعیف ارزیابی کرده اند اما در کمال تعجب، آمار مرگ و میر تصادفات این ماشین در طی این چهار سال، حاکی از هیچ مورد منجر به مرگ بر اثر تصادف با این ماشین بود.

تویوتا تاکوما
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

در کلاس پیک آپ ها، داده ها حاکی از ان هستند که مدل های با ارتفاع کمتر، خطرناک تر از شاسی بلندها هستند. در این کلاس مدل های RAM ۲۵۰۰، نیسان تایتان، نیسان فرونتیر نیز آمار مرگ و میر سرنشینان بالایی داشتند. از طرف دیگر، تاکوماهای دو کابیه که طول بیشتری داشتند، آمار خوبی در حفظ جان سرنشینان از خود بر جای گذاشتند چرا که تنها ۱۳ مورد مرگ در هر ۱ میلیون تصادف با این ماشین ها گزارش شده است.

مرسدس کلاس M
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

مدل های اولیه این ماشین که در سال ۲۰۱۶ تولید شدند در حد کلاس GLE ایمن بودند به طوری که توانستند رتبه های بالایی در تست های ایمنی کسب کنند. به طور کلی این SUV لوکس یکی از ایمن ترین ماشین های حال حاضر در جاده ها محسوب می شود اما مدل ۲۰۱۴ دو محوره آن استثنا است چرا که حتی یک مورد مرگ نیز در طی چهار سال بر اثر تصادف با آن مدل گزارش نشده است.

آئودی A۶
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

خریداران ماشین های لوکس بزرگ انتظار حداکثر ایمنی را از این کلاس دارند و بر طبق گزارشات IIHS نیز همین مورد تایید شده است. با توجه به متوسط مرگ ۳۰ نفر در هر یک میلیون تصادف، تنها مدل BMW ۵۲۸i است که آمار قربانیان تصادفش نصف این عدد است و سدان های کلاس E نیز تقریبا به حد ایمنی نرمال نزدیک هستند اما مدل دو محور آئودی A۶ تنها ماشینی در این کلاس است که هیچ کشته ای در چهار سال نداشته است.

لکسوس RX۳۵۰
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

وقتی لکسوس RX در سال ۲۰۱۰ بازطراحی شد، کارشناسان خودرو متوجه تغییرات زیاد در بخش های مختلف این مدل شدند. به طوری که تغییرات این SUV آنقدر زیاد بود که این مدل در بین ده مدل برتر نظرسنجی مصرف کنندگان در آن سال قرار گرفت و بالاترین نمرات تست ایمنی را نیز از IIHS کسب کرد. کارشناسان IIHS بالاترین نمرات ایمنی را به این ماشین اختصاص دادند و چند سال بعد این نمرات در عمل به اثبات رسیدند چرا که هیچ سرنشینی بر اثر تصادف با این ماشین در حد فاصل سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ طعم مرگ را نچشید.

فولکس واگن تیگوان
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

با افزایش محبوبیت SUV های کوچک در سالهای اخیر، خریداران این خودروها به میزان ایمنی انها بیش از پیش دقت می کنند. اما در طی چهار سال منتهی به ۲۰۱۵ تنها مدل فولکس واگن تیگوان عملکرد بهتری نسبت به دیگر مدل ها در این کلاس داشتند. البته کیا اسپورتیج و تویوتا RAV۴ با ۱۳ تصادف منجر به مرگ عملکرد قوی در این کلاس از خود نشان دادند اما هیچ کدام به نزدیکی رکورد تیگوان دو محوره هم نرسیدند.

آئودی Q۷
با ۱۰ خودروی ایمن در جاده‌ها آشنا شوید

موسسه IIHS تنها سه مدل از کلاس SUV های بزرگ شیک را در حفظ جان سرنشینان برتر از دیگر مدل ها دانسته که اولی پورشه کاین (۹ مرگ در هر ۱ میلیون تصاف) دومی لکسوس GX (۸ مرگ در هر ۱ میلیون تصادف) و دیگری آئودی Q۷ است که با اختلاف زیاد نسبت به دو مدل دیگر در صدر این کلاس از نظر ایمنی قرار می گیرد چرا که هیچ مورد تصادف منجر به مرگی حد فاصل سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای این ماشین حتی در تصادفات سنگین ثبت نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما پراید یادشون رفته. لعنت به استکبار جهانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج