۶۰۹۵۰۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

برای علی کریمی، بدون کینه

ماجرای پرونده نفت تهران روشن است. مالک این باشگاه به هر دلیل (که یکی از آنها می‌تواند ناآشنایی با حوزه مدیریت ورزشی باشد) در قبال عزل و نصب حمید درخشان و سپس علی کریمی تصمیمات عجیب و غریبی گرفته که به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست و کسی هم نمی‌تواند آنها را توجیه کند.

آی‌اسپورت: ماجرای پرونده نفت تهران روشن است. مالک این باشگاه به هر دلیل (که یکی از آنها می‌تواند ناآشنایی با حوزه مدیریت ورزشی باشد) در قبال عزل و نصب حمید درخشان و سپس علی کریمی تصمیمات عجیب و غریبی گرفته که به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست و کسی هم نمی‌تواند آنها را توجیه کند. در این مورد قطعا علی کریمی آسیب دیده و حق او پایمال شده است. در این میان فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند حداقل بخشی از حقوق مادی جادوگر را احیا کند، هرچند اعتبار خدشه‌دار شده او به این راحتی‌ها قابل ترمیم نیست.

همه اینها را گفتیم تا همان اول مطلب موضع‌مان را در مقابل نفت و داستان‌هایش روشن کرده باشیم؛ با این وجود اما، یک مساله مهم دیگر در این میان باقی مانده که گفتنش به درد آینده مربیگری کریمی می‌خورد. موضوع این است که در برخی رفتارهای جادوگر طی چند هفته گذشته، نوعی «خود برتربینی» دیده می‌شود که چندان با حوزه کاری جدید او تناسب ندارد. در حقیقت انگار کریمی فکر می‌کند حالا هم که مربی شده همچنان می‌تواند با همان کاراکتر فوق ستاره فوتبال در این عرصه حضور بیابد و همه هم باید ناز او را بکشند. این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است که ردش را لابلای برخی جملات مالک باشگاه و یا حتی خود کریمی می‌توان رویت کرد. مثلا اینکه کریمی خیلی زود مصاحبه‌های تندش را علیه جهانیان شروع کرد و یا اینکه مدعی بود این چهره التماسش را کرده که با او کار کند، از همین جا ناشی می‌شود. به علاوه مثلا اینکه مالک باشگاه در حاشیه یکی از مسابقات به سمت کریمی رفته و او تحویلش نگرفته، باز سند دیگری در اثبات همین مدعاست. آیا واقعا اگر کریمی یک مربی گمنام و صفر کیلومتر بود که اولین تجربه سرمربیگری‌اش را از سر می‌گذراند، باز به همین شکل با مالک و مدیر باشگاه برخورد می‌کرد؟

متاسفانه برخی از نوابغ فوتبال ما نمی‌توانند بپذیرند که وقتی کفش‌های‌شان را می‌آویزند و رو به دنیای مربیگری می‌آورند، در عمل وارد یک حوزه بسیار جدید شده‌اند که در آن هیچ تجربه‌ای ندارند. حتی اگر علی کریمی همان ستاره‌ای باشد که دو بار مقابل میشاییل بالاک تو سر توپ زده و نصف تیم رم را در خود ایتالیا دریبل کرده، باز وقتی مربی می‌شود «سر خط» می‌رود و باید همه چیز را از نو شروع کند. اگر کریمی در باد سوابق و کاراکتر برجسته‌اش به عنوان یک فوتبالیست سوپراستار بخوابد، قطعا در دنیای مربیگری به مشکل خواهد خورد. اینها را برای بعدها نوشتیم، وگرنه در ماجرای نفت که افکار عمومی حق را به او داده و مشکلی نیست. با این همه اشتباه گرفتن نبوغ بازیگری با حرفه مربیگری می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد و به تدریج این اعتماد افکار عمومی را هم از بین ببرد.

روزنامه گل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایوب آزادی

      بابا چقدر حسادت میکنید به علی کریمی ول کنید ماجرا را. علی کریمی همیشه علی کریمی بوده و از این به بعد هم هست نمیشه انکارش کرد که. حالا شماها بیاید ژست آدمهای همه چیز بلد به خودتون بگیرید و مطالب واهی از خودتون بدید بیرون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج