۶۰۸۸۲۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کوتاهترین دوران های مربیگری در لیگ فوتبال ایران

علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس تهران که تنها چند هفته از حضورش بر روی نیمکت نفت تهران می گذشت، سرانجام از این تیم جدا شد و نیمکت تیمش را به همان مربی که از او گرفته بود، پس داد.

وبسایت نود: عمر مربیگری علی کریمی در نفت تهران یا نفت طلاییه بسیار کوتاهتر از چیزی بود که اهالی فوتبال تصورش را می کردند؛ کریمی فقط سه هفته در لیگ برتر مربیگری کرد و با کسب یک برد، یک باخت و یک مساوی از این تیم جدا شد تا یکی از کوتاهترین دوران حضور مربیان در لیگ برتر رقم بخورد. البته حضور سه هفته ای علی کریمی کوتاهترین دوران فعالیت یک مربی در لیگ برتر نیست و در همین لیگ برتر نمونه هایی از همکاری های بسیار کوتاه مربیان با باشگاهها وجود داشته است. در ادامه نگاهی به کوتاهترین دوران حضور مربیانی خواهیم پرداخت که به عنوان مربی دائمی یک تیم انتخاب شده اما وقوع برخی اتفاقات باعث شد تا دوران فعالیت این مربیان حتی کوتاهتر از یک مربی موقت باشد. لازم به ذکر است که در این گزارش مربیان موقت اصلاً لحاظ نشده اند.

اکبر میثاقیان (ابومسلم مشهد) یک بازی

ششمین دوره لیگ برتر با برگزاری یک دیدار بسیار حساس و تماشایی بین تیم های ابومسلم مشهد و پرسپولیس تهران در مشهد مقدس در همان هفته اول کلید خورد. میثاقیان که راه و روش بازی با تیم های بزرگ را خوب می داند، به مصاف پرسپولیس دنیزلی رفت و در این بازی خانگی با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت. اما عجیب تر از پیروزی شیرین ابومسلم، استعفای میثاقیان در پایان بازی و در همان هفته اول بود. علت جدایی میثاقیان وجود اختلافات بین این مربی با خداداد عزیزی عنوان می شد؛ مربی که بعد از رفتن میثاقیان جای او را روی نیمکت ابومسلم گرفت.

امیر قلعه نویی (ملوان انزلی) دو بازی

قلعه نویی در حالیکه چند روزی به شروع لیگ برتر پانزدهم بیشتر باقی نمانده بود، به عنوان مربی ملوان انزلی معرفی شد. قلعه نویی از همان اولین مصاحبه خود بر حل مشکلات مالی تأکید داشت و این مسئله را شرط اصلی خود برای حضور در ملوان عنوان می کرد. پرافتخارترین مربی لیگ برتر در همان دو هفته ای که رسماً مربی ملوان بود، اصلاً روی نیمکت این تیم ننشست و از روی سکوها بازی شاگردانش را تماشا می کرد. مربی سابق استقلال و تیم ملی که امید زیادی به وعده های مسئولان باشگاه و حل مشکلات مالی این تیم نداشت، تنها بعد از گذشت دو هفته اول بازیها از قوی سپید انزلی جدا شد.

کوتاهترین دوران های مربیگری در لیگ فوتبال ایران

مجتبی تقوی (مس کرمان) پیش از شروع بازیها

مجتبی تقوی برای هدایت مس کرمان در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده بود و قصد داشت از بیژن طاهری هم در کادر فنی خود استفاده کند. اما اتفاقی عجیب باعث شد تا شرایط کار در کرمان برای این دو مربی فراهم نباشد. بیژن طاهری در گفتگو با رسانه ها ماجرا را اینگونه تعریف کرده بود که پیش از سفر به کرمان یکی از مربیان بومی مس از من خواست برای مربیگری به کرمان نروم، اما من به اقتضای شغلم و به درخواست مسئولان باشگاه و مجتبی تقوی به کرمان سفر کردم اما به محض ورود به زمین محل تمرین حدود ۳۰ - ۴۰ نفر سر من ریختند و با چوب و شلنگ مرا زدند و می گفتند مگر فلانی (مربی بومی مس) به تو نگفت که به کرمان نیا؟ و ..... پس از این اتفاقات، بیژن طاهری حاضر به ادامه کار در مس نشد و مجتبی تقوی هم در حمایت از همکارش از سمت خود استعفا داد و در فاصله یک روز مانده به شروع بازیها، عطای کار در کرمان را به لقایش بخشید.

ورنر لورانت (سایپا) ۵ بازی

سایپا در فصل ششم لیگ را طوفانی آغاز کرد و در ۵ بازی با هدایت ورنر لورانت مربی سرشناس آلمانی به ۱۳ امتیاز دست یافت اما این مربی نام آشنا به طور ناگهانی و غیرمنتظره سایپا را ترک کرد و دیگر هم به فوتبال ایران بازنگشت. علی دایی به جای او هدایت سایپا را تا پایان فصل بر عهده گرفت و این تیم را قهرمان ششمین دوره از رقابت های لیگ برتر ایران کرد. لورانت پس از خروج از ایران در مصاحبه ای با نشریه کیکر، دلایل جدایی اش از سایپا را اینگونه بیان کرده بود: حواشی تیم سایپا زیاد بود و من این مسئله را دوست نداشتم، هیچ کس در آنجا مسئولیت پذیر نبود و مسئولان به وعده هایی که داده بودند اصلاً عمل نمی کردند. در ایران خودم مسئول همه کارها بودم از سازماندهی تیم گرفته تا هرس کردن چمن زمین. به همین علت تصمیم گرفتم به کارم در تیم سایپا خاتمه دهم.

کوتاهترین دوران های مربیگری در لیگ فوتبال ایران

نصرالله عبداللهی (استقلال) یک بازی

مورد آخر مربوط به سال های قبل از لیگ برتر فوتبال است؛ سرپرست امروز استقلال در سال ۱۳۷۳ یک تیم ورشکسته را تحویل گرفت و در حالیکه کمتر کسی به موفقیت این تیم امید داشت، عمو نصی با کمک بهتاش فریبا استقلال را متحول کرد و در پایان فصل آبی پوشان را به مقام نایب قهرمانی جام آزادگان رساند. اما فصل بعد استقلال در بازی اول برابر برق شیراز در ورزشگاه آزادی به میدان رفت؛ در این بازی سرپرست استقلال به نصرالله عبداللهی اطمینان می دهد که داریوش یزدی بازیکن فصل قبل استقلال اهواز و تازه وارد آبی های تهران برای حضور در میدان هیچ مشکلی ندارد و عبداللهی از یزدی در ترکیب تیمش استفاده می کند. پس از این دیدار، در حالیکه استقلال بازی را با یک گل به برق شیراز واگذار کرده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه بازی را سه بر صفر به سود برق اعلام کرد، و داریوش یزدی و کاظم اولیایی را به ترتیب شش ماه و دو سال محروم کرد. در پی این اتفاقات، نصرالله عبداللهی مربی موفق استقلال برای همیشه از این تیم رفت و دیگر به عنوان مربی روی نیمکت آبی پوشان ننشست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرکی

      این‌چیزاتوفوتبال‌ماعادیه‌که‌زیرپاهمکارامونوخالی‌کنیم،اقای‌مالک‌باشگاه.نفت‌وقتی‌اومددرخشانوبرکنارکردامااقای‌درخشان‌چون‌تیمی‌مثل‌اول‌فصل‌نداشت‌باززیرپای‌‌کریمی‌روخالی‌کردتااونوبرگردونن‌والابعدازاخراج‌چرابه‌اقای‌مالک‌زنگ‌بزنه‌وبگه‌من‌واسه‌کمک‌حاضرم‌چون‌دفه‌پیشم‌بالابی‌کاروازعلی‌گرفته‌بوداقای‌درخشان‌خجالت‌بکش‌منم‌یه‌پرسپولیسیم‌اماخجالت‌میکشم‌امثال‌توتوباشگاه‌بودن‌ابروی‌مرداروبردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج