۶۰۸۷۸۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!

وینفرد شفر سرمربی جدید استقلالی‌ها، بهترین دوران مربیگری را در کشورهای حوزه خلیج فارس گذرانده است.

وبسایت نود: استقلال پس از ۱۵ سال، دوباره سراغ یک مربی خارجی رفته و مثل دفعه قبل هم یک مربی آلمانی را انتخاب کرده است. شفر ۱۷ سال است در سطح اول اروپا مربیگری نکرده اما کارنامه خوب او در آفریقا و آسیا، استقلالی‌ها را به آینده باشگاه‌شان امیدوار می‌کند. به خصوص که شفر، تنها قهرمانی لیگش را هم در کشور امارات بدست آورده و اصول مربیگری در قاره آسیا را خوب می‌داند.

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!

کارلسروهه

شفر سال ۱۹۸۶، سرمربی کارلسروهه شد و سال اول، این تیم را به بوندسلیگا برگرداند. حضور در کارلسروهه، موفق‌ترین دوران مربیگری شفر بود و او ۱۱ فصل، روی نیمکت کارلسروهه در بوندسلیگا نشست. سال ۹۶، شفر با کارلسروهه تا فینال جام حذفی آلمان جلو رفت و به کایزرسلاوترن باخت. در همان فصل رویایی، تیم او تا فینال اینترتوتو هم جلو رفت و قهرمان شد. فصل ۱۹۹۷/۹۸، کارلسروهه با شفر قعر جدول بود و مسئولان باشگاه هفته بیست و هفتم او را اخراج کردند. البته اخراج شفر هم کمکی به کارلسروهه نکرد و این تیم با قرار گرفتن در رده شانزدهم دوباره به بوندسلیگا ۲ رفت. بهترین رده شفر با کارلسروهه، قرار گرفتن در جایگاه ششمی بوندسلیگا بود و یک بار پانزدهمی و در نهایت فرستادن تیم به دسته پایین‌تر، بدترین روزهای او را ساختند.

اشتوتگارت

با وجود پایان ضعیف در کارلسروهه، سال ۹۸ اشتوتگارت سراغ این مربی رفت و او را انتخاب کرد. نتایج بسیار ضعیف شفر، باعث شد حضور او در اشتوتگارت قبل از زمستان و نیم فصل اول به پایان برسد. شفر هفته پانزدهم و سپس شکست در جام حذفی، اخراج شد و اشتوتگارت هم آخر فصل در رده یازدهم قرار گرفت. پیش از اخراج، شفر اشتوتگارت را از جام یوفا هم حذف کرده بود.

بروسیا برلین

نتایج ضعیف در اشتوتگارت، پایان کار شفر در سطح اول فوتبال آلمان بود. او فصل بعد، به عنوان مربی جانشین و از هفته بیست و چهارم به بروسیا برلین در بوندسلیگا ۲ رفت. فصل اول شفر در ۱۱ بازی فقط سه مسابقه را برد اما در این باشگاه ماند و تیم هم در رده ششم قرار گرفت. فصل دوم، نتایج شفر بدتر شد و تیم او فصل را در رده سیزدهم تمام کرد. شفر ۹ مسابقه از ۱۰ مسابقه آخر را باخت تا برای همیشه، پرونده مربیگری‌اش در آلمان بسته شود.

کامرون

بعد از حدود یک سال بیکاری، شفر مربی تیم ملی کامرون شد. تیم او بلافاصله، به جام ملت‌های آفریقا رفت و به قهرمانی رسید. پس از آن در جام جهانی ۲۰۰۲ نتوانست از گروهش صعود کند اما رسیدن به فینال جام کنفدراسیون‌ها و شکست مقابل فرانسه، دوباره شفر در سطح اول فوتبال جهان مطرح کرد. پس از آن، شفر در جام ملت‌های ۲۰۰۴ و انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ ناکام بود و شغلش در کامرون را از دست داد.

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!

الاهلی

بیکاری شفر بعد جدایی از کامرون، طولانی نبود و او بلافاصله به امارات رفت و سرمربی الاهلی شد. هفته‌های پایانی فصل ۲۰۰۴/۰۵ شفر روی نیمکت الاهلی بود و با این تیم هفتم شد. فصل بعد، شفر تیم قدرتمندتری ساخت و برای اولین و آخرین بار، با یک تیم باشگاهی به قهرمانی لیگ رسید. نتایجی که به لحاظ آماری، بهترین نتایج شفر در دوران مربیگری بودند.

العین

شفر بعد جدایی از الاهلی، مدتی بیکار بود و سال ۲۰۰۷ مربی العین شد. العین سال اول که شفر را به عنوان مربی جانشین آورده بود، ششم شد و سال دوم هم او را نگه داشت. فصل بعد شفر العین را به رده سوم رساند و مدیران باشگاه را راضی نگه داشت. شفر با العین، به قهرمانی جام ریاست جمهوری، جام اتصالات و سوپرجام این کشور هم رسید. سال سوم اما العین نتایج خوبی نگرفت و شفر اواسط فصل برکنار شد. العین در پایان همان فصل هم به رده سوم رسید.

اف‌سی باکو

نتایج خوب شفر در امارات باعث شد قبل از پایان فصل، دوباره تیم بگیرد و سرمربی اف‌سی باکو شود. او در پایان فصل ۲۰۰۹/۱۰ با این تیم چهارم شد. فصل دوم، نتایجش ضعیف‌تر شد و کارش را از دست داد. اف‌سی باکو در پایان فصل ۲۰۱۰/۱۱ در رده ششم قرار گرفت و دوران شفر در این کشور، بخاطر نتایج ناموفق طولانی نشد.

تایلند

شفر بعد از آذربایجان مسافر تایلند شد و تیم ملی این کشور را مربیگری کرد. شفر با تایلند در رده آخر گروهش در انتخابی جام جهانی بود و فقط یک برد داشت. در نهایت دو باخت پیاپی در انتخابی جام ملت‌های آسیا، سال ۲۰۱۳ پرونده شفر را بست.

موانگتونگ

شفر چند هفته، به عنوان مربی موقت روی نیمکت موانگتونگ تایلند نشست. دورانی حدودا یک ماهه که با انتخاب سرمربی جدید، به پایان رسید.

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!

جامائیکا

آخرین سرمربیگری شفر پیش از استقلال، حضور در کشور جامائیکا بود. شفر نتوانست جامائیکا را به جام جهانی برساند اما قهرمانی جام منطقه کارائیب و رسیدن به فینال جام طلایی کونکاکاف، باعث شد کارنامه او در این کشور موفق و قابل قبول باشد. شفر جایگاه خوبی در جامائیکا داشت اما حذف از کوپا آمریکا با سه شکست و شروع بد دوباره در مسابقات انتخابی جام جهانی، باعث شد بیکار شود. بیکاری که حدود یک سال طول کشید تا استقلال، سراغ این مربی آلمانی بیاید.

جایگاه تیم‌های باشگاهی شفر در پایان فصل لیگ

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!

سابقه کامل مربیگری وینفرد شفر؛ پیرمرد و دریا!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه هیچ جایی موفق نبوده !!! با تور گرفتی اینو آقای افتخاری

    • بدون نام

      خدابخیرکنه این مربی بااین رزومه استقلال ومیبره دسته اول خاک برسرهیئت مدیره که پول بیت المال واینجوری داره میریزه توجوی آب.مًل روزروشنه که بااین آقاهم نتیجه نمیگیرن بعدش قطع همکاری میکنن وازاونجایی که باشگاه پول نداره شکایت به فیفاوخیلی مسائل دیگه .من موندم که تاکی بایدچوب بی تدبیری این مدیرای ناکارآمدوبخوریم خسته شدیم خسته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکرکنم الان دیگهدحناق حناق گرفته باشی انشالله

    • بدون نام

      داغونه که

    • علبرضا شاهسون

      یعنی واقعا مسولین باشگاه استقلال نگاه به سوابق این مربی نکردن!؟خریدنش

    • بدون نام

      برو شفر فقط برو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج