جاباما
۶۰۸۹۲۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خشم آنی، انگیزه‌ ای برای قتل شوهر خواهر

مرد جوانی که متهم است با واردکردن چاقو به سفیدران شوهرخواهرش، او را به قتل رسانده است، از قصاص معاف و با حکم دیوان عالی کشور به پرداخت دیه محکوم شد.

روزنامه شرق: مرد جوانی که متهم است با واردکردن چاقو به سفیدران شوهرخواهرش، او را به قتل رسانده است، از قصاص معاف و با حکم دیوان عالی کشور به پرداخت دیه محکوم شد.
رسیدگی به این پرونده، ٩ شهریور سال ٩٣ با اعلام درگیری خونین مرد جوانی با شوهرخواهرش که هر دو در یک رستوران در جاده فشم کار می‌کردند، در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران با حضور در محل، متوجه شدند داماد ٣٥ساله به نام سپهر که از ناحیه سفیدران پا زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد؛ اما به دلیل شدت خونریزی، جان خود را از دست داد و برادرزن او به نام فرهاد، از محل فرار کرده است.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان فرهاد را شناسایی و او را در روز ٢٣ شهریور بازداشت و از او بازجویی کردند. به‌این‌ترتیب، با اعتراف فرهاد به چاقوکشی خونین و تکمیل تحقیقات پلیس، کیفرخواست برای او صادر و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده قرار گرفت.
در آن جلسه پس از قرائت کیفرخواست، اولیای ‌دم در جایگاه ویژه قرار گرفتند و تقاضای قصاص متهم را کردند. در ادامه فرهاد در جایگاه ایستاد و گفت: سپهر هم شوهرخواهرم بود و هم دوستم؛ برای همین در یک رستوران با یکدیگر کار می‌کردیم.
او مأمور خرید بود و من هم در کارها به او کمک می‌کردم.
او درباره روز حادثه گفت: آن روز من با یکی از دوستانم در حیاط رستوران نشسته بودم تا با او حرف بزنم. دوستم به مواد مخدر اعتیاد داشت؛ برای همین از او خواستم مواد را کنار بگذارد و زندگی مشترک تشکیل دهد. ناگهان سپهر به من اعتراض کرد و از من خواست به سر کارم برگردم. او با لگد به من زد. این کارش من را عصبانی کرد؛ برای همین از روی میز کارد قصابی را برداشتم و برای ادب‌کردنش، یک ضربه به پایش زدم.
قصد کشتن شوهرخواهرم را نداشتم و اصلا نمی‌دانستم چاقویی که در دست گرفته‌ام، می‌تواند موجب قتل کسی شود یا زدن ضربه به ران کسی، می‌تواند کشنده باشد. من فقط یک ضربه از پشت به ساق پای سپهر زدم و از دوستانم خواستم او را به بیمارستان برسانند؛ اما وقتی آنها به بیمارستان رفتند، کار از کار گذشته بود.

او در ادامه به قضات گفت: من سال‌هاست به بیماری اعصاب و روان مبتلا هستم و داروی آرام‌‌بخش مصرف می‌کنم. نمی‌دانم آن روز چرا این کار را انجام دادم و از کارم پشیمانم.
در پایان جلسه هیئت قضائی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، فرهاد را از اتهام قتل عمد تبرئه و او را به جرم قتل شبه‌عمد، به پرداخت دیه محکوم کردند. روز گذشته این حکم در شعبه چهارم دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقصیر چاقو بوده چاقو رو قصاص کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج