۶۰۸۷۲۳
۱۳ نظر
۵۰۲۳
۱۳ نظر
۵۰۲۳
پ

مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

زندگی در پایتخت هر ماه تقریبا به اندازه ۱۰ شهر برتر دنیا خرج روی دست تان می گذارد.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: زندگی در پایتخت هر ماه تقریبا به اندازه ۱۰ شهر برتر دنیا خرج روی دست تان می گذارد.

طبق گزارش اخیر مجله اکونومیست که با همکاری موسسه زیرمجموعه ای شرکت یعنی ELU منتشر شده است، تهران سریع ترین رشد را بین شهرهای مناسب برای زندگی دارد. شهرهایی که در صدر آنها ملبورن استرالیا قرار داشته و در قعر آن شهر دمشق سوریه. با اینکه در بین ۱۴۰ پایتخت مناسب برای زندگی تهران در رتبه ۱۲۷ قرار گرفته است، ولی با گرفتن امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ هر ساله در حال ارتقای رتبه خود بوده و در حال تبدیل شدن به یک شهر خوب برای زندگی است.

معیارهای تعیین یک شهر خوب برای زندگی بسیار متنوع بوده و عواملی مثل وضعیت سلامتی تا وضعیت آلودگی هوا و غیره را شامل می شود. ولی در این مطلب ما به سراغ وضعیت اقتصادی رفتیم تا ببینیم تهران به نسبت 10 شهر برتر دنیا برای زندگی چه هزینه هایی برای یک نفر می تراشد و چقدر زندگی در تهران نسبت به دیگر شهرهای برتر دنیا اقتصادی است.

تهران
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

تهران به عنوان شهری که سریع ترین رشد کیفی را در بین شهرهای مناسب برای زندگی دارد، از لحاظ هزینه های شهری گران قیمت محسوب می شود. میانگین درآمد در این شهر حدود یک میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. میانگین هزینه اجاره هر خانوار تهرانی حدود 24 هزار تومان به ازای هر مترمربع حساب شده است. یعنی برای یک آپارتمان 70 متری حدود یک میلیون و 700 هزار تومان اجاره پرداخت می کنید.
قبض های خدماتی در تهران ارزان هستند و مجموعه هزینه های آب و برق و گازتان معمولا حدود ماهی 30 تا 40 هزار تومان تمام می شود. هزینه های رفت و آمد در تهران بسیار متغیر است و بستگی به این دارد که از خودرو و حمل و نقل عموی استفاده کنید. ولی با خودرو حدود 480 هزار تومان در ماه و با حمل و نقل عمومی چیزی بین 200 تا 300 هزار تومان باید پرداخت کنید. یک وعده غذایی ساده در تهران نیز تقریبا حدود 15 هزار تومان برای شما آب می خورد.

شهر هامبورگ آلمان

لقب «دروازه ورود به جهان» برای هامبورگ اگرچه کمی جسورانه است، اما دومین شهر بزرگ آلمان و بزرگ ترین بندر اروپا، هیچ وقت یک شهر کم ادعا نبوده است؛ هامبورگ از قرون وسطا تاکنون در تجارت جهانی نقش آفرینی کرده و هنوز هم به عنوان یک شهر ثروتمند در اروپا شهرت دارد.

هامبورگ ترکیبی از فضای یک شهر مدرن همراه با جاذبه های دریایی منحصر به فرد و مناظر فوق العاده زیبا است. برای گشت و گذار در هامبورگ همیشه زمان کم می آورید، زیرا تفریحات این شهر سبز تمامی ندارد. در هامبورگ، دو هزار و 300 پل زیبا و دیدنی وجود دارد که این رقم از مجموع پل های ونیز و آمستردام هم بیشتر است.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: 10 میلیون و 300 هزار تومان

اجاره: ۸۹۵ دلار، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قبض های خدماتی: 267 دلار، حدود یک میلیون تومان

هزینه های رفت و آمد: ۹۸ دلار، حدود ۳۸۰ هزار تومان

یک وعده غذایی: 13 دلار، حدود 51 هزار تومان

شهر هلسینکی فنلاند

هلسینکی یکی از شهرهایی است که در سواحل خلیج فنلاند و در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است. امروزه پایتخت فنلاند یک منطقه شهری مدرن و زیبایی است که حدود ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارد. هلسینکی به خاطر معماری خیره کننده اش مشهور است که در ترکیب با خیابان هایی در سطح جهانی و مناظر زیبایی که در شب به وجود می آیند، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

شهری تمیز، بسیار سازمان دهی شده و البته گران، از دیدگاه اغلب گردشگران، هلسینکی به گرانی شهری همچون استکهلم نیست، اما در مقایسه با شهرهای نزدیک اروپایی گران تر محسوب می شود.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: 2930 دلار، حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان

اجاره: ۱۱۳۸ دلار، حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قبض های خدماتی: 162 دلار، حدود 640 هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: ۶۵ دلار، حدود ۲۵۰ هزار تومان

یک وعده غذایی: 14 دلار، حدود 55 هزار تومان

شهر آکلند نیوزیلند

آکلند نیوزیلند در سال 1350 بعد از میلاد مسیح به دلیل حاصل خیز بودن توسط قبیله مائوری ساخته شد، بعد از ورود اروپایی ها، جنگ هایی در این منطقه درگرفت و بسیاری از آثار تاریخی و سنت های فرهنگی این منطقه برای همیشه از بین رفت. امروزه آکلند با جمعیتی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر تقریبا یک سوم جمعیت نیوزیلند را در خود جای داده است و به همین علت است که یکی از نام های آکلند ابرشهر است. شهر آکلند نیوزیلند دارای بزرگترین بندر در نیم کره جنوبی است. این شهر بالاترین سرانه قایق های بادبانی در جهان را داراست و یکی از امن ترین شهرهای جهان است.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: 2921 دلار، حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان

اجاره: ۱۲۵۲ دلار، حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

قبض های خدماتی: 134 دلار، حدود 520 هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: ۱۴۶ دلار، حدود ۵۷۰ هزار تومان

یک وعده غذایی: 11 دلار، حدود 43 هزار تومان

شهر پرت استرالیا

پرت، بزرگ ترین شهر استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ استرالیا، در دوازدهم ژوئن سال ۱۸۲۹ میلادی توسط کاپیتان جیمز استرلینگ به عنوان مرکز مستعمره رودخانه سوان تاسیس شد و رفته رفته به سمت شهری تمیز، دوستانه، قابل دسترس و زیبا توسعه یافت. پرت امروزه به میزان مهمی برای انجام انواع فعالیت های تفریحی و س احلی تبدیل شده است. این شهر در لبه اقیانوس هند قرار دارد، از این رو مرکز تجارتی و گردشی مهم و رقیب سیدنی و ملبورن محسوب می شود، با این وجود تا حدی می توان آن را دورافتاده ترین شهر بزرگ جهان نامید.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: ۳۴۴۴ دلار، حدود ۱۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان

اجاره: 1306 دلار، حدود پنج میلیون و 425 هزار تومان

قبض های خدماتی: ۱۳۴ دلار، حدود ۵۳۰ هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: 103 دلار، حدود 400 هزار تومان

یک وعده غذایی: ۱۵ دلار، حدود ۵۹ هزار تومان


شهر آدلاید استرالیا

این جزیره در سال ۱۶۲۷ توسط دریانوردان هلندی مشاهده شد اما تا دو قرن بعد مورد توجه قرار نگرفت. در سال ۱۸۳۴ دولت بریتانیا قانونی تصویب کرد که به موجب آن استرالیای جنوبی به عنوان ایالتی مستقل شناخته شد و کم کم ساکنان آزاد (و نه محکومین) به آنجا رفته و شهر آدلاید را پایه گذاری کردند. آدلاید مرکز ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا است. آدلاید در میان شهرهای استرالیا دارای تمیزترین و پاکیزه ترین آب و هوا بوده و میزان آلودگی در این شهر در حدود صفر است. از اواسط قرن ۱۹ میلادی، آدلاید با نام «شهر کلیساها» شناخته می شود.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: ۲۸۴۹ دلار، حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

اجاره: 1237 دلار، حدود چهار میلیون و 800 هزار تومان

قبض های خدماتی: ۲۲۵ دلار، حدود ۸۸۰ هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: 96 دلار، حدود 380 هزار تومان

یک وعده غذایی: ۱۳.۵ دلار، حدود ۵۳ هزار تومان

شهر کلگری کانادا

این شهر در جنوب غربی کشور کانادا قرار دارد و مرکز انرژی و فعالیت های نفتی در شمال قاره آمریکا محسوب می شود. شهر کالگری با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا و پرجمعیت ترین شهر آلبرتا است. در این شهر زبان انگلیسی زبان روزمره به شمار می آید ولی کارمندان دولتی موظف به تسلط بر زبان فرانسه نیز هستند. کالگری امکانات تفریحی متعددی را با هزینه کم در اختیار گردشگران می گذارد. گشت و گذار در پارک های متعدد و صعود از قله ها و ارتفاعات اطراف شهر از تفریحات متنوعی است که در این شره می توانید از آنها لذت ببرید.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: 3120 دلار، حدود 12 میلیون و 300 هزار تومان

اجاره: ۹۵۰ دلار، حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

قبض های خدماتی: 144 دلار، حدود 570 هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: ۸۱ دلار، حدود ۳۲۰ هزار تومان

یک وعده غذایی: 12 دلار، حدود 47 هزار تومان

شهر تورنتو کانادا

تورنتو که در ابتدا متعلق به بریتانیا بود، از سال ۱۷۹۳ شکل شهری به خود گرفت و در سال ۱۸۳۴ به عنوان شهری مستقل، تشکیل شد. این شهر که مرکز استان انتاریو به شمار می رود، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر کشور کانادا نیز محسوب می شود. این شهر چندملیتی، علاوه بر جاذبه های شهری، از مراکز مهم اقتصادی و تجاری در جهان است. تورنتو با پیشرفت چشمگیر خود در سال های اخیر، به یکی از مقاصد گردشگری و حتی مهاجرتی تبدیل شده است. نام «تورنتو» از واژه ای سرخپوستی (Tkaronto) به معنی «محلی که درختان در آب می رویند» وام گرفته شده است.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: ۲۸۳۰ دلار، حدود ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

اجاره: 1345 دلار، حدود سه میلیون و 530 هزار تومان

قبض های خدماتی: ۱۰۳ دلار، حدود ۴۰۰ هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: 117 دلار، حدود 460 هزار تومان

یک وعده غذایی: ۱۲ دلار، حدود ۴۷ هزار تومان

شهر ونکوور کانادا

ونکوور شهری ساحلی در ایالت بریتیش کلمبیا (British Columbia) در کشور کانادا است. این شهر حدود ۲.۳ میلیون نفر جمعیت دارد و سومین کلان شهر بزرگ کشور و پرجمعیت ترین شهر در کانادای شرقی است. شهر ونکوور با ۶۴۰ هزار نفر جمعیت، هشتمین شهر بزرگ در بین شهرهای کانادایی بوده و در سال ۱۸۸۶ رسما به یک شهر مستقل تبدیل شده است. بیش از ۴۰ درصد از جمعیت ونکوور، انگلیسی تبار و ۳۰ درصد فرانسوی هستند و عده زیادی آلمانی، ایرانی، هلندی و اوکراینی نیز در این شهر زندگی می کنند.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: ۲۴۷۰ دلار، حدود ۹ میلیون و ۷۰۰هزار تومان

اجاره: 1443 دلار، حدود پنج میلیون و 680 هزار تومان

قبض های خدماتی: ۶۴ دلار، حدود ۲۵۰ هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: 75 دلار، حدود 290 هزار تومان

یک وعده غذایی: ۱۲ دلار، حدود ۴۷ هزار تومان

شهر وین اتریش

وین را می توان یکی از بهترین و بزرگترین شهرهای اروپایی نامید. این شهر برای قرن ها پاتوق حاکمان هابزبورگ امپراطوری اتریشی- مجارستانی بوده است. این امپراطوری سال ها پیش از بین رفته است، اما باقی مانده های آن تاکنون به خوبی حفظ شده اند. وین شهری است پر از افتخارات هنری گذشته که به لطف میراث فرهنگی نوابغ هنری به جا مانده است. شهری پر از معماری های تاریخی که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. وین در اغلب طول سال آب و هوایی مطلوب دارد و مشخصا تابستان با وجود بهترین آب و هوا شلوغ ترین فصل به شمار می رود.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: ۲۲۴۷ دلار، حدود هشت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

اجاره: 939 دلار، حدود سه میلیون و 700 هزار تومان

قبض های خدماتی: ۲۰۵ دلار، حدود ۸۰۰ هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: 53 دلار، حدود 200 هزار تومان

یک وعده غذایی: ۱۱ دلار، حدود ۴۳ هزار تومان

شهر ملبورن استرالیا

اگر به ملبورن سفر کنید احتمالا هیچ وقت یک فرد نیازمند را در کوچه های این شهر نخواهید دید. این طبیعی است اما بد نیست بدانید که ملبورن، قابل زیست ترین شهر برای زندگی در دنیا است! این به آن معناست که استاندارد زندگی در این شهر به اندازه ای بالاست که هیچ جای دیگری برای زندگی کردن در این کره خاکی بهتر از ملبورن نیست. پنج معیار اصلی برای انتخاب این شهر شامل ثبات، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، محیط زیست و تحصیلات می شود. جالب است بدانید تقریبا نصف جمعیت ملبورن در این شهر و حتی در استرالیا به دنیا نیامده اند.
مقایسه هزینه زندگی در تهران، با شهرهای برتر دنیا

میانگین هزینه های ماهانه

درآمد: 3393 دلار، حدود 13 میلیون و 360 هزار تومان

اجاره: ۱۳۳۷ دلار، حدود پنج میلیون و ۲۶۰ هزار تومان

قبض های خدماتی: 160 دلار، حدود 630 هزار تومان

هزینه های رفت و آمد: ۱۱۵ دلار، حدود ۴۵۰ هزار تومان

یک وعده غذایی: 12دلار، حدود 47 هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه خودتون هم روتون نشده تهران رو تو لیست بیارید.
      تو بقیه کشورها حدود نصف درآمد ماهانه برای فرد باقی میمونه در حالی که تو تهران با میانگین 1ونیم میلیون درآمد باید فقط 1و700 داد اجاره .12

    • بدون نام

      آلودگی و گرانی مسکن و ترافیک کشنده! خدا به داد تهرانی ها برسه

    • بدون نام

      مجموعه هزینه های آب و برق و گازتان معمولا حدود ماهی 30 تا 40 هزار تومان تمام می شود !!!!!!!!!!!!!!!
      فکر کنم منظورتون خونه ای خالی ار سکنه بوده .
      خخخخخخ

    • رضا

      قبض حدود 30 الی 40 هزار تومان؟؟؟
      زمستونا که قبض گاز زیر 100-120 تومن نیست
      تابستونا هم قبض برق کمتر از 50 تومن نمیاد!
      سایر قبوض هم بماند...
      در ضمن اینکه جمعیت تهران به طور وحشتناکی رو به افزایشه و هر ساله تعداد زیادی از هموطنان سایر شهرها و شهرستان ها به تهران مهاجرت میکنند به گونه ای که زندگی روزمره برای تهران به سختی پیش میرود!
      نمود بارز آن ترافیک های صبح گاهی و عصرگاهی معابر میباشد.
      از سایر معضلات نیز میتوان به هزینه ی بالای مسکن اشاره کرد!
      امیدوارم نظرم تایید بشه

    • بدون نام

      من فقط خندیدم
      هزینه های تهران انقدره

    • بدون نام

      یا تایپتون مشکل داره یا منبع گزارشتون
      لااقل به عقلتون مراجعه کنید جدا هزینه قبض اب و برق ۳۰_۴۰ تومنه!!!! باقی امار هاتون هم مورد دار
      لطف بفرماید بگید این تهران چقدر بیکارداره خیلی ها همون درامد یک ونیم را هم ندارند یا فقط یکی از زوجین شاغله

    • Saraaaa

      واقعا این چرت و پرتارو از کجا گیر میارید و‌می نویسید
      تهران ک همش شده ترافیک. دو و دم. آلودگی بعد شده رو ب پیشرفت و بهبودی
      با این وضع ی جای خوب بر زندگیه؟؟؟؟
      بر بزرگا ک فامیلی همه جمعن و بخور بخوره خیلی هم خوبه ....

    • ناشناس

      داخل ایران هزینه ها سه برابر دستمزد دریافتی هست متاسفم برای تک تک ایرانیها

    • علیرضا

      واقعا چرت گفتی

    • عبد الله

      سلام علیکم مجبور نیستید تهران زندگی کنید ایران این همه شهر داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا متاسفم
        تفکر مسئولین ما هم مثل شماست

    • امین

      رو چه حساب تبدیل قیمت ها رو با دلار مرجع انجام دادید؟

    • محمد

      تهران در صورتی که از موقعیت شغلی عالی برخوردار باشید، بهترین گزینه برای زندگی و پیشرفت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج